Mit üzen magáról valaki egy kupéval? Azt, hogy ő nem személyszállító vállalkozó, bőven elég neki két teljes értékű ülőhely, megtoldva két pótszékkel. Azt, hogy noha elért bizonyos, elismerésre méltó státuszt az életben, szívesen mutatja magát fiatalosan dinamikusnak, olyan embernek például, akinek jól áll a kezében a teniszütő. Azt, hogy az élet kifinomultabb élvezeteit kedveli, és tud is áldozni ilyenekre. Efféle embereknek építi elegáns kupéit a Peugeot, már a hatvanas évek óta. Most a 407-esre került a sor.

Ez az igazi!

Régebben megesett (na, nem a Peugeot-nál!), hogy egy-egy kupét, csak úgy simán, az illető limuzin megstuccolásával állítottak elő. Manapság önállóan illik megtervezni a kettőt, hogy külön-külön szemlélve is harmonikus, szép látványt nyújtsanak. Jelen esetben is így történt – mégis azt kell mondanom, hogy a kupéval teljesedett ki igazán a formaterv, ez az eltaláltabb a kettő közül. Mégpedig azért, mert a négyajtós változat hatalmasra tátott szája olyan (ferraris) karaktert ígér, amelyet aztán nem igazán vált be az autó, viszont el kell fogadni a hosszan előrenyúló, nagyon alacsony orral járó sérülésveszélyt. Ezek a jellemzők igazak a kupéra is, de attól szívesebben vesszük tudomásul őket. Szóval egyöntetű, formás, mutatós autó a 407 Coupé. Minden perspektívából sportos látványt kelt, hátulja a versenykocsik diffúzorát idézi, csökkentve az épp megelőzött autósok frusztráltságát – ilyen mögött nem szégyen lemaradni! A domborodó far 400 literes csomagtartót rejt. Ez a hátsó támlák lefektetésével meg is növelhető, de arról már hallgatnak a műszaki adatok, hogy mekkora lesz a térfogat. Két ember holmijainak mindenesetre elegendő.

Bőrkötésben

Amint a nagylexikon vagy a Jókai-összes is bőrkötésben igazi éke a könyvespolcnak, autóban is a bőr ad igazi rangot. E nemes és természetes matéria borítja nemcsak a mélyített sportüléseket, hanem az ajtókárpitot, a műszerfalat és a volánt is. Van hangulata, annyi biztos, különösen azért, mert aprólékos gondról tanúskodik a makulátlan kidolgozás. Csak az a baj (de ez általános jellegű, nem Peugeot-specifikus), hogy bőr a bőrön nem ideális kombináció: ráizzad az ember. Elöl selyemnyakkendő, hátul csatakos ing – a szépségért fizetni kell… Én mindenesetre szívesen kipróbálnám az autót a kínálatban szereplő, de a bemutató járműparkjából kihagyott szövetkárpitos kivitelben is. Polírozott vagy selymes fényű alumíniumelemek teszik teljessé a hatást. Egyébként minden olyan, mint amilyet a négyajtósban megszokhattunk, azaz kifogástalanul funkcionális, ésszerű elrendezésű. A vezetőhely kielégíti a legkülönbözőbb testalkatú emberek igényeit is.

Lehet kicsit sportosabban?

Mivel a hajtó- és a futómű a négyajtós modell öröksége, nem meglepő, hogy észrevehetetlen a különbség a 407-es testvérek között. A Coupé is komfortosan rugózik, de azért nagyon jól fogja az utat. Lévén a bemutató környékén forgalombiztonsági hét – rengeteg rendőrrel és radarral az utakon –, visszafogott vezetési stílus volt műsoron, de azért egy nyújtott kanyarkombinációban megküldtem kétszázzal a kocsit. Meg sem rezdült, bőven volt még benne tartalék. A motorok közül nem állították ki a kis benzinest. Ami a „nagyokat” illeti, nekem – holott általában dízelpárti vagyok – ezúttal jobban tetszett a benzines, mert markánsabb hangja, élénksége és a hozzá társított hatfokozatú, manuális váltó inkább illik a kupéjelleghez, mint a szuperkomfortos, de kissé unalmasan ügyködő dízel–automata kombináció. Ám a legfontosabb mégis a közös nevező, az a kifinomult stílus, amely a Coupé valamennyi változatának sajátja.