Az i20-as tervezésekor a formáért felelős mérnökökbe beleszuggerálták, hogy az európai piacon csak és kizárólag egy Opel Corsa küllemű kisautó számíthat etalonnak. A designerek pedig megalkották a maguk átiratát, a végeredmény pedig egy pofás, de nem igazán figyelemfelkeltő kisautó lett. A modellnek talán a sablonos arca és a nagyobb, i30-as fivérétől nem elég élesen elkülönített vételára jelentette a két legnagyobb rákfenéjét.

Előbbire a Hyundai válasza egy leheletfinom típusfrissítés volt, melynek során az irányjelzőket a tükörházakba integrálták, a műszerfal háttérvilágítását kékre cserélték, a sebesség és a fordulatszámmérő között kis kijelző kapott helyet, a belsőben pedig új króm- és ezüsthatású betétek jelentek meg. A facelift hozadékai a széria Pirelli köpenyek, a továbbfejlesztett vészfékasszisztens, a váltósegéd, az Euro-5-ös normát teljesítő aggregátok és a hangszigeteléssel ellátott motorházfedél.

Gusztusos formák, könnyű átláthatóság. A kormány ütközéstől ütközésig 2,8 fordulatot tesz meg Gusztusos formák, könnyű átláthatóság. A kormány ütközéstől ütközésig 2,8 fordulatot tesz meg

Sokkal fontosabb viszont, hogy a hazai importőrnek végre sikerült határozottan elválasztani a népszerű i30-as és az árnyékában meghúzódó i20-as vételárait. Az i20-as 450 000 forintos kedvezménnyel 2 949 000 forintba kerül, ami a legolcsóbb i30-asénál bizony 600 ezerrel jutányosabb összeg!

Vajon mit adnak a koreaiak ennyiért?

A jó hír, hogy az i20-asnál – ellentétben a legtöbb felkapott konkurenssel – nincs fapados, alulmotorizált, háromajtós változat. Az 1.25i motor 78 lóerős, a kasztni praktikus ötajtós, a Life AC szint pedig minden fontosabb elemet alapáron kínál. Az elektromos szervokormánnyal könnyű a parkolás, bár nagyobb tempónál lehetne kisebb a rásegítés mértéke. Az ideális vezetői környezet kialakításában segítségünkre van a magasságában is állítható bal első ülés és a négy irányban szabályozható kormánykerék. Nem spórolták le a napellenzőben lévő sminktükröt, a fémhatású belső betéteket, az elektromos első ablakemelőket és a központi zárat sem. Széria a manuális légkondicionáló, melyhez hűthető kesztyűtartó is dukál. A négy hangszórós rádió MP3 fájlformátumú CD-lemezeket is lejátszik. A sokat pakolóknak jó hír, hogy a 60:40 arányban osztva dönthető hátsó ülésekért sem kérnek külön összeget.

Tágas férőhely a második sorban, a láb- és a fejtér is jó, de három felnőttnek széltében már szűkös lehet Tágas férőhely a második sorban, a láb- és a fejtér is jó, de három felnőttnek széltében már szűkös lehet

A biztonsági tételek között megtalálható a front-, az oldal- és a függönylégzsák, igény esetén pedig elektronikus menetstabilizáló (125 000 Ft) is kérhető. Egyébiránt az i20-as EuroNCAP törésteszteredménye élvonalbeli, a kisautó ötcsillagos minősítéssel zárta a szigorú vizsgálatot. Felnőtt/utasvédelmére 88, a gyermekekére 83, a gyalogosokéra pedig 64%-ot kapott, míg biztonsági kiegészítőire 86%-ot söpört be. A Comfort csúcsváltozat 300 000 forintos felára sem eget verő, az i20-as ebben a felállásban 3 249 000 forintba kerül. A tesztben is kipróbált Comfort verzióhoz 175/70 R14-es helyett 185/60 R15-ös gumik és kerekek dukálnak, az első utasokra pedig immár a ráfutásos ütközéskor hasznos aktív fejtámlák is vigyáznak. A visszapillantó tükrök elektromosan állíthatók, fűthetők, van ködlámpa, a tükörházakat és a kilincseket pedig a karosszéria színére fényezték. A kormány és a váltógomb bőrborítást kapott, de a legjobb a színes belső csomag, mely felpezsdíti a kabint, a jókora, esetünkben kék ülésbetétek nagyon hatásosak. Itt azért érdemes megjegyezni, hogy a kárpitok tapintása nem valami kellemes, a sprőd anyag igen rideg. Az oldalajtókról sajnos lehagyták a textilbetéteket, s ahogy a műszerfalat, úgy az ajtókat is mindenhol kemény műanyag borítja. A központi zárhoz távirányító is jár, a hifi képességeit pedig USB- és AUX-bemenet fokozza. Utóbbiakat szerencsés módon a váltó előtti alsó részre telepítették, oda, ahol egy nagy tároló is helyet kapott, így akár egy iPhone méretű hordozható zenelejátszó is elhelyezhető.

Ülésdöntés után lépcső keletkezik a padlón, a hely 1060 literes Ülésdöntés után lépcső keletkezik a padlón, a hely 1060 literes

A kabin tágas, a közel négyméteres kisautóban hosszabb távon is kényelmesen helyet foglalhat négy felnőtt. A 175 centiméteres magasságomra beállított vezetőülés mögé huppanva a térdem előtt bőséges hely volt, a fejem pedig még nem érte el a plafont. A raktér alaphelyzetben 295 literes, a kihasználhatóságot rögzítőháló és a padló alatti üregek fokozzák. Ülésdöntéskor a lap fel-, a támla pedig előrehajtható, de még így sem nyerünk sík teret, egy lépcső keletkezik a poggyász- és az utastér találkozásánál. A hátsó biztonsági övcsatoknak oldalvájatokat alakítottak ki, így azok az ülések mozgatásakor nem zavarnak. Tágas a könyöklő, sok rekesz húzódik meg az első két ülés között, sőt kampót és hálót is találni az első utasülések hátulján.

Valamit valamiért: temperamentum/fogyasztás

A 16 szelepes, 1,25 literes motor 78 lóerője könnyedén vállára veszi az 1085 kilós i20-ast. Az autó városi, elővárosi körülmények között egészen fickósan viselkedik, gyorsulása jó (0–100 km/h: 12,9 s), rugalmassága alacsonyabb fordulatszámon is korrekt, magasabb régióban, nagyjából 4500-ig dinamikusan mozog a Hyundai. 50-60 km/óra környékén a váltósegéd már az ötödik fokozat kapcsolására biztat, a rövid áttételezés miatt autópályán, 130 km/óránál 3750-es fordulattal kell számolni. A jól szigetelt motortérnek köszönhetően azonban még ekkor sem zavaró a fülkébe jutó zaj mértéke. Az átlagfogyasztás állandó klímahasználat, zömében autópályán (tartós 130 km/óra) megtett kilométerek mellett kúszott fel 8,2 l/100 km-re, vegyes körülmények között könnyedén beéri 7,0 literrel is az i20-as.

Jól húz a 78 lóerős, 1,25-ös motor, a nyomaték 119 Nm Jól húz a 78 lóerős, 1,25-ös motor, a nyomaték 119 Nm

Az ötfokozatú váltó kapcsolási érzete kissé kásás, a kar pedig a kelleténél hosszabb úton mozgatható. A futómű hangolása komfortos, így kátyúkon, hiányos aszfaltfelületen, keresztbordákon áthaladva nem kell rémisztő ütésekre számítani. A kellő biztonsági tartalékoknál azonban nem igazán rejlik több az i20-as felfüggesztéseiben: tempósabb kanyarokban, terhelésváltáskor bizony erősen megdől, viszonylag korán megindul az autó feneke, a precíz korrigálást pedig a kissé érzéketlen szervokormány nehezíti meg. Aki szeret sportos stílusban közlekedni, annak a menetstabilizálót is érdemes beikszelnie az extralistán.

Aranyos a Hyundai hátulról is. Egy alapvetően városi autóról én hiányolom a sarkokat védő koptatócsíkokat Aranyos a Hyundai hátulról is. Egy alapvetően városi autóról én hiányolom a sarkokat védő koptatócsíkokat

TETSZETT
tágas kabin
ár-érték arány
5 év garancia
motorerő

NEM TETSZETT
fogyasztás
műanyagok
kanyartulajdonságok

ÖSSZEGZÉS
Tetszetős, tágas utasterű, jól felszerelt kisautó a Hyundai i20-as. Az ötéves garanciaidő nyomós érv mellette. A kabinban felhasznált műanyagok nem túl igényesek, de ebben a szegmensben ez még elfogadható.

Hyundai i20 1.25i Comfort
Összlökettérfogat: 1248 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 57 kW (78 LE) 6000/min
Max. forgatónyomaték: 119 Nm 5000/min
Hossz./szél./mag.: 3940/1710/1490 mm
Tengelytáv: 2525 mm
Fordulókör: 10,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1085/430 kg
Csomagtér: 295/1060 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,9 s
Maximális sebesség: 165 km/h
Város/országút/vegyes: 6,5/4,3/5,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 119 g/km
A modell alapára: 2 949 000 Ft (Life AC)
A tesztelt verzió ára: 3 249 000 Ft