Amíg a tengerentúlon már 1964 óta koptatja az utakat, addig a legtöbb piacon vadonatúj típusnak számít a Malibu. Az aktuális, nyolcadik generáció ugyanis világautónak készült, amit mellesleg arra az Epsilon II-es platformra húztak fel, melyet az Opel Insignia és a Saab 9-5-ös is használ. Kontinensünkön a 2006-tól csekély sikerrel forgalmazott Epica helyébe lép, s ha már egyszer átveszi tőle a zászlóshajó szerepkörét, annak rendje és módja szerint minden dimenzióban felülmúlja elődjét: hossza 60, szélessége 45, magassága 15 milliméterrel nagyobb, míg a tengelytávolsága 37 mm-rel hosszabb.

Izomautós részletek giccses tálalásban

Nemcsak méretesebb, hanem jóval látványosabb is a Malibu! A markáns frontrész, az erőt sugárzó motorháztető és a lendületes ívű tetővonal sem visszafogott, de kétségtelenül a Camaro filmsztár- és izomautóról „áttranszformált” hátsó lámpatestek a kocsi legvagányabb részletei. Persze ezt a ziccert az utastér tervezői sem hagyhatták ki, s a szögletesített csőbe húzott műszerek mellett a türkizkék háttérvilágítást is átcsempészték a sportkocsiból. Mindenekelőtt ez utóbbi teszi amerikaiasan giccsessé a belső hangulatot, éjszaka még a műanyagosan egyszerű és furcsa dekorbetétek krómcsíkja is ilyen fényben úszik.

A műszeregység és a világítás a Camaróból, a multifunkciós kormány és a bajuszkapcsolók az Opel Insigniából, illetve más Chevy modellekből ismerősek A műszeregység és a világítás a Camaróból, a multifunkciós kormány és a bajuszkapcsolók az Opel Insigniából, illetve más Chevy modellekből ismerősek

Pedig a berendezés egyébként takaros, a határozottan tagolt műszerfal jól áttekinthető, egyedül a középkonzol alsó szekcióját nem sikerült szép szimmetrikusra rajzolni. Még a választott anyagok minősége is rendben van, de egyebek mellett a bőrkárpitozás és a 8 irányban elektromosan állítható, memóriafunkciós, fűthető ülések, valamint a kétzónás automata légkondi és a 7 colos, színes érintőképernyős kijelző természetesen csak a legmagasabb, LTZ szinten dukál. Ettől még az LS alapmodell korántsem fapados, tulajdonképpen csak a mélységben állítható, bőrborítású kormány, illetve a tempomat hiánya róható fel neki.

Praktikus részlet a felbillenthető érintőképernyő mögötti tárolórekesz és az USB-csatlakozás Praktikus részlet a felbillenthető érintőképernyő mögötti tárolórekesz és az USB-csatlakozás

Mindezek mellett akár négy felnőtt számára is kényelmesen tágas a belső, a Malibu biztonságáról pedig az ötcsillagos Euro-NCAP-minősítés (utasvédelem 94, gyerekvédelem 83, gyalogosvédelem 57, vezetéstámogató rendszerek 71%) tanúskodik. A poggyásznak is jut hely bőven, az 545 literes befogadóképesség 65-tel nagyobb az Epicáénál, és szükség esetén a 60:40 osztású támlák döntésével bővíthető a csomagtér.

Nagy és kényelmes bőrfotelek egyszerű formázással. A helykínálat bőséges, egy ekkora autóban azonban elkelne a hátsó szellőző Nagy és kényelmes bőrfotelek egyszerű formázással. A helykínálat bőséges, egy ekkora autóban azonban elkelne a hátsó szellőző

Méretei és kvalitásai alapján a Malibu méltó vetélytársa lehetne a felső-középkategória felé nyújtózkodó Skoda Superbnek és a Renault Latitude-nek. Ez azonban a nyár végéig még várat magára, merthogy akkor érkeznek majd a dízelmotoros verziók. Addig kizárólag ezzel a 2,4 literes benzinessel kapható, úgyhogy egyelőre legfeljebb a Suzuki Kizashit hívhatja birokra.

A csomagtér tágas, az átrakodónyílás azonban szűk A csomagtér tágas, az átrakodónyílás azonban szűk

A hagyományos bicskakulcs ellenére a tesztkocsiban gombnyomásra (opció) indult a motor. Járása nagyon kifinomult, alacsony és közepes fordulatszám-tartományban pedig csendesen is végzi a dolgát. Viszonylag élénken veszi a gázadást és készségesen pörög fel a négyhengeres, a 167 lovas ménest azonban visszafogja a lágyan és komótosan kapcsolgató, hatfokozatú automata sebességváltó: gyári adatok szerint közel 0,7 másodperccel hosszabb ideig tart felgyorsulnia százra, mint a kéziváltós kivitelnek. Ennek ellenére a gyakorlatban nem érezni különösebben lomhának a Malibut, menetteljesítményei, rugalmassága és vezethetősége is átlagos.

Kényelmesen tarthatjuk vele a forgalom ritmusát, legfeljebb a tempós haladáshoz és a merészebb előzéseknél kell nyüstölni a motort, melynek ekkor kissé tolakodóvá válik a hangja. No és megjön az étvágya is! Start-stop rendszer és egyéb „diétás” megoldások híján városban nehéz 12, míg átlagosan 10 liter alatt tartani a fogyasztást. Persze a Malibu valódi élettere amúgy is a széles országút és az autópálya. Csakhogy a meglehetősen feszes hangolású futómű nem sok úthibával képes elsimítani a nézeteltéréseit, s meglehetősen hangosan is dolgozik – az LTZ-felszereltséghez 18 colos alufelnik és 245/45-ös abroncsok járnak. Ami a piszkos anyagiakat illeti, jelenleg csak az biztos, hogy a tesztautó 8 379 000 forintba került (+500 000 Ft extra) – a továbbiakat majd a gázolajos modellekkel együtt véglegesíti a Chevrolet.

Jól állnak a Camaro lámpái a Malibunak Jól állnak a Camaro lámpái a Malibunak

TETSZETT
formaterv
helykínálat
jutányos alapár

NEM TETSZETT
gördülési komfort
türkiz háttérvilágítás
egytagú motorpaletta

ÖSSZEGZÉS
Az alapok jók, tetszetős, tágas és korrekt minőségű autó a Malibu, de ezzel a motorral nem lesz a kategória favoritja. Kíváncsian várjuk a dízelmotoros példányokat, s merjük remélni, hogy a széria 17 colos alufelnikkel (225/55) jobb a rugózási komfort.

Chevrolet Malibu 2.4 aut.
Összlökettérfogat: 2384 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 123 kW (167,2 LE) 5800/min
Max. forgatónyomaték: 225 Nm 4600/min
Hossz./szél./mag.: 4865/1855/1465 mm
Tengelytáv: 2737 mm
Fordulókör: 11,5 m
Saját tömeg/teherbírás: 1539/561 kg
Csomagtér: 545 l
Üzemanyagtank: 73 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,16 s
Maximális sebesség: 206 km/h
Város/országút/vegyes: 11,5/6,0/8,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 188 g/km
A modell várható alapára (2.0D LT man.): 7 629 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!