Nem ott folytatja a Peugeot 208 GTi, ahol az általa néhány részletben felidézett legendás előd, a 205 GTi abbahagyta, hanem eggyel tovább lép. Egészen addig, ahol a közútra szabadított B csoportos raliautó, a 205 T16-os volt: motorjának teljesítménye 200 lóerő. Azonban itt nincs segítségünkre ideális tömegelosztás a középmotor miatt, meg zárható összkerékhajtás, no és a kanyarokat diktáló navigátor, mindössze az első kerekek feladata az erőforrás teljesítményének talajra vitele, és a navigációs rendszer is csak a nagyobb fordulókat kommentálja.

Jól fogja a testet az ülés, de lehetne mélyebbre is engedni Jól fogja a testet az ülés, de lehetne mélyebbre is engedni

Gusztusos tálalásban a 200 lóerő

A csomagolást nagyon eltalálták a franciák, kortól-nemtől függetlenül mindenkinek bejön a látvány. Jól adagolták az utastér vörös harci díszítését is, amely kifejezetten attraktívan harmonizál a tesztelt példány Rouge Rubi fényezésével. Egyébként a hűtőrács, a felnik és a megnövelt méretű tetőspoiler mellett a C-oszlopon elhelyezett GTi felirat árulkodik, olyan sikeresen, hogy mindenki különösebb biztatás nélkül is elhitte, hogy ez igenis egy sportos kisautó. Utóbbiban nagy szerep jut az eleve a könnyebbek közé tartozó karosszériának, GTi-formában is csak 1160 kg a tömeg. Izgalmasnak hangzik, és a gyakorlatban is az.

Még a tesztautóra szerelt, a gyári Pilot Exaltónál jobb tapadású Michelin Pilot Sport 3-as abroncsok se tudnak mit kezdeni a hatalmas teljesítménnyel, ha a sofőr kikapcsolja az ESP-t. A gázpedál vad taposása már csak azért sem ajánlott, mert vagy a kanyarban hirtelen túlpörgő kerekek miatt kezdünk lecsúszni az ívről, vagy az elektronika beavatkozása miatt lesz oda a kanyarodás élménye. Ahhoz, hogy gyorsak legyünk a GTi-vel, észnél kell lenni, háromnegyed gázzal is meggyőző a teljesítmény.

A sportos részletekkel együtt igazán csábos a 208 GTi A sportos részletekkel együtt igazán csábos a 208 GTi

A kis átmérőjű kormány karimáját alaposan megformázták, így már érzésre is tudjuk, merre célzunk a kerekekkel, a fék „lógunk az övön” stílusú lassulást képes produkálni, szóval minden adott a szerpentinek meghódításához. A felfüggesztés természetesen feszes, de ez ebben a műfajban magától értetődő. Persze a mérnökök gondoltak arra is, hogy a motorleállító egy ilyen, gyakran igénybevett turbónál bizony káros lehet, ezért el is hagyták. Ennek ellenére se panaszkodhatunk a 7,4 literes tesztátlagra. Ahogy a vételár se rossz, az 5,9 millió Ft alatti összeg a hasonló tudású-stílusú kisautók között jó ajánlatnak számít.

Csak háromajtósként létezik, ám ez aligha zavarja a potenciális vevőket Csak háromajtósként létezik, ám ez aligha zavarja a potenciális vevőket

Tetszett
– erős motor
– külső-belső megjelenés
– gazdag felszereltség
– vezethetőség

Nem tetszett
– csak háromajtósként létezik
– lehetne jobb a tapadás

Összegzés
Dögös megjelenésű kis méregzsákot hoztak össze a Peugeot mérnökei. Aki forró ferdehátúra vágyik, annak mindenképpen érdemes megfontolnia, és nem is nagyon fog csalódni benne.

Peugeot 208 GTi
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 147 kW (200 LE) 5800/perc
Max. forgatónyomaték: 275 Nm 1700/perc

Hossz./szél./mag.: 3965/1739/1460 mm
Tengelytáv: 2538 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1469/1455 mm
Fordulókör: 11,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1160/490 kg
Csomagtér: 285 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,8 s
Max. sebesség: 230 km/h
Város/országút/vegyes: 8,2/4,7/5,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 139 g/km
A modell alapára: 5 880 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!