A ráncfelvarrott Seat Ibiza egyenesen az FR és Cupra csúcsmodellektől örökölte sportszeretetét. Mármint a designt illetően. A lendületesebb szabású kötényeknek köszönhetően kimondottan jó formában van a spanyol hódító, megjelenése atletikus. Egyébként tipikus kisautó maradt az Ibiza: mivel méretei nem változtak a ráncfelvarrás során, helykínálata elmarad az újhullámos, négy méter körüli vetélytársakétól. 

A csomagtartó alaphelyzetben nem nevezhető éppen tágasnak, hátul pedig egy termetesebb utasnak már össze kell húznia magát. Elöl természetesen kényelmesebben elférni, a Sport felszereltséghez járó ülések tömése feszes, megfelelő oldaltartást biztosítanak. A műszerfal kialakítása maradt a régi, a felhasznált anyagok minősége azonban kellemesebb, az ajtókárpit – illetve egyes változatoknál a műszerpult – tapintása puhább, míg a háromküllős kormány és a váltógomb látványosabbá vált.

Beosztással él

Az Ibizához tízféle motort kínál a Seat. A benzinesek közül csupán az FR (150 LE) és a Cupra (180 LE) sportmodell izmosabb a tesztelt 100 lovas „egynégyesnél”. Jól osztja be erejét, kényelmesen vezethető az autó. Már alacsony fordulaton kellően agilis, lelkesen reagál a gázadásra, akkor is nehézség nélkül veszi fel a forgalom ritmusát, amikor kíméletesen használjuk. Ugyanakkor a kis négyhengeresnek az sincs ellenére, ha alaposan meghajtják, kimondottan szeret „pörögni-forogni”. Igazság szerint 4000-es fordulat felett magát igazán elemében. Ettől fogva még lendületesebben gyorsítja a kocsit, s érces hangon kezd dalolni. A sportos vezetésben az ötfokozatú sebességváltó is partner, a precíz szerkezettel élmény kapcsolgatni, a kormány elektro-hidraulikus rásegítését viszont eltúlozták. Nagyon is könnyű tekerni, így kevés visszajelzést kapunk az útról.

A Sport felszereltségű Ibiza futóművét feszesebb rugókkal és lengéscsillapítókkal látták el. Ennek megfelelően kanyarban derekasan kapaszkodik a kocsi, viselkedése kezesebb. Emiatt viszont csekély mértékben szűri meg az úthibákat, mindenekelőtt a hátsó utasok panaszkodhatnak a pattogós rugózásra. A 100 lóerős vagy nagyobb teljesítményű Ibizákat hátul is tárcsafékkel szerelik fel. A fékerő pontosan adagolható, határozottan lassít a kocsi, s csak extrém esetben hajlamos fáradékonyságra – a menetstabilizáló rendszer feláras tétel.    

Akciózva jó

Nemcsak méreteiben, hanem árában is kicsi a Seat Ibiza. Legalábbis az akciós modellek. Az 1.2 12V Easy (70 LE) kivitelhez már 2 291 200 forintért hozzájuthatunk. A két légzsákon és a blokkolásgátlón kívül azonban ez nem sok mindent tartalmaz. A tesztelt 100 lóerős Sport kivitel ennél közel egymillióval drágább. Persze, az FR nevű sportolónál még így is 2,3, a Cupra csúcsmodellnél pedig 3,2 millió forinttal jutányosabb vétel.