Noha szabadidős tevékenységek elvégzésére kitalált ez az autó, a gyakorlatban a lágyan ívelt tető miatt már közel sem olyan praktikus a befejezés, mint azt az SUV-któl megszokta az ember. Hatalmas méretű ötödik ajtón keresztül lehet hozzáférni a csomagtérhez, de bővítéskor, tehát nagy tárgyak – a gyártók által előszeretettel emlegetett sporteszközök – szállításakor már kevés lehet a tér. Egyébként nem a teljes raktér tárul a szemünk elé a csomagtérajtó felnyitása után, a padló alatt egy méretes rekesz rejtőzik. De akkor kinek lehet jó választás a GLC Coupé? Például a városi embereknek, akik nem szállítanak nagy tárgyakat, csak sok csomagot, és esetenként utasokat is.

Ennél látványosabb belsőt is választhatunk, nemcsak a fekete-fehér kombináció lehet a meghatározó. Fotó: Hilbert Péter

A mai prémium autóbelsők egyik legszebb műszerfalát látja az ember a kényelmes első ülésben helyet foglalva, elegáns a hatalmas méretű fabetét, otthonos a hangulat. A nappali falán lógó óriástévétől azért elmarad a középső kijelző, bár valami hasonló hatást akartak elérni a „lebegő” kialakítással. Nem érintőképernyőről van szó, nyújtózkodni kell, hogy elérjük, cserében van távirányító az első ülések között. Ezt csavarhatjuk, nyomkodhatjuk, simogathatjuk a kezeléshez, a hangvezérlés magyar nyelven nem elérhető.

Szép a kárpit, de jól láthatóan koszolódik. Hátul két személynek van kényelmes hely

A szélvédő és az oldalablakok alatt körbefutó perem azt az érzést kelti az utasban, hogy körbeöleli az autó, ami különösen a második sorban már-már nyomasztó, hiszen itt előrefelé alig lehet kilátni a fejtámlák miatt, és az oldalablakok is parányiak. A hátsó ablaktörlőt már lespórolták, a légáram csak országúti tempónál és afelett képes szárazon tartani az ablakot. Annyiból is érdekes még a megjelenés, hogy nem elöl, hanem hátul kaptak a lámpák szemöldököt, két apró krómcsík formájában. A széles és lapos hátsó lámpák fénye sötétben látványos, a szintén LED-es technológiát használó fényszórók is jól világítanak.

Finom a 2,2-es dízel, nem fogyaszt sokat. Az 500 liter egy része a padló alatt található

A 2,2 literes dízelmotor ugyan nemsokára búcsúzik, hiszen már bemutatkozott 1,95 literes utódja, de nem az utolsókat rúgja: azzal szemben ugyanis finoman áll meg és indul újra, nem rántja meg az egész karosszériát. A négyhengeres dízel szó nélkül teszi a dolgát, a kilencfokozatú automata észrevétlenül kapcsolgatja a fokozatokat, nagyon jó kombinációt alkot a kettő. A nagy homlokfelület és a magas tömeg mellett a fogyasztás is elfogadható. Prémium-divattermékről lévén szó az árakat sem lehet racionálisan megítélni. A normál, tehát kombis befejezésű GLC-hez képest bő 1,4 millió a szebb Coupé karosszéria felára, a tesztautó esetén még nagyjából a vételár felét az extrákra költötték, így 20 millió feletti összeg szerepel az árcédulán. Nem kevés ez a pénz, de még mindig kb. 4 millióval beljebb vagyunk, mintha azonos motorral az eggyel nagyobb GLE Coupét választottuk volna. A 220 d jelzésű dízel egyébként alig 57 150 Ft-tal drágább a 211 lóerős benzines alapmotornál, ennyit mindenképpen megér.

Csak álca a látványos légbeömlők jó része a kocsi orrán

Tetszett
• külső-belső megjelenés
• minőségérzet
• finom motor és hajtáslánc

Nem tetszett
• nincs hátsó ablaktörlő

Összegzés
Nem kombis, de legalább szép a GLC Coupé befejezése. Furcsa, de élhető kombinációt eredményez a nem racionális karosszéria és a nagyon is ésszerű hajtás kombinációja, utóbbinak a sofőr örül, előbbi miatt a hátul utazók búslakodhatnak, mert alig látnak valamit a külvilágból. De legalább kapaszkodóval vigasztalódhatnak, azt ugyanis kispórolták a vetélytársból.

Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic Coupé
Összlökettérfogat: 2143 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 125 kW (170 LE) 3000-4200/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 1400-2800/perc
Hossz./szél./mag.: 4732/1890/1602 mm
Tengelytáv: 2873 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1620/1619 mm
Fordulókör: 11,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1845/675 kg
Csomagtér: 500-1400 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,3 s
Max. sebesség: 210 km/h
Város/országút/vegyes: 5,7/4,7/5,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 131 g/km
A modell alapára: 14 565 210 Ft (GLC 250 4 Matic Coupé, 211 LE)
A tesztelt verzió ára: 14 622 360 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!