Döbbenettel teljes pillantások követik az útján a Ford Ranger Wildtrak lépéseit, egyfelől tényleg szemrevaló látvány, másfelől arra kíváncsi az utca népe, ki az a bátor, aki nem a megszokott – fekete, netán flottafehér – színben vásárolta a pick-upját. Az adóoptimalizálásra hajtó vállalkozók általában kerülni szokták a feltűnést…

Személyautós belső tér, ugyanez nem mondható el a vezethetőségről Személyautós belső tér, ugyanez nem mondható el a vezethetőségről

Az elsődleges használati szempont ennél a műfajnál az üzemanyag áfatartalmának visszaigényelhetősége. E célra tökéletes választás már a normál Ford Ranger is, aki többre vágyik, annak meg itt a Wildtrak kivitel. Egyfelől a megjelenést teszik egy kicsit az észak-amerikai F-150 Raptorhoz hasonlatossá a feláras narancs-szürke színkombinációval, másfelől a motorháztető alatt egy kevésbé takarékos, de annál nyomatékosabb, 3,2 literes, soros öthengeres dízel dolgozik.

Méghozzá meggyőző sorötös hangon, a hosszúra vett áttételezés ellenére lendületesen cipelve az óriási testet. Az egyes fokozat pick-uposan rövid, a többi között nagyok az ugrások – vagy sokat kavarunk a váltókarral, vagy megvárjuk, amíg győz a 470 Nm. Platóshoz képest meglepő vehemenciával képes haladni a Wildtrak, autópályán 130 km/órával is gond nélkül lehet vele utazni.

Luxus pick-up akár a családnak is

Persze személyautós kezelhetőséget nem szabad elvárni a Ford Rangertől, a saját tömeg 2,2 tonna, magasan van a tömegközéppont, ballonosak az abroncsok. Megtanuljuk tisztelni a kanyarokat, és inkább előtte lassítunk, mintsem közben. A kormányzás egyébként is elég érzéketlen. Legalább a rugózás egészen elviselhető még terhelés nélkül is, de azért néha pattog a hátsó tengely.

Fűthető, elektromos állítású bőrfotelek. Kell a fellépő a megközelítéshez Fűthető, elektromos állítású bőrfotelek. Kell a fellépő a megközelítéshez

Terepen már nem árt vigyázni, hiszen hiába a terepfokozattal is rendelkező váltó, valamint a kapcsolható összkerékhajtás, zárható differenciálmű még felár ellenében sincs. A beszállást megkönnyítő fellépő bizony nagyon alacsonyan van ilyenkor, a fordulókör pedig hatalmas. Vontatáshoz ideálisabb lenne a szintén hatfokozatú, automatikus váltó (330 000 Ft felár), ahol megszakítás nélküli a vonóerő-átvitel. Egy dologról azonban nem szabad megfeledkezni a konfigurálás során, mégpedig valamiféle platóborítás mindenképpen kell – néhány honfitársunk ugyanis irigy volt a tesztautóra, és bizony beleszemeteltek a nyitott platóba.

Csendes, de nem túl takarékos a 3,2-es, öthengeres turbódízel Csendes, de nem túl takarékos a 3,2-es, öthengeres turbódízel

Személyautókat megszégyenítő kényelmi felszerelés fogadja az embert a kabinban, a narancs-fekete bőr belső jól illik a külsőhöz, és a többi Ford típustól eltérően itt végre a képernyő alá kerültek a funkciógombok – sajnos a navigáció kijelzője itt is apró, és messze van az utasoktól. Rengeteg a hely, utasnak, apróságoknak egyaránt, családi használatra is megfelelő a gép, ha már fel tud mászni a gyermek az ülésig.

Mély és elég nagy a plató, de mindenképpen ajánlott valamiféle takaró Mély és elég nagy a plató, de mindenképpen ajánlott valamiféle takaró

Természetes, hogy egy ilyen nagy tudású pick-upot nem adnak ingyen, a tesztelt változat nettó ára 7 860 000 forint – nem is rossz, ha azt vesszük, hogy a nettó 5 670 000 forintos alapváltozatban műbőr a padlókárpit. Hazánkban csak dupla kabinos karosszériával és kapcsolható összkerékhajtással lehet megvásárolni a Ford Rangert, úgyhogy tényleg csak a felszereltség jelenti a különbséget. Igazából azonban annak lehet érdekes a Wildtrak kivitel, aki sokallja mondjuk a V6-os dízel Nissan Navara nettó 10,25 millió forintos árát. Automata váltóval, hasonló teljesítménnyel a Ford Ranger nettó 2 millióval olcsóbb.

Teherautónak kényelmes a futás, személyautóhoz képest ugrál a hátsó tengely. Sperrdiffi hiányában bizony izgulhat az ember, kijön-e a dagonyából Teherautónak kényelmes a futás, személyautóhoz képest ugrál a hátsó tengely. Sperrdiffi hiányában bizony izgulhat az ember, kijön-e a dagonyából

Tetszett
– mély és nagy alapterületű plató
– nyomatékos motor
– gazdag felszereltség

Nem tetszett
– nincs zárható differenciálmű
– fokozatkiosztás

Összegzés
Pick-uphoz képest jól teljesít a Ford Ranger, amelynek a Wildtrak nevű csúcsváltozata figyelemre méltó. Csak nehogy elfelejtsük a rengeteg extra miatt, hogy alvázas-merevhidas, hátul dobfékes járműben ülünk, ami kanyarban nem személyautó módjára fordul.

Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi
Összlökettérfogat: 3127 cm3
Hengerek/szelepek: S5/20 turbódízel
Max. teljesítmény: 147 kW (200 LE) 3000/perc
Max. forgatónyomaték: 470 Nm 2750/perc

Hossz./szél./mag.: 5274/1850/1849 mm
Tengelytáv: 3220 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1560/1560 mm
Fordulókör: 12,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 2181/1019 kg
Raktér hossz: 1560 mm
Üzemanyagtank: 80 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,3 s
Max. sebesség: 175 km/h
Város/országút/vegyes: 12,0/8,4/9,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 11,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 256 g/km
A modell nettó alapára: 5 670 000 Ft
A tesztelt verzió nettó ára: 7 860 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!