Eltalált áron, a bevezetési időszakban 5,19 helyett 4,79 millióért kínálják az Orlandót. Ezért az összegért az ügyfél hét ülést, elektromosan mozgatható ablakokat, külső tükröket, MP3-as CD-lejátszót, manuális klímaberendezést, első, oldalsó és függönylégzsákokat is kap.

Szép kis szérialista, és ismétlem, ez a „fapados” verzió! Hol itt a trükk? – kérdezhetné napjaink kételkedő embere. Igazából sehol, pontosabban a motortérben.

1.8: 141 lóerő ötfokozatú manuális váltóval

Kerek egymillió forinttal kerül kevesebbe az 1,8-as benzines kivitel, mint a legolcsóbb 2.0 D (131 LE) gázolajos Orlando. A keresztben beépített négyhengeres, hengerenkénti befecskendezésű 1,8-as 141 lóerő leadására képes. A változó szelepvezérlésű aggregát szívó benzines mivolta ellenére relatíve széles tartományban adja le nyomatéka jelentős részét. A 176 Nm 85%-a már 2000-es fordulatszámtól harcra kész, ezért városi körülmények között a vártnál vehemensebbnek érződik viselkedése. A Chevrolet az állórajtos százas sprintet 11,6 másodperc alatt futja meg, végsebessége 185 km/óra.

Otthonos a belső, a navigáció felára 270 000 forint. Pontosan jár az ötfokozatú váltó, de a rövid végáttétel kifogásolható Otthonos a belső, a navigáció felára 270 000 forint. Pontosan jár az ötfokozatú váltó, de a rövid végáttétel kifogásolható

Városi, elővárosi környezetben nem panaszkodhatunk a dinamikára, az Orlando könnyedén veszi fel és tartja a forgalom ritmusát. Az ötfokozatú váltó kapcsolási pontossága jó, egyedül a rövid végáttétel adhat okot panaszra: 130 km/óránál bizony már magas fordulaton dolgozik a motor, ezért az Orlando itt hangosabb a kelleténél. Öröm az ürömben, hogy autópályán előzéskor vagy gyorsításnál nem igazán szükséges visszaváltani, ugyanis a magasabb fordulatszám miatt kellő tartalékkal bír az autó, persze ne az 1,8-as Orlandóval akarjuk uralni a belső sávot…

A középső sorban bőséges a hely, könnyű a bejutás hátra A középső sorban bőséges a hely, könnyű a bejutás hátra

7,9 literes tesztátlagot mértünk, ami bizony nem valami bravúros érték, jól jött volna legalább egy start-stop rendszer, ami városi körülmények között visszavett volna valamicskét a fogyasztásból. A fékek igen harapósak, ami nem is csoda, hiszen a nehezebb dízelmotoros változatok hatásos lassításával megbirkózó tárcsák lapulnak a könnyebb benzines kivitel (-127–131 kg) kerekei mögött is, elöl 300, hátul 292 mm-es átmérővel. A gázolajosoktól eltérően nem hidraulikus, hanem elektromos szervokormány dolgozik a benzines modellben. Utóbbi rásegítésének mértéke kissé túlzott, némi közvetlenség nem ártott volna, pláne nagyobb tempónál zavaró a kevés visszajelzéssel szolgáló elektromos szervorendszer. Mindenkit lebeszélnék a 17-es vagy annál nagyobb kerékgarnitúráról – a széria kerékméret 215/60 R16. Úthibákon áthajtva szinte tompítás nélkül, durva puffanás kíséretében jutnak be a kabinba a megrázó ütések, sprőd rugózás helyett több kényelmet, komfortot várnánk el egy családi egyterűtől.

Átlagos átrendezhetőség és csomagtér-méret

Az Orlando variációs lehetőségei sokkal inkább egy hétszemélyes kombiéra hasonlítanak, mintsem egy vérbeli egyterűére. A második sor támlái több ponton is megállíthatók, az ülések 60:40 arányban osztva dönthetők, de nem lehet sínen tologatni, netán kiszedni őket. A csomagtér padlójából egyszerű előhúzni a két „széket”, melyek a parányi hely miatt kvázi szükségülésnek tekinthetők. A raktér a rolóig mérve 454 literes, hétüléses felállásban a csomagokat jobb híján csak az utasok ölébe lehet tenni, ekkor a hátsó sporttáskányi, 89 literes méretűre zsugorodik. A poggyásztér maximális térfogata közel 1,5 köbméteres.

A padlóba süllyesztett ülések csökkentik a raktér méretét, mely a rolóig mérve 454 literes A padlóba süllyesztett ülések csökkentik a raktér méretét, mely a rolóig mérve 454 literes

Amit viszont nem tud egy hagyományos kombi, az a magasabb vezetési pozíció, a könnyű ki- és beszállás, valamint a robusztus megjelenés biztosítása. A fülke első két sora tágas, a műszerfal jól néz ki, a felhasznált anyagok elfogadható minőségűek. Praktikus elem a felhajtható rádiókonzol, a tágas középső pohártartó és a mögötte lévő rolós fiók.

Divatos és robusztus, talán e két jelzővel lehet leginkább jellemezni az Orlandót Divatos és robusztus, talán e két jelzővel lehet leginkább jellemezni az Orlandót

TETSZETT
forma
helykínálat (kivéve a hátsó sor)
korrekt kidolgozás

NEM TETSZETT
lapos, átlagos méretű raktér
rövid végáttétel/6. fokozat hiánya
lágy kormányzás

ÖSSZEGZÉS
Remek ár-érték arányú hétszemélyes egyterű, ráadásul nem is bumfordi az Orlando, a divatos hacuka alatt szériában 5+2 személyes utastér rejtőzik. Az átlagfogyasztás emészthető, de a rövid végáttételű ötfokozatú váltó miatt autópályán a kelleténél nagyobb motorzajra lehet számítani.

Chevrolet Orlando 1.8
Összlökettérfogat: 1796 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 104 kW (141 LE) 6200/min
Max. forgatónyomaték: 176 Nm 3800/min
Hossz./szél./mag.: 4652/1836/1625 mm
Tengelytáv: 2760 mm
Fordulókör: 11,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1528/632 kg
Csomagtér: 89/454/1487 l
Üzemanyagtank: 64 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,6 s
Maximális sebesség: 185 km/h
Fogyasztás város/országút: 9,7/5,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 172 g/km
A modell akciós alapára: 4 790 000 Ft