A lényegre koncentráltak a 350 lóerős motor és az összkerékhajtás adaptálása során, így a Focus RS nem a látvány terén domborít. Csak a hozzáértő veszi észre a nagy első légbeömlőket és a visszafogott tetőspoilert, igazából az öles kipufogók árulkodnak a valóságról. Ugyanez igaz a belső térre is, ahol csak a Recaro ülések újak – sajnos. Az első kagyló ugyan elég tág a hozzám hasonlóan erős csontozatú embereknek is, de az üléspozíció nem ideális. Magasan van az ülőlap, az 1,9 méteres magasságommal már a tetőt súroltam, annyira, hogy az A-oszlop már vagy fél méternyit kitakart szemmagasságban, balra-előre alig láttam valamit.

Nem vérpezsdítő a látvány, de a tudás szerencsére az. Fotó: Hilbert Péter
Nem vérpezsdítő a látvány, de a tudás szerencsére az. Fotó: Hilbert Péter

Márpedig nem árt látni, mi történik körülöttünk, különösen ilyen technikával. Lényegében nyitott légszűrője van a 2,3 literes, négyhengeres turbómotornak, de nincs szívászaj, mert a hangos motor és kipufogó elnyomja. Az ST-vel ellentétben nem volt szükség mesterséges hanggenerátorra az élményhez. Abból pedig jó sokat kapunk, hiszen nem csak 350 lóerőt csomagoltak kompakt karosszériába a Ford mérnökei, de olyan hajtást és futóművet is kapott, hogy azt ki is lehet használni. Nagy a turbó, csak 1500/perc felett húz a motor, de legalább civilizáltan is el tudunk indulni ennek köszönhetően. A pedálok normál erővel működtethetők, a váltókar megvezetése pontos, a kormány elsőre kicsit nehéznek tűnik, de hamar a helyére kerül a dolog. Az első kerekek minden nyomvályúnak utánamennek, így egy pillanatra sem lankadhat a sofőr figyelme, gyorsításkor pedig arra lő ki az autó, amerre az első kerekek állnak. E kettő tulajdonságból adódóan gyakran kell korrigálni az irányt. Játékautó ez a javából, nem a kemény felfüggesztés (van keményebb is ebben a szegmensben), sokkal inkább az állandó korrekciók miatt terhes a hétköznapi forgalom.

Erős és hangos motor, a fogyasztása a teljesítmény tekintetében elfogadható. Hatásosak és nem fáradnak a Brembo fékek, feláruk 50 000 Ft. Megéri!
Erős és hangos motor, a fogyasztása a teljesítmény tekintetében elfogadható. Hatásosak és nem fáradnak a Brembo fékek, feláruk 50 000 Ft. Megéri!

Ha szabad a gazda és az út, akkor élvezhetjük az autó tudását. No nem a teljeset, mert ahogy az az üzemmódválasztó digitális kijelzőjén olvasható, a Drift és Track (pálya) üzemmódok csak zárt pályán alkalmazhatók – a gyári ismertető videóban hiányzik ez a figyelmeztetés a grafikából. Mi is a zsámbéki Driving Camp aszfaltján teszteltük utóbbi üzemmódokat, felemás sikerrel. Mivel a nagyjából 9000 km-t futott autóról az előző turnusokban lefüstölték a hátsó kerekeket, oda új gumikat szereltek, elöl megtartották a kopott gyáriakat. Ebből következően hátul jól, elöl gyengén tapadt a tesztautó, ami megbolondította az összkerékhajtást vezérlő elektronikát, alig 3-4 perc után letiltott a rendszer. Pedig vizes aszfalton próbáltuk az autó tudását…

Figyelmeztet, hogy közúton ne nagyon drifteljünk; ez utólag került bele az RS-be. Izzad a tenyerünk – ha félrenyúlunk, kormányfűtés is van. Elképesztően jól tartanak a kagylók, de nagyon magasan vannak
Figyelmeztet, hogy közúton ne nagyon drifteljünk; ez utólag került bele az RS-be. Izzad a tenyerünk – ha félrenyúlunk, kormányfűtés is van. Elképesztően jól tartanak a kagylók, de nagyon magasan vannak

Közúton egyszerűen nincs elég hely a keresztben autózáshoz, így az elképesztő tapadással és az elérhető nagyon magas kanyarsebességekkel vigasztalódhatunk. Morog a motor, üvölt a kipufogó, a 2-3. fokozat között kapcsolgatva fűzzük végig az autót a hegyen, és még az út végén sem fárad el a technika. Végig elképesztően hatásos és jól adagolható a fék, a kormányerőhöz is hozzászokik az ember, a többi meg adja magát.

Kicsi a tank, 350 km-enként kell beiktatni egy megállót – ha óvatosak vagyunk
Kicsi a tank, 350 km-enként kell beiktatni egy megállót – ha óvatosak vagyunk

Tetszett
• vezethetőség
• motorerő
• tapadás
Nem tetszett
• magas üléspozíció
• nehézkes beszállás előre

Összegzés
Még a magas ülésperem miatti fejbeütős beszállásokat is megbocsátja az ember a Focus RS-nek, olyan vezetési élményt nyújt. A nyomvályús magyar utakon nem felhőtlen a vezető öröme, és a magas üléspozíció miatt korlátozott körkilátás is árnyalja a képet. Azonban még így is megeszi a vetélytársakat.

Ford Focus RS
Összlökettérfogat: 2261 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 257 kW/350 LE 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 440/470* Nm 2000-4500/perc
Hossz./szél./mag.: 4390/1823/1472 mm
Tengelytáv: 2647 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1564/1539 mm
Fordulókör: 12,2 m
Saját tömeg/teherbírás: 1599/2025 kg
Csomagtér: 260-1045 l
Üzemanyagtank: 51 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,7 s
Max. sebesség: 266 km/h
Város/országút/vegyes: 10,0/6,3/7,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 13,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 175 g/km
A tesztelt verzió ára: 12 100 000 Ft
*túltöltéssel

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!