Próba-szerencse?

2012. július 12. (csütörtök) Tóth Zoltán Zsolt

Az új Malibu átkelt az Óperencián, hogy az Óvilágban is szerencsét próbáljon. Mindehhez egyelőre csak egy nagy benzinmotorja van...

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Amíg a tengerentúlon már 1964 óta koptatja az utakat, addig a legtöbb piacon vadonatúj típusnak számít a Malibu. Az aktuális, nyolcadik generáció ugyanis világautónak készült, amit mellesleg arra az Epsilon II-es platformra húztak fel, melyet az Opel Insignia és a Saab 9-5-ös is használ. Kontinensünkön a 2006-tól csekély sikerrel forgalmazott Epica helyébe lép, s ha már egyszer átveszi tőle a zászlóshajó szerepkörét, annak rendje és módja szerint minden dimenzióban felülmúlja elődjét: hossza 60, szélessége 45, magassága 15 milliméterrel nagyobb, míg a tengelytávolsága 37 mm-rel hosszabb.

Izomautós részletek giccses tálalásban

Nemcsak méretesebb, hanem jóval látványosabb is a Malibu! A markáns frontrész, az erőt sugárzó motorháztető és a lendületes ívű tetővonal sem visszafogott, de kétségtelenül a Camaro filmsztár- és izomautóról „áttranszformált” hátsó lámpatestek a kocsi legvagányabb részletei. Persze ezt a ziccert az utastér tervezői sem hagyhatták ki, s a szögletesített csőbe húzott műszerek mellett a türkizkék háttérvilágítást is átcsempészték a sportkocsiból. Mindenekelőtt ez utóbbi teszi amerikaiasan giccsessé a belső hangulatot, éjszaka még a műanyagosan egyszerű és furcsa dekorbetétek krómcsíkja is ilyen fényben úszik.

  A műszeregység és a világítás a Camaróból, a multifunkciós kormány és a bajuszkapcsolók az Opel Insigniából, illetve más Chevy modellekből ismerősek A műszeregység és a világítás a Camaróból, a multifunkciós kormány és a bajuszkapcsolók az Opel Insigniából, illetve más Chevy modellekből ismerősek

Pedig a berendezés egyébként takaros, a határozottan tagolt műszerfal jól áttekinthető, egyedül a középkonzol alsó szekcióját nem sikerült szép szimmetrikusra rajzolni. Még a választott anyagok minősége is rendben van, de egyebek mellett a bőrkárpitozás és a 8 irányban elektromosan állítható, memóriafunkciós, fűthető ülések, valamint a kétzónás automata légkondi és a 7 colos, színes érintőképernyős kijelző természetesen csak a legmagasabb, LTZ szinten dukál. Ettől még az LS alapmodell korántsem fapados, tulajdonképpen csak a mélységben állítható, bőrborítású kormány, illetve a tempomat hiánya róható fel neki.

  Praktikus részlet a felbillenthető érintőképernyő mögötti tárolórekesz és az USB-csatlakozás Praktikus részlet a felbillenthető érintőképernyő mögötti tárolórekesz és az USB-csatlakozás

Mindezek mellett akár négy felnőtt számára is kényelmesen tágas a belső, a Malibu biztonságáról pedig az ötcsillagos Euro-NCAP-minősítés (utasvédelem 94, gyerekvédelem 83, gyalogosvédelem 57, vezetéstámogató rendszerek 71%) tanúskodik. A poggyásznak is jut hely bőven, az 545 literes befogadóképesség 65-tel nagyobb az Epicáénál, és szükség esetén a 60:40 osztású támlák döntésével bővíthető a csomagtér.

  Nagy és kényelmes bőrfotelek egyszerű formázással. A helykínálat bőséges, egy ekkora autóban azonban elkelne a hátsó szellőző Nagy és kényelmes bőrfotelek egyszerű formázással. A helykínálat bőséges, egy ekkora autóban azonban elkelne a hátsó szellőző

Méretei és kvalitásai alapján a Malibu méltó vetélytársa lehetne a felső-középkategória felé nyújtózkodó Skoda Superbnek és a Renault Latitude-nek. Ez azonban a nyár végéig még várat magára, merthogy akkor érkeznek majd a dízelmotoros verziók. Addig kizárólag ezzel a 2,4 literes benzinessel kapható, úgyhogy egyelőre legfeljebb a Suzuki Kizashit hívhatja birokra.

  A csomagtér tágas, az átrakodónyílás azonban szűk A csomagtér tágas, az átrakodónyílás azonban szűk

A hagyományos bicskakulcs ellenére a tesztkocsiban gombnyomásra (opció) indult a motor. Járása nagyon kifinomult, alacsony és közepes fordulatszám-tartományban pedig csendesen is végzi a dolgát. Viszonylag élénken veszi a gázadást és készségesen pörög fel a négyhengeres, a 167 lovas ménest azonban visszafogja a lágyan és komótosan kapcsolgató, hatfokozatú automata sebességváltó: gyári adatok szerint közel 0,7 másodperccel hosszabb ideig tart felgyorsulnia százra, mint a kéziváltós kivitelnek. Ennek ellenére a gyakorlatban nem érezni különösebben lomhának a Malibut, menetteljesítményei, rugalmassága és vezethetősége is átlagos.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Kényelmesen tarthatjuk vele a forgalom ritmusát, legfeljebb a tempós haladáshoz és a merészebb előzéseknél kell nyüstölni a motort, melynek ekkor kissé tolakodóvá válik a hangja. No és megjön az étvágya is! Start-stop rendszer és egyéb „diétás” megoldások híján városban nehéz 12, míg átlagosan 10 liter alatt tartani a fogyasztást. Persze a Malibu valódi élettere amúgy is a széles országút és az autópálya. Csakhogy a meglehetősen feszes hangolású futómű nem sok úthibával képes elsimítani a nézeteltéréseit, s meglehetősen hangosan is dolgozik – az LTZ-felszereltséghez 18 colos alufelnik és 245/45-ös abroncsok járnak. Ami a piszkos anyagiakat illeti, jelenleg csak az biztos, hogy a tesztautó 8 379 000 forintba került (+500 000 Ft extra) – a továbbiakat majd a gázolajos modellekkel együtt véglegesíti a Chevrolet.

  Jól állnak a Camaro lámpái a Malibunak Jól állnak a Camaro lámpái a Malibunak

TETSZETT
formaterv
helykínálat
jutányos alapár

NEM TETSZETT
gördülési komfort
türkiz háttérvilágítás
egytagú motorpaletta

ÖSSZEGZÉS
Az alapok jók, tetszetős, tágas és korrekt minőségű autó a Malibu, de ezzel a motorral nem lesz a kategória favoritja. Kíváncsian várjuk a dízelmotoros példányokat, s merjük remélni, hogy a széria 17 colos alufelnikkel (225/55) jobb a rugózási komfort.

Chevrolet Malibu 2.4 aut.
Összlökettérfogat: 2384 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 123 kW (167,2 LE) 5800/min
Max. forgatónyomaték: 225 Nm 4600/min
Hossz./szél./mag.: 4865/1855/1465 mm
Tengelytáv: 2737 mm
Fordulókör: 11,5 m
Saját tömeg/teherbírás: 1539/561 kg
Csomagtér: 545 l
Üzemanyagtank: 73 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,16 s
Maximális sebesség: 206 km/h
Város/országút/vegyes: 11,5/6,0/8,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 188 g/km
A modell várható alapára (2.0D LT man.): 7 629 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Próba-szerencse?

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo, BMW R 1200 GS Adventure
  • Vezettük: Citroën C4 Cactus és Citroën C1, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Tanácsadó: Gondok az olajnyomással
  • Haszonjármű melléklet: Peugeot Boxer, Renault Trafic, Mercedes Sprinter, Setra S 515 HD, Renault Trucks C és K sorozat, Ford Transit Courier, Nissan e-NV200, Opel Vivaro, Iveco Daily, Fiat Dobló Cargo 1.6 Mjet Maxi XL, Fiat Ducato 2.3 Mjet 150 MH2

Aktuális: Auto Bild 2014. július-augusztus

Autó-Motor aktuális címlap
  • Összehasonlítás: Kompakt ötajtósok: Ford Focus 1.6 TDCi, Opel Astra 1.6 CDTI, Peugeot 308 1.6 e-HDi, Renault Mégane 1.5 dCi Stop&Start, Volkswagen Golf Blue TDI. Prémium szabadidő-autók: Audi Q5 3.0 TDI Clean Diesel quattro S tronic, Mercedes GLK 350 CDI 4Matic, Porsche Macan S Diesel
  • Vezettük: Citroen C4 Cactus, Jeep Cherokee, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion
  • Exkluzív: Leyat Hélica propellerautó
  • Technika: Volkswagen Passat B8
  • 100 000 km: Volvo V60 D2 DRIVe

Időjárás

Budapest

közepesen felhős
31 °C
16 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?