Szolgáltatóközpont – BMW 730d xDrive teszt

2016. március 22. (kedd) Szabó Róbert

Annyi mindent tud az új BMW 7-es sorozat, hogy igazán már nem is autóban, hanem egy innovációs laborban érzi magát az ember.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Ijedtségre persze nincs ok, hiszen a bajorok valaha készült legnagyobb sorozatgyártású modellje a temérdek vívmány ellenére sem felejtett el BMW lenni. A vezető itt is megtisztelve érezheti magát, hiszen a közel 5,1 méretes hossz ellenére is élvezetesen terelgetheti a gondjaira bízott nagyvasat, amelynek olyan nagy a forgalmi presztízse, hogy minduntalan le akarnak előle térni az autóstársak – pedig semmi nyomulás, villogás, dudálás nem volt. Nem is lenne elegáns egy ilyen autótól, ha óriási hűtőveséit és lézerfényszóróit (981 700 Ft) arcátlan tolakodásra használná fel, sokkal inkább meggyőző, ha a megengedett tempóval suhan, mozgó autóipari mérföldkőként ékesítve az útpályát. Stílusa, atmoszférája méltóságteljes, ez már nem az ügyes vállalkozó mindennapi autója, bár néhány év múlva vélhetően a használtpiacon is kapnak majd utána. Hogy az új modellek értékesítésében mire lesz elég a lendülete, az hamarosan kiderül: a kifutó modellből 2014-ben 35, míg tavaly már csak 21 példány fogyott idehaza, miközben az obsitos szériánál jóval frissebb Mercedes-Benz S-osztályból 110 darab kelt el 2015-ben. Van tehát hova felzárkózni, a feladat leküzdéséhez pedig minden feltétel adott.


Választékos illatpatron-kollekció ionizálja az utastér levegőjét, a nagy mutatvány azonban a központi kijelzőre ható gesztusvezérlés. Fotó: Hilbert Péter és BMW Választékos illatpatron-kollekció ionizálja az utastér levegőjét, a nagy mutatvány azonban a központi kijelzőre ható gesztusvezérlés. Fotó: Hilbert Péter és BMW
A G11-es kódjelű 7-es rövid tengelytávú, 265 lovas sorhatos dízelét teszteltük. A vezérképviselet konfigurációja nem véletlen, hiszen a hazai eladások legjavát ettől a kombinációtól várják. Esszenciaként M sportcsomag (1 717 300 Ft) és xDrive összkerékhajtás (1 090 000 Ft) tette teljessé a képet. A 7-es orrán immár a veseprofil széléig nyúlnak be a lámpatestek, ami a szélességet hangsúlyozza, s hasonló a recept hátul is, apró szépséghiba azonban akad: a lökhárítóba integrált hatalmas kipufogó „ablakok” krómkerete mögött látszik az igazi cső puritán vége, amit bizony eldughattak volna ügyesebben is.
A hátul helyet foglalók egy Samsung tablet segítségével vezérelhetik a különböző fedélzeti rendszereket A hátul helyet foglalók egy Samsung tablet segítségével vezérelhetik a különböző fedélzeti rendszereket

Az utastérben ismerős BMW-érzés keríti hatalmába az embert, az uniformizálásnak hála semmit sem kell keresgetni a kezelőszervek között, az új vezetéstámogató és kényelmi tételek működtetését pedig gyorsan elsajátíthatjuk. Az üléskényelem maga a nagybetűs luxus, a kárpit finom a pozícióbeállítás arzenálja zavarba ejtően gazdag, s akkor még nem is aktiváltuk a masszázsprogramot. A maradéktalan menetkényelemhez a széria légrugózás is hozzáteszi a magáét, a szokott útvonalakon más autókkal markánsnak érezhető keresztbordák és úthullámok kisimulnak, alig észrevehetővé válnak. A beszűrődő menetzajt csupán a dízelmotor hidegindítás utáni moraja képviseli, utazótempónál süketszoba a 7-es kabinja, a hifi legmagasabb hangjai is szépen csilingelnek, beszélgetni a hátul helyet foglalókkal is normál hangszinten lehet.

A hosszú tengelytávú (+14 cm) verzió nyújtja az igazán főúri kényelmet, itt gyakorlatilag a repülőgépek „first class” érzését kapjuk A hosszú tengelytávú (+14 cm) verzió nyújtja az igazán főúri kényelmet, itt gyakorlatilag a repülőgépek „first class” érzését kapjuk

Bár a tesztprogram alatt végig száraz útfelületen közlekedtünk, biztosra vehető, hogy az adaptív menetdinamikai programot már szériában felvonultató futómű és az intelligens xDrive összkerékhajtás nedves, csúszós útfelületen is a helyzet magaslatán áll. A rövid tengelytávú 7-es egyébként meglepően agilisan viselkedik, kanyargós szakaszokon jól palástolja méreteit, ami a mérnökök munkáját dicséri. A vezetéstámogató segédprogramok nem tolakodó módon, de folyamatosan érzékeltetik jelenlétüket, egyedül talán a radaros tempomat távolságtartója lehetne engedékenyebb. Sztrádatempónál a legrövidebbre vett követési távolság mellett is hagy annyi helyet az előttünk haladó előtt, hogy oda szinte biztosan befurakszik egy-egy jármű a külső sávból – ez azonban inkább a hazai közlekedési kultúra, mintsem a rendszer zápfoga. A 7,2 literes átlagfogyasztással domborító dízelmotor észrevétlenül teszi a dolgát, érezni, hogy a nyolcfokozatú ZF sebességváltóval nem ma kezdte a csapatmunkát, joggal népszerű hajtáslánc ez. A sűrű áttételek miatt egy fokozatnyi visszakapcsolás még nem hoz erős motorfékhatást, így ha valaki a szekvenciális mód mellett dönt, és szereti így kiegészíteni az üzemi fék hatását, lassításkor kettőt-hármat is vissza kell lapátolnia. Egyébként mindent finoman tesz a vezérlés, a választható menetdinamikai programok pedig széles sávban lehívhatók.

Továbbra is elegáns üzleti autó a 7-es. Az új generáció lendületesebb stílusban prezentálja képességeit Továbbra is elegáns üzleti autó a 7-es. Az új generáció lendületesebb stílusban prezentálja képességeit

Tetszett
• forma, stílus
• minőségi összhatás
• menetkényelem, fogyasztás

Nem tetszett
• látható kipufogóvégek
• túl óvatos tempomat – távolságtartó
• hátul alacsony fejtér

Összegzés
A cégvezetők álomautójának mintapéldánya, amelyben a hátul utazó nagyfőnök és a beosztott sofőr is remekül érzi magát. A dízelmotor nem kakukktojás, hatótávja meghaladja az 1000 kilométert, de ebben a konfigurációban drágább, mint az Audi A8-as és a Mercedes S-osztály hasonszőrű verziói.

BMW 730d xDrive
Összlökettérfogat: 2993 cm3
Hengerek/szelepek: S6/24 turbódízel
Max. teljesítmény: 195 kW (265 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 620 Nm 2000-2500/perc

Hossz./szél./mag.: 5098/1902/1467 mm
Tengelytáv: 3070 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1618/1646 mm
Fordulókör: 12,5 m
Saját tömeg/teherbírás: 1900/715 kg
Csomagtér: 515 l
Üzemanyagtank: 78 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,8 s
Max. sebesség: 250 km/h
Város/országút/vegyes: 5,7/4,3/4,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 127 g/km
A modell alapára: 26 640 000 Ft (730d)
A tesztelt verzió ára: 27 730 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Szolgáltatóközpont – BMW 730d xDrive teszt

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér