Ahogy korábban, most is az Astra-kínálat fontos elemét jelenti a puttonyos változat, melyet a hagyományoktól eltérően nem Caravannak, hanem Sports Tourernek hívnak. Az új típusjelző mellé markáns méretnövekedés is dukál, az ötajtós modell hosszát 279 mm-rel szárnyalja túl a Sports Tourer. A 4698 mm-es kombi szélessége és magassága nem változott, ahogy a tengelytávolsága sem. A raktérben azonban más a helyzet!

Az Astra „hátizsákos” kivitelének csomagtere 500 literes, a rakodóperem alacsony, mindössze 640 mm a kompakt verzió 729 mm-ével szemben. A nehezebb csomagokat nem kell magasra emelni, a rakodást pedig jelentősen megkönnyíti, hogy a küszöb és a padló egy síkban van. Az oldalfalon találni kisebb rekeszeket, kihajtható szatyortartó kampókat és természetesen a masszív rögzítőhorgok sem maradtak le.

Tetszetős vonalak, átlagos minőségű anyagok és kissé zsúfolt középkonzoli gomberdő Tetszetős vonalak, átlagos minőségű anyagok és kissé zsúfolt középkonzoli gomberdő

A fedél belső szélein kialakítottak egy-egy lehúzófogantyút, s közéjük még a kötelező tartozékoknak is szorítottak helyet. A roló is tartogat meglepetést, azt megnyomva ugyanis a tető felé siklik, ezzel jelentősen leegyszerűsítve a nagyobb holmi bepakolását. Másrészt csodálkozhatunk, amikor a felszereltségi listát böngészve észrevesszük, hogy az Essentia alapváltozatnál nem átallanak 40 000 forintot elkérni a raktérrolóért, mintha az valami extra dolog lenne egy kombi esetében… Az üléstámlák osztva dönthetők, ahhoz azonban, hogy sík padlót kapjunk, fel kell hajtani az ülőlapokat is. A támlák lehajtása akár gombnyomásra is működhet, ez az opció az Enjoy szinthez 45 000 forintba kerül, az e feletti változatoknál pedig már széria – a tesztautóban nem volt ilyen funkció.

Alaphelyzetben fél köbméteres a puttony

A Sports Tourer bendője maximum 1550 liternyi cuccot képes elnyelni, a padló hossza a második sorig mérve 1069 mm, az első ülésekig 1835 mm, a kerékdobok közötti szélesség pedig 1028 mm. A kombi felára az ötajtóshoz képest csupán 200 000 forint, így az Astrában gondolkodóknak erősen ajánlott a Sports Tourer választása. A tetszetős farral és a tágas raktérrel ellentétben nem lopta be magát a szívünkbe a 115 lóerős, 1,6-os szívó benzinmotor (5 080 000 Ft-tól). Az üresen 1362 kilós kasztni mozgatásával meggyűlik a baja a 155 Nm-es nyomatékú blokknak: a gázadásra lustán reagál, kielégítő gyorsulásra leginkább 3000 és 5000 között lehet számítani, ilyenkor azonban nemcsak hangos, hanem szomjas is.

Elfogadható a térkínálat a második sorban, a nagyobbaknak a lábtér lehet szűkös Elfogadható a térkínálat a második sorban, a nagyobbaknak a lábtér lehet szűkös

A rövid áttételezésű, ötfokozatú váltó városi körülmények között kényelmesen használható, 50-60 km/óra között szépen csordogálhatunk ötödikben. Utóbbi tulajdonságnak azonban akkor látjuk kárát, ha lakott területen kívülre merészkedünk, itt ugyanis jelentősen felerősödik a motorzaj: 100 km/óránál 3000-es, 130-nál pedig 3500-as fordulatszámra lehet számítani. 8,1 l/100 km-es átlagfogyasztást mértünk, ami a visszafogott dinamika tükrében bizony sok – mi lett volna, ha a teszthetet végig utasokkal és csomagokkal megrakva kellett volna teljesítenie az 1,6-os Astrának? Én bizony költenék 172 000 forintot a jóval rugalmasabb 1.4 Turbo (120 LE) kivitelre, amelynek ráadásul a fogyasztása is szerényebb (–0,3 l/100 km).

A raktérroló akár felfelé is húzható, normál helyzetben 500 literes a hátsó, ülésdöntés után 1,55 köbméteres tér keletkezik A raktérroló akár felfelé is húzható, normál helyzetben 500 literes a hátsó, ülésdöntés után 1,55 köbméteres tér keletkezik

TETSZETT
formás far
raktérméret
kellően tágas kabin

NEM TETSZETT
gyengécske motor
fogyasztás
ötfokozatú váltó

ÖSSZEGZÉS
Formájába, szolid felárába és méretes rakterébe nem lehet belekötni. A szívó 1,6-os motor és az ötfokozatú váltó azonban nem a legjobb párosítás a Sports Tourerhez. Olcsóbb és hasonló vehemenciával bíró alternatíva az 1,4-es belépőmodell (100 LE), mely 4,84 millió helyett most akciósan 4,29 millióért elvihető!

OPEL ASTRA Sports Tourer 1.6
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 85 kW (115 LE) 6000/min
Max. forgatónyomaték: 155 Nm 4000/min
Hossz./szél./mag.: 4698/1814/1535 mm
Tengelytáv: 2685 mm
Fordulókör: 11,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1362/558 kg
Csomagtér: 500/1550 l
Üzemanyagtank: 56 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,3 s
Maximális sebesség: 185 km/h
Fogyasztás város/országút: 8,7/5,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 149-154 g/km
A modell akciós alapára: 4 299 000 Ft (1.4, 100 LE)
A tesztelt verzió ára: 5 080 000 Ft

Hidegen nyersen jár a 160 lóerős 2.0 CDTI Hidegen nyersen jár a 160 lóerős 2.0 CDTI

Hosszútávfutó

Dízelmotor automata váltóval – álompárosítás kényelempártiaknak.

Az Astra legvérmesebb gázolajosa a 2,0 literes CDTI, 160 lóerővel és 350 Nm-es csúcsnyomatékkal – utóbbit 1750-2500-as fordulat között produkálja. A képlet eddig remekül hangzik, de a hatfokozatú automatikus váltó és a több mint 1,5 tonnás saját tömeg sokat tompít a dinamikán. A tempósan közlekedni kívánók a FlexRide szabályozható lengéscsillapítást (250 000 Ft) egyből váltsák át Sport módba. Utóbbi állásban közvetlenebbé válik a kormányzás, érzékenyebb lesz a gázpedál és javul a váltóvezérlés reakcióideje. Normál helyzetben átlagos sebességgel, megfelelő ritmusban vált a szerkezet, erős gyorsításnál azonban kell némi idő, mire visszakapcsol és meglódul az autó. Az Astra ezzel a motorral és erőátviteli egységgel 9,2 másodperc alatt futja a százas sprintet, végsebessége 209 km/óra, tesztfogyasztása pedig 7,4 l/100 km.

Nem kell sokat vesződni a kerékpártartó nyitásával Nem kell sokat vesződni a kerékpártartó nyitásával

Nagy ötlet a Flex-Fix kerékpárszállító (175 000 Ft), mely a lökhárítóból húzható elő. Az akár két 28-as bicikli szállítására is alkalmas rendszer összeállítása nem ördöngösség: a raktérperemen lévő reteszt oldjuk, majd a rendszámtáblával együtt mozgó szerkezetet és a lámpatesteket a helyükre illesztjük. Említést érdemel, hogy a jópofa biciklitartó nem konfigurálható tolatóradarral, a helyigénye miatt pedig magasabb a csomagtér padlószintje. Az Astra 2.0 CDTI 6,09 milliótól vásárolható meg, az automatikus váltó felára 350 000 forint.

Akár két bicikli szállítására is alkalmas a FlexFix Akár két bicikli szállítására is alkalmas a FlexFix