Fotó: Stefler Balázs

Jelenleg egyetlen japán autógyártó formavilága sem felel meg olyan tökéletesen az európai ízlésnek, mint a Mazdáé, ennek ellenére a 3-asból továbbra sem létezik kombi, csak ötajtós és szedán, cserében ez nemcsak a kategória, hanem a piac egyik legszebb négyajtósa! A konzervatív vevőknek szánt kivitelt feldobják a krómdíszítések. Feltűnő, mégsem hivalkodó, látványos, mégsem agresszív. Méretei, arányai és formái ideálisak, nincs rajta semmi, amit, ha tehetnénk, máshogy rajzolnánk! Utastere megegyezik az ötajtóséval, a világos tetőkárpit az egyetlen különbség, sokat is jelent a térérzet szempontjából, akárcsak a C-oszlop eltérő kialakítása. Csomagtartóját az emblémával egybeépített kilincs segítségével lehet kinyitni, a nyílás továbbra is szűkös, a befogadóképesség 450 liter. Az üléseket innen is ledönthetjük, és csak mélyen behajolva látszik, hogy a kalaptartó alatti felületet a Mazda sem dolgozza ki szebben, mint bármelyik rivális márka, ettől függetlenül kiváló összképet mutat.

Nehezebben pakolható, de 120 literrel nagyobb a befogadóképessége az ötajtósénál

Hatfokozatú automatikus váltója gazdaságosan működik, mindig a lehető legalacsonyabban, 1500-as és 2000-es fordulat között tartja a 2,0 literes, lágyhibrid, szívó benzinmotort. Fogyasztása ettől függetlenül elérte a 7,9 litert, de a kis futásteljesítményű tesztautó esetében a későbbiekben ez még csökkenhet. Van ereje és kellőképpen nyomatékos is, de hiányzik belőle a sportosság iránti vágy, miközben konstrukciójánál fogva minden tulajdonsága meglenne hozzá.

Krómozott orr teszi elegánssá a 3-as szedánt. A négy- és ötajtós alapára egyezik