Jó hír, hogy a tűzoltóknál manapság rendszeresített vágó- és feszítőeszközök ugyanúgy használhatóak a karbonból sütött karosszériáknál is, mint a manapság általánosan elterjedt fémből készült konstrukcióknál. Ezt egy BMW i3-as feláldozása során tapasztalták meg.

Érdemes azonban megjegyezni, hogy a darabolás közben másként viselkedik a karbon, mint az acél vagy az alumínium. Amíg a fém deformálódik, és végül enged az erőnek, a karbon apró darabokra törik, és a szilánkok mellett ekkor por is képződik. Épp ezért azt tanácsolják a mentési gyakorlatot figyelemmel kísérő szakértők, hogy ennek belélegzése ellen porvédő maszk viselésével védekezzenek.

Nem a karbon-karosszéria, hanem az elektromos autóra vonatkozó tanács, hogy lehetőség szerint a sofőr tartsa a műszaki mentést segítő, a gyártó által kiadott kártyát a vezetőoldali napellenző mögött – az ADAC-től a tagok kaphatnak ilyen információs kártyát, és az ennek meglétét jelző, a szélvédőre ragasztható matricát is. Az itt található információk segítségével az adott típust nem ismerő tűzoltók hamar megtalálják a központi áramtalanítót, és ezt követően biztonságosan meg tudják kezdeni a műszaki mentést.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!