A BMW-vel közös fejlesztésű, változó szelepvezérlésű, kettős leömlésű turbóval ellátott THP motorral kőkemény házon belüli konkurenciát teremtett a Peugeot a dízeleknek. A 6 970 000 Ft-os, 156 lóerős 1.6 THP változat azonos felszereltség esetén 150 ezer Ft-tal olcsóbb a 112 lóerős 1.6 HDi-nél, illetve 800 ezer Ft-tal kevesebbért vihetjük haza a 163 lóerős 2.0 HDi változatnál.

Mindez azért érdekes, mert a THP motor étvágyát alapul véve (8,4 literes tesztfogyasztás) csak maratoni futásteljesítmény esetén térülhet meg a hasonló teljesítményű, 2,0 literes HDi felára, másrészt a benzines kifinomult járása és a menetdinamika is nagyon meggyőzővé teszi ezt a verziót.

A kézifékkar „kilóg” az elegáns környezetből, a GT-hez képest pedig egyszerűbb a középkonzol A kézifékkar „kilóg” az elegáns környezetből, a GT-hez képest pedig egyszerűbb a középkonzol

A 8,6 szekundumos gyorsulás és a 222 km/órás végsebesség nem csak papíron mutat jól, a nagy Peugeot a valóságban is igen dinamikusan mozog, az alapjárat feletti „gyengélkedést” leszámítva egészen acélosan húz az 508-as. A hatfokozatú manuális váltó mellett hatfokozatú automatával (400 ezer Ft) is elérhető verzió természetesen kisebb hatótávval rendelkezik, mint a dízelek, de a méretes, 72 literes üzemanyagtartály jóvoltából 800 kilométert így is gond nélkül megtehetünk két tankolás között.

A hosszabb tárgyak szállítását síalagút könnyíti A hosszabb tárgyak szállítását síalagút könnyíti