Kezdjük a piszkos anyagiakkal: potom 750 ezer forintot spórolhat, aki a nyomatékos 1.7 CRDi helyett beéri az 1.6 GDI benzinessel. Felesleges is azt számolgatni, hogy a dízel mikor termeli ki a felárát (kb. 120 000 km környékén), a kérdés inkább az, hogy hajlandó-e valaki ennyit fizetni a kényelmesen vezethető gázolajosért? Merthogy az már a műszaki adatokból is jól látszik, hogy az 1591 cm3-es, közvetlen befecskendezéses és mindkét oldalon változó szelepvezérlésű négyhengeres a pörgős életmód híve: 135 lóerejét 6300-as fordulaton, míg 164 Nm-es nyomatékát 4850/percnél biztosítja.

Érdemes a megszokottnál nagyobb gázadással indulni, máskülönben bakkecskézés lesz belőle, és a korszerű technika ellenére alul bizony nyomatékszegény a motor. Úgyhogy a kellő lendület megszerzéséhez, de még inkább előzéskor és emelkedőn kíméletlenül kell nyüstölni a benzinest és rendszeresen nyúlkálni a váltókar után. Szerencsére a hatfokozatú sebességváltó jól megvezetett és pontosan kapcsolható.

Az üléspozíció magas, jól rálátni a forgalomra. Legalábbis előre… Az üléspozíció magas, jól rálátni a forgalomra. Legalábbis előre…

A gyorsulási érzés nem igazán támasztja alá a százas sprint 11,1 másodperces értékét, autópályán pedig a 130-140 km/órás utazósebességről már vonakodva lép tovább. Mindezek után nem is csodálkoztunk, hogy a tesztünk során mért átlagfogyasztás a gyári 6,8 helyett 8,9 l/100 km lett.

Pörgetni kell, de hosszan kihúzatva kissé fémes a hangja Pörgetni kell, de hosszan kihúzatva kissé fémes a hangja

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!