Felnőtt a Corolla, nem csak hosszban gyarapodott, de a fényszórókba belenyúló krómozott hűtőrácsnak köszönhetően a megjelenése is sokkal komolyabb lett. Az általunk próbált Active Design felszereltségű példánynál még a kétszínű belső is emelte az eleganciát: persze a világos és ezáltal gyorsan koszolódó üléskárpitok gyakorlati haszna megkérdőjelezhető.

Ami viszont nagyon is helyénvalónak tűnik, az a fokozatmentes automatikus váltó. Annyit csiszoltak a működésén, hogy immár nem várja meg az elektronika, hogy felpörögjön a motor, a fordulatszám emelkedése közben elkezdi módosítani az áttételt, azaz megkezdi a gyorsulást az autó. Érzésre ez már sokkal közelebb van a hagyományos automatikus váltók működéséhez, nem nagyon panaszkodhatnak a sofőrök a lassú gázreakcióra. Nem egy erőgép a 132 lóerős benzinessel a Corolla, az előzéseknél még mindig egy kicsit előre kell gondolkodni-cselekedni, de nem is nagyon kell szégyenkeznie. Amikor a benzinkúton 6,6 literes átlagfogyasztással szembesülünk, megnyugszunk, helyettünk is figyel a takarékosságra a váltó.

Sokat finomítottak a CVT váltó működésén. Fotó: Hilbert Péter Sokat finomítottak a CVT váltó működésén. Fotó: Hilbert Péter

Persze jó sokat kell autózni ahhoz, hogy a kézi váltóhoz képest 490 000 Ft-os felárat visszahozzuk, de aki sokat jár városban, annak nem kérdés a CVT-váltó előnye. 5 930 000 Ft-os árával az általunk próbált Corolla nagyjából egy árban van a hasonló teljesítményű, automata váltós kompakt szedánokkal.

Úgy néz ki az ú Corolla, mintha kategóriát váltott volna Úgy néz ki az ú Corolla, mintha kategóriát váltott volna

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!