Észre se vette az ember, hogy kategóriát váltott a Mazda2-es. Nem nőtt meg hirtelen, épp ellenkezőleg, a klasszikus, 4 méternél rövidebb kisautók egyre inkább fogyatkozó táborát gyarapítja továbbra is, azonban a legújabb generáció már a prémiumtermékekkel versenyez.

A főműszer a 3-asból ismerős, a fel-a-fejjel kijelző remek szolgálatot tesz a sebesség vetítésével. Az érintőképernyő csak kis tempónál él, amúgy az ülések közötti konzol működtet mindent A főműszer a 3-asból ismerős, a fel-a-fejjel kijelző remek szolgálatot tesz a sebesség vetítésével. Az érintőképernyő csak kis tempónál él, amúgy az ülések közötti konzol működtet mindent

Ezzel a ténnyel akkor szembesül az ember, amikor egy pillantást vet az árlistára. A 75 lóerős alapmodellért legalább 3,8 millió Ft-ot kell fizetni, míg az általunk tesztelt 115 lóerős benzinmotor csak a Revolution Top felszereltséggel létezik, és 5,8 millióba kerül – és ebben az árban még a metálfényezés sincs benne…

Szép a félbőr kárpitozás, de nem ellensúlyozza a szűk második sort. Fotó: Hilbert Péter Szép a félbőr kárpitozás, de nem ellensúlyozza a szűk második sort. Fotó: Hilbert Péter

Persze nem fapados, hanem kifejezetten jól felszerelt a kisautó ennyi pénzért, LED-es fényszórót, vetített kijelzőt, nagy középső érintőképernyőt, digitális klímát is találunk a fedélzeten alapáron, fizetni valójában azért kell, ha egyedibbé akarjuk tenni a megjelenést. Ami igazából csak a fényezést jelenti, hiszen a 16-os könnyűfém felninek nincs alternatívája, és alapáron adják a vajbőr/szövet kárpitozást is. A metálfényért egységesen 110 000 Ft-ot kérnek, leszámítva a mi bordónkat, amit 150 000 Ft-ért mérnek – ez nagyon jól áll a 2-esnek. Sajnos a térkínálat már kifejezetten kisautós: a második sorban szűk a láb- és a fejtér is, a 280 literes csomagtér se túl fényes, ráadásul a bővítés után a padlón hatalmas lépcső keletkezik.

Bővítést követően hatalmas lépcső lesz a padlón. A 6,5 literes fogyasztási átlag kicsit magas Bővítést követően hatalmas lépcső lesz a padlón. A 6,5 literes fogyasztási átlag kicsit magas

A vezetőülésben helyet foglalva azonban egy remek kisautóval találkozik az ember, ránk koncentrál a műszerfal, és a 115 lóerős benzinmotor is a jobbak közül való. Remekül pörgethető, de kis fordulatról is klasszul húz – szerencsére, mert bizony a tesztautónál néha összekeveredett a váltó. Motorfékezésnél, amikor 3-as fokozatban nagy fordulaton pörgött a motor, nem lehetett a kart az 5- 6. fokozatok síkjába áthúzni, egyébként is akadozik a váltókar megvezetése; ennél jobb szokott lenni a Mazda. Amúgy a felfüggesztés az alacsony saját tömeghez mérten komfortos hangolású, jól elnyeli az úthibákat, de azért sokat mozog a karosszéria. Kanyarban jól tartja az ívet a 2-es, a fék precízen adagolható, egyedül az a fránya váltókar állja útját a szerpentinek élvezetének.

Tetszett
• jópofa megjelenés
• gazdag felszereltség
• kényelmes futómű
Nem tetszett
• akadozó váltókar
• szűk második sor
• magas fogyasztás
• drága

Összegzés
Megjelenésre és tudásra is hozza a prémium-kisautók szintjét a legújabb Mazda2-es, ezért is szokatlan a problémás váltó. Árban is megüti a prémiumszintet a japán kisautó, de itt legalább nem spórolnak az extrákkal, mint a konkurenciánál.

Mazda2 G115
Összlökettérfogat: 1496 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 85 kW (115 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 148 Nm 4000/perc

Hossz./szél./mag.: 4060/1695/1495 mm
Tengelytáv: 2570 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1495/1485 mm
Fordulókör: 9,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1055/455 kg
Csomagtér: 280-887 l
Üzemanyagtank: 44 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,7 s
Max. sebesség: 200 km/h
Város/országút/vegyes: 6,4/4,1/4,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 115 g/km
A modell alapára: 3 779 900 Ft (G75 Emotion)
A tesztelt verzió ára: 5 783 900Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!