Bár Magyarországon az Isuzu rétegmárkának számít, hiba lenne, ha nem vennénk komolyan a portékáját. Az egyik legrégebbi japán autógyártótól van szó (1916-ban alapították), amely az első japán gyártású dízelmotor megalkotásán túl javarészt azzal is hírnevet szerzett magának, hogy erőforrásait számos márkának szállítja (pl. Opel), s emellett a munkagépekhez, hajókhoz és tengeralattjárókhoz készülő erőforrások területén is elismertek. Ha ehhez hozzávesszük, hogy az Isuzu az egyetlen pick-up gyártó, amely kizárólag haszongépjárművekkel foglalkozik, a strapabírósághoz nem sok kétség férhet.

Egyszerű anyagok és könnyű áttekinthetőség jellemzi a belsőt Egyszerű anyagok és könnyű áttekinthetőség jellemzi a belsőt

A tereptulajdonságokban tökéletesen tetten érhető az említett keményvonalasság, hiszen a D-Max magasra teszi a lécet: a 2,3 méter hosszú platójú modell 600 mm-es gázlómélysége mellett az sem elhanyagolható, hogy a kézi váltós verziók 50 fokos emelkedőn, felezőben alapjáraton felkúsznak (a váltó melletti forgókapcsolóval vezérelhetjük a 100 km/óráig kapcsolható összkerékhajtást). Különösen nagyot viszont a vontatási tulajdonságok területén alkot az Isuzu, hiszen a 3500 kg-os értékkel (fékezett vontatmány) a D-Maxé a kategóriaelsőség.

Pick-upos viszonylatban nem lehet panaszunk a kényelemre Pick-upos viszonylatban nem lehet panaszunk a kényelemre

Ettől függetlenül örvendetes, hogy a design sokkal modernebb lett: nyilván nem egy divatdiktátor jellegű megjelenésről van szó, ám a korábbi D-Maxhoz képest óriási az előrelépés. Főleg, ha a jobban felszerelt LS, vagy LS Plus kivitelekről van szó, ez esetben ugyanis gazdagon krómozott hűtőmaszk és projektoros fényszórók is járnak a modellhez. Ami a belteret illeti, a külsőhöz hasonlóan javára változott, hiszen mindenképpen gusztusosabb az összkép, ám a rideg anyagok mutatják, vannak területek, amiben még lehetne fejlődni. A dupla kabinos verziót próbára téve fontos megemlíteni, hogy a hátsó sor ülései pick-upos viszonylatban meglepően kényelmesek, a hátlap nem áll bántó módon függőlegesen, s akár könyöktámaszon is pihentethetjük alkarunkat.

Kombináltan: fogaskerekes és lánchajtásos a vezérmű Kombináltan: fogaskerekes és lánchajtásos a vezérmű

Combos nyomaték és morgós hangszín

A hátul merev tengelyes, laprugós modell a tesztelt dupla kabinos, automata váltós kivitelben 1008 kg-os hasznos terhet cipelhet, s hogy terhelve se csavarodjon a jármű, hét kereszt- és négy kiegészítő merevítőt alkalmaznak az alvázon. Lehet, hogy ezért is, de a D-Max kissé bukdácsolva jut át az úthibákon, a hátsó sorban pedig még jobban érezni az útegyenetlenségeket. A vezető szemszögéből is akad negatívum, ugyanis a sofőr ülése a legalacsonyabb pozícióban is nagyon magas, ami a lapos szögben álló kormánnyal együtt azt eredményezi, hogy nem éppen személyautós a D-Max.

A kerékjárati ívek között 1,10 méter a plató szélessége A kerékjárati ívek között 1,10 méter a plató szélessége

Ami a menettulajdonságokat illeti, nincs hiba a képletben: a hidegen-melegen kissé hangos, 2,5 literes, 163 lovas egység 400 Nm-es nyomatéka 1200-as fordulattól (!) rendelkezésre áll, így gyakorlatilag a turbólyuk ismeretlen fogalom ennek a motornak. Ráadásul a mindössze ötfokozatú automata váltó finoman, jó ütemben cseréli az áttételeket, így az a ritka helyzet áll elő, hogy nem hiányoljuk a plusz „gangokat”.

Az olajteknőt, az osztóművet és az üzemanyagtartályt is védőlemez óvja a sérülésektől Az olajteknőt, az osztóművet és az üzemanyagtartályt is védőlemez óvja a sérülésektől

A D-Max kedvező fogadtatásra talált a hazai piacon (lásd a keretesben), ami az áraknak is köszönhető, hiszen a bázismodell nettó 4,99 milliója mellett a csúcsverzió (dupla kabin, automata váltó, bőrülések) nettó 6,99 milliós ára is abszolút értékarányos.

Pick-Up értékesítések

A Datahouse-tól származó jelentés alapján 2013-ban 215 darab D-Max kelt el hazánkban, amivel a pickup-értékesítési rangsor negyedik helyére ért fel. 2012-höz képest ez az eredmény 37,8%-os növekedést jelent, ennél nagyobb többletet pedig egyetlen márka sem könyvelhetett el a szegmensben. Ami a többieket illeti, tavaly toronymagasan lett az első az 567 példányban eladott Toyota Hilux, mögötte pedig a Ford Ranger (532 db) és a Nissan Navara (366 db) végzett. A negyedik helyen tanyázó Isuzunak olyan modelleket sikerült maga mögé utasítani, mint a Mitsubishi L200-as (193 db), vagy a VW Amarok (124 db). A wolfsburgi modell mögött óriási űr tátong a darabszámokban, hiszen utána az indiai Mahindra Goa Pickup (5 db) és az amerikai Dodge Ram (2 db) következik a rangsorban.

TETSZETT
– strapabíró kialakítás
– finoman kapcsoló automata
– terepalkalmasság

NEM TETSZETT
– túl magas üléspozíció
– „foltosan” világító fényszóró
– hangszigetelés

ÖSSZEGZÉS
Bár a D-Max jól felszerelhető, egyértelmű, hogy nem a csillogó-villogó pick-upok közé tartozik. Egyszerűen érezhető rajta, hogy minden porcikája munkára, illetve nagy strapára lett tervezve.

Isuzu D-Max 2.5 D 4WD AT
Összlökettérfogat: 2499 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 120 kW (163 LE) 3600/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 1200/perc

Hossz./szél./mag.: 5295/1860/1795 mm
Tengelytáv: 3095 mm
Fordulókör: 13,1 m
Hasmagasság: 225 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1992/1008 kg
Raktér hossz./szél./mag.: 2305/1570/440 mm
Üzemanyagtank: 69 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,5 s
Max. sebesség: 180 km/h
Város/országút/vegyes: 10,5/7,2/8,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 220 g/km
A modell alapára: nettó 4 990 000 Ft (2.5D 4WD önjáró alváz)
A tesztelt verzió ára: nettó 6 990 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!