Egyszerűen jó ide beülni, igényes és szépen kidolgozott a V60-as. Kár, hogy a funkciók túlnyomó többsége csak az érintőképernyővel érhető el. Fotó: Hilbert Péter

Nem kapkodta el a Volvo a V60-as első nemzedékének leváltását, nyolc év után érkezett a friss generáció, méghozzá beelőzve a szedán S60-ast, amelynek – az új amerikai gyár üzemkezdése miatt – csak mostanság kezdődik a forgalmazása az európai piacokon. Az öreg kontinensen eddig a kombi volt kelendőbb, így a V60-as továbbra is Belgiumban készül, méghozzá a moduláris SPA padlólemezre építve. Így aztán ehhez a Volvóhoz is kizárólag 2,0 literes, négyhengeres motorok állnak rendelkezésre, az egyes változatok teljesítménybeli különbsége a perifériából és nem a blokkból ered.

A helykínálat a kategória átlagát hozza, az ülések nagyon kényelmesek

Ha nem vesszük számításba a T8-as hibridet (390 LE), a tesztre fogott, turbóval és kompresszorral támogatott, T6-os benzines a csúcs 310 lóerővel. És, hogy miért kezdem ezzel? Mert ez a verzió igazi „altató”! Más márkáknál a kis teljesítményű autóknak is gyakran agresszív arcot szabnak, de ennél a modellnél szó sincs nyomulós megjelenésről, a V60-as külseje 310 lóerővel is visszafogott és ízléses. Bár a korábbi generációhoz képest sokat nőtt (hosszúság +13, tengelytáv +9 cm), arra azért odafigyeltek, hogy a V90-estől tisztes távolságban maradjon – utóbbihoz képest meredekebb a hátfal, ezért jobban is hasonlít a 90-es évek klasszikus Volvo kombijaira. A 4,76 méteres hosszúság ellenére a V60-as méretét tekintve nem a középkategória óriásaihoz (pl. Škoda Superb), hanem a német prémiumtrióhoz igazodik. Ennek megfelelően hátul nincs táncteremnyi lábtér, ugyanakkor négy felnőttnek így is elegendő a hely, arról nem is beszélve, hogy a Volvo ezekkel az ülésekkel joggal pályázik a legkényelmesebb középkategóriás címére! A beltér nem csak az ülések miatt érne meg egy külön misét: egyszerre modern és otthonos, a felhasznált anyagok prémiumautóhoz illőek. Az sem mellékes, hogy teljesen önálló a stílus, a Volvót azzal biztosan nem lehet vádolni, hogy bármelyik más gyártótól lesne el megoldásokat. Aztán menet közben gyorsan kiderül, hogy a hatalmas érintőképernyő nem egyszerűsíti, hanem sok esetben bonyolultabbá teszi a kezelhetőséget. Értem én, hogy nehéz eltalálni az egyensúlyt a képernyő és a fizikai gombok mennyisége között, de amikor a hőfokot is a menüből állítjuk virtuális csúszkán egy egyszerű tekerőgomb helyett, megítélésem szerint az egész rendszer csak a látványhoz tesz hozzá.

Még a hátsó sor szellőzését is egy érintésérzékeny felületről vezérelhetjük

A raktér kapcsán biztosan nem okoz csalódást a V60-as, a részleteket megismerve egyértelmű, hogy a Volvónak nagyon fekszik ez a műfaj. Az 529 literes csomagtér bővítésekor annak ellenére sík a rakfelület, hogy az ülőlapok fixek. Hiányérzetünk már csak azért sem lehet, mert az ülések gombnyomásra dönthetők, és rögzítési lehetőségekből sincs hiány. Felhajtható választófal, háló, fémfülek és gumipánt segítik a poggyász rögzítését.

Gombnyomásra dönthetők le az ülések, a csomagok rögzítését elválasztó fal is segíti

Ami a vezethetőséget illeti, a 310 lóerős benzinmotor nagyon dinamikusan mozgatja a kombit, piros lámpától indulva komoly meglepetéseket tudunk okozni a körülöttünk lévőknek. A turbó és a kompresszor együtt azt a hatást éri el, mintha jóval nagyobb lökettérfogatú lenne a motor (a 12 literes városi fogyasztás is erre utal), ugyanakkor a hangja elárulja, hogy nem egy selymes öt-, vagy hathengeres erőforrásról van szó. Az 5,8 másodperces 0-100-as sprintidő mellett a finoman kapcsoló nyolcgangos automatikus váltó is meggyőző, de aki a hatalmas erőtartalék miatt sportos viselkedést vár, azt ki kell ábrándítanom. A kormányzás, az összkerékhajtás és a futómű hangolása is a kulturált közlekedést és nem a kanyarvadászatot támogatja.

Nem a takarékosság mintapéldánya a 310 lovas verzió, cserében 5,8 másodperc alatt érhetjük el a 100-as tempót

A V60-asnál is hű maradt jó szokásához a Volvo, így már alapáron nagyon magas szintű biztonsági arzenál védi az utasokat, például a frontális ütközést elkerülő aktív kormányzás és a szembejövő autó elé kanyarodást megakadályozó rendszer is alapáras. A T6-os verzió 14 400 000 Ft-ja mutatja, hogy az árakat kicsivel a német vetélytársak alá lőtték be, de a fronthajtású, 250 lovas benzines T5-ös 12 500 000 Ft-ért vagy a 190 lovas D4-es dízel (szintén automatikus váltóval) 11 175 000 Ft-ért sokkal inkább nevezhető ésszerű választásnak.

A fényszórók már az alapváltozatnál is full-LED-esek, a kanyarkövető ködlámpák felára 194 000 Ft

Tetszett
• stílus, hangulat
• kényelem
• praktikum
• motorerő

Nem tetszett
• nagy fordulókör
• városban magas fogyasztás
• kezelhetőség (érintőképernyő)

Összegzés
310 lóerő ide vagy oda, a V60-as T6-os változata is a kényelemről és az otthonos belsőről szól, ráadásul a raktere egyszerre tágas és praktikus. A Volvo ezzel a modellel bátran odaállhat bármelyik vetélytárs mellé!

Volvo V60 T6 AWD
Összlökettérfogat: 1969 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbókompresszor
Max. teljesítmény: 228 kW (310 LE) 5700/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 2200-5100/perc
Hossz./szél./mag.: 4761/1850/1432 mm
Tengelytáv: 2872 mm
Fordulókör: 11,3 m
Saját tömeg/terhelhetőség: 1754/566 kg
Csomagtér: 529-1441 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,8 s
Max. sebesség: 250 km/h
Átlagfogyasztás: 7,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 167 g/km
A modell alapára: 9 775 000 Ft (V60 D3, 150 LE)
A tesztelt verzió ára: 14 400 000 Ft