Próba-szerencse?

2012. július 12. (csütörtök) Tóth Zoltán Zsolt

Az új Malibu átkelt az Óperencián, hogy az Óvilágban is szerencsét próbáljon. Mindehhez egyelőre csak egy nagy benzinmotorja van...

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Amíg a tengerentúlon már 1964 óta koptatja az utakat, addig a legtöbb piacon vadonatúj típusnak számít a Malibu. Az aktuális, nyolcadik generáció ugyanis világautónak készült, amit mellesleg arra az Epsilon II-es platformra húztak fel, melyet az Opel Insignia és a Saab 9-5-ös is használ. Kontinensünkön a 2006-tól csekély sikerrel forgalmazott Epica helyébe lép, s ha már egyszer átveszi tőle a zászlóshajó szerepkörét, annak rendje és módja szerint minden dimenzióban felülmúlja elődjét: hossza 60, szélessége 45, magassága 15 milliméterrel nagyobb, míg a tengelytávolsága 37 mm-rel hosszabb.

Izomautós részletek giccses tálalásban

Nemcsak méretesebb, hanem jóval látványosabb is a Malibu! A markáns frontrész, az erőt sugárzó motorháztető és a lendületes ívű tetővonal sem visszafogott, de kétségtelenül a Camaro filmsztár- és izomautóról „áttranszformált” hátsó lámpatestek a kocsi legvagányabb részletei. Persze ezt a ziccert az utastér tervezői sem hagyhatták ki, s a szögletesített csőbe húzott műszerek mellett a türkizkék háttérvilágítást is átcsempészték a sportkocsiból. Mindenekelőtt ez utóbbi teszi amerikaiasan giccsessé a belső hangulatot, éjszaka még a műanyagosan egyszerű és furcsa dekorbetétek krómcsíkja is ilyen fényben úszik.

  A műszeregység és a világítás a Camaróból, a multifunkciós kormány és a bajuszkapcsolók az Opel Insigniából, illetve más Chevy modellekből ismerősek A műszeregység és a világítás a Camaróból, a multifunkciós kormány és a bajuszkapcsolók az Opel Insigniából, illetve más Chevy modellekből ismerősek

Pedig a berendezés egyébként takaros, a határozottan tagolt műszerfal jól áttekinthető, egyedül a középkonzol alsó szekcióját nem sikerült szép szimmetrikusra rajzolni. Még a választott anyagok minősége is rendben van, de egyebek mellett a bőrkárpitozás és a 8 irányban elektromosan állítható, memóriafunkciós, fűthető ülések, valamint a kétzónás automata légkondi és a 7 colos, színes érintőképernyős kijelző természetesen csak a legmagasabb, LTZ szinten dukál. Ettől még az LS alapmodell korántsem fapados, tulajdonképpen csak a mélységben állítható, bőrborítású kormány, illetve a tempomat hiánya róható fel neki.

  Praktikus részlet a felbillenthető érintőképernyő mögötti tárolórekesz és az USB-csatlakozás Praktikus részlet a felbillenthető érintőképernyő mögötti tárolórekesz és az USB-csatlakozás

Mindezek mellett akár négy felnőtt számára is kényelmesen tágas a belső, a Malibu biztonságáról pedig az ötcsillagos Euro-NCAP-minősítés (utasvédelem 94, gyerekvédelem 83, gyalogosvédelem 57, vezetéstámogató rendszerek 71%) tanúskodik. A poggyásznak is jut hely bőven, az 545 literes befogadóképesség 65-tel nagyobb az Epicáénál, és szükség esetén a 60:40 osztású támlák döntésével bővíthető a csomagtér.

  Nagy és kényelmes bőrfotelek egyszerű formázással. A helykínálat bőséges, egy ekkora autóban azonban elkelne a hátsó szellőző Nagy és kényelmes bőrfotelek egyszerű formázással. A helykínálat bőséges, egy ekkora autóban azonban elkelne a hátsó szellőző

Méretei és kvalitásai alapján a Malibu méltó vetélytársa lehetne a felső-középkategória felé nyújtózkodó Skoda Superbnek és a Renault Latitude-nek. Ez azonban a nyár végéig még várat magára, merthogy akkor érkeznek majd a dízelmotoros verziók. Addig kizárólag ezzel a 2,4 literes benzinessel kapható, úgyhogy egyelőre legfeljebb a Suzuki Kizashit hívhatja birokra.

  A csomagtér tágas, az átrakodónyílás azonban szűk A csomagtér tágas, az átrakodónyílás azonban szűk

A hagyományos bicskakulcs ellenére a tesztkocsiban gombnyomásra (opció) indult a motor. Járása nagyon kifinomult, alacsony és közepes fordulatszám-tartományban pedig csendesen is végzi a dolgát. Viszonylag élénken veszi a gázadást és készségesen pörög fel a négyhengeres, a 167 lovas ménest azonban visszafogja a lágyan és komótosan kapcsolgató, hatfokozatú automata sebességváltó: gyári adatok szerint közel 0,7 másodperccel hosszabb ideig tart felgyorsulnia százra, mint a kéziváltós kivitelnek. Ennek ellenére a gyakorlatban nem érezni különösebben lomhának a Malibut, menetteljesítményei, rugalmassága és vezethetősége is átlagos.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Kényelmesen tarthatjuk vele a forgalom ritmusát, legfeljebb a tempós haladáshoz és a merészebb előzéseknél kell nyüstölni a motort, melynek ekkor kissé tolakodóvá válik a hangja. No és megjön az étvágya is! Start-stop rendszer és egyéb „diétás” megoldások híján városban nehéz 12, míg átlagosan 10 liter alatt tartani a fogyasztást. Persze a Malibu valódi élettere amúgy is a széles országút és az autópálya. Csakhogy a meglehetősen feszes hangolású futómű nem sok úthibával képes elsimítani a nézeteltéréseit, s meglehetősen hangosan is dolgozik – az LTZ-felszereltséghez 18 colos alufelnik és 245/45-ös abroncsok járnak. Ami a piszkos anyagiakat illeti, jelenleg csak az biztos, hogy a tesztautó 8 379 000 forintba került (+500 000 Ft extra) – a továbbiakat majd a gázolajos modellekkel együtt véglegesíti a Chevrolet.

  Jól állnak a Camaro lámpái a Malibunak Jól állnak a Camaro lámpái a Malibunak

TETSZETT
formaterv
helykínálat
jutányos alapár

NEM TETSZETT
gördülési komfort
türkiz háttérvilágítás
egytagú motorpaletta

ÖSSZEGZÉS
Az alapok jók, tetszetős, tágas és korrekt minőségű autó a Malibu, de ezzel a motorral nem lesz a kategória favoritja. Kíváncsian várjuk a dízelmotoros példányokat, s merjük remélni, hogy a széria 17 colos alufelnikkel (225/55) jobb a rugózási komfort.

Chevrolet Malibu 2.4 aut.
Összlökettérfogat: 2384 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 123 kW (167,2 LE) 5800/min
Max. forgatónyomaték: 225 Nm 4600/min
Hossz./szél./mag.: 4865/1855/1465 mm
Tengelytáv: 2737 mm
Fordulókör: 11,5 m
Saját tömeg/teherbírás: 1539/561 kg
Csomagtér: 545 l
Üzemanyagtank: 73 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,16 s
Maximális sebesség: 206 km/h
Város/országút/vegyes: 11,5/6,0/8,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 188 g/km
A modell várható alapára (2.0D LT man.): 7 629 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Próba-szerencse?

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

borult
14 °C
5 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?