A Peugeot 206 ugyan “megette már a kenyere javát”, túl van hatéves életciklusa felén (1998 nyarán debütált), valamint 3,8 millió eladott példányon, de a francia mérnökök a mai napig is találnak rajta fejlesztenivalót. Legutóbb például 1,4 literes, 16 szelepes motorral, négyfokozatú, szekvenciálisan is kapcsolható automatikus sebességváltóval, nyolc hangszórós JBL audioberendezéssel, továbbá beépített mobiltelefon, navigációs rendszer és fedélzeti számítógép kombinációjából álló telematikai szerkezettel bővült a kínálat.

Kiegyensúlyozott

A vadonatúj erőforrást egyrészt a 16 szelepes hengerfej, másrészt a változó szívóoldali szelepvezérlés emeli a hasonló lökettérfogatú, de hengerenként csak kétszelepes TU3 JP motor fölé. Természetesen az átprogramozott vezérlőelektronikának is köszönhető, hogy a frissebb egység teljesítménye pontosan tizenöt lóerővel, 90-re, forgatónyomatéka pedig tizenhárom Nm-rel, 133-ra emelkedett. A korszerű egység érezhetően lendületesebben viszi a 206-ost, a kis Peugeot gyorsulása közel egy másodpercet javult, míg csúcssebessége 8 km/órával nőtt. Egyébiránt a motor jól beosztja erejét, a teljes fordulatszám-tartományban egyenletesen húz, a maximális forgatónyomaték 90 százaléka már 2000/perctől rendelkezésre áll. Az erőforráshoz kapcsolódó ötfokozatú, manuális sebességváltó a sportosabb XS változatnál rövidebb áttételezésű, XT felszereltség esetén pedig komfortosabb – a gyakorlatban azonban árnyalatnyi a különbség, egy laikus vezető talán észre sem venné az eltérést. Szerencsére az “egynégyes” hangja akkor is decens marad, ha becsülettel kihúzatjuk, így nagy tempónál sem fárasztó a hosszú távú utazás.

Kézre áll

Négyfokozatú, automatikus sebességváltóval eddig is elérhető volt a Peugeot 206. Ám az 1,4 literes, 75 lóerős és az 1,6 literes, 110 lóerős motorokhoz a jövőben a “Porsche Tiptronic” rendszerű erőátviteli egységet is választhatjuk, mely fejlettebb elektronikával rendelkezik és a kézi kapcsolás lehetőségét is felkínálja. A sebességváltó flottul alkalmazkodik a pilóta aktuális vezetési stílusához, s viszonylag lágyan cseréli az áttételeket. A négy fokozat azonban kevésnek bizonyul, az autó kissé lustának érződik, és a rugalmassága is hagy némi kívánnivalót maga után. A motor védelme érdekében a sebességváltó 6000-es fordulatnál felkapcsol (pedig a piros mező csak kétszázzal feljebb kezdődik), s érdekes az is, hogy amikor manuális állásnál utolsó fokozatban kövér gázt adunk, a szerkezet automatikusan visszakapcsol egy-két fokozatot.

Extralistások

A Peugeot 206 felszereltségi listáján megjelent a függönylégzsák, a nyolc hangszóróval és mélynyomóval kibővített JBL audiorendszer, valamint a hangvezérlésű RT3 telematikai rendszer, melyhez a CD-lejátszós fejegységen kívül beépített rádiótelefon (sms-olvasásra is képes), navigációs rendszer és fedélzeti számítógép tartozik.