Egy olyan prémiumgyártónak, mint a Mercedes, gyártási helyszíntől függetlenül olyan magas szintű minőségbiztosítási rendszere van, hogy ideális esetben a vevő nem tud különbséget tenni, hogy mely országban készült az autó. Az új B-osztályra ez tökéletesen igaz, hiszen a kecskeméti gyárból kigördülő darabok (március 29-én kezdődött a sorozatgyártás) ugyanazon a minőség-ellenőrző folyamatokon mennek végig, mint a németországi, rastatti üzemben. Így aki a hazai gyártás miatt hibát keres a B-osztályon, az csalódni fog, ez az autó pontosan ugyanolyan, mint a Németországban készülő, ugyanazokkal az előnyökkel és hátrányokkal.

Az illesztések a karosszérián és az utastérben is mintaszerűek, viszont a műszerfal alsó felén használt rideg műanyagokat és a rossz úton a futóműtől érkező zajt nehéz megemészteni egy prémiumtermékben.

Több szempontból is előnyére változott

A Mercedes foggal-körömmel igyekszik fiatalítani modelljei formavilágán, s a B-osztály esetében ez sikerült is, az előd után az új modell kívül-belül jóval üdébbnek hat. A szendvicspadló elhagyásával az üléspozíció sokkal kényelmesebb, ráadásul a karosszéria kompakt méretei ellenére az utastér és a csomagtér is nagyon tágas – a hátsó lábtér felülmúlja az E-osztályét! Szintén előnyére változott a típus az 1,8 literes dízelmotorral, ami nem volt nehéz, hiszen az előd hangos CDI-je sehogy sem passzolt a csillagos autóhoz.

Tetszetős műszerfal, helyenként nem prémium anyagokkal Tetszetős műszerfal, helyenként nem prémium anyagokkal

A 109 lóerős egység vibrációmentesen és csendben dolgozik, s mivel a 250 Nm-es nyomaték 1400-as fordulattól rendelkezésre áll, a legtöbb forgalmi szituációban elegendő erővel szolgál. A tesztautóban munkálkodó, 7G-DCT duplakuplungos automata váltó (727 710 Ft) is lényegesen jobb a korábbi fokozatmentes automatánál, gyorsan és finoman kapcsol, egyedül azt kell megszokni, hogy álló helyzetből indulva lassan kapja el a fonalat az autó, a gázadásra késve reagál.

Meggyőző helykínálat a hátsó sorban Meggyőző helykínálat a hátsó sorban

Ami az árakat illeti, a bázismodell (6,99 millió Ft) és a tesztelt dízel-automata verzió (8,41 millió Ft) sem olcsó, ráadásul a Mercedes nagyon fukarul bánik az extrákkal, hiszen még a bőrkormányért és a pohártartóért is külön kell fizetni.

Naponta közel 200 darab B-osztály gördül le a kecskeméti gyártósorról Naponta közel 200 darab B-osztály gördül le a kecskeméti gyártósorról

TETSZETT
tágas utastér
kényelmes ülések
nyomatékos motor

NEM TETSZETT
lassú gázreakció
szegényes alapfelszereltség
futóműzajok

ÖSSZEGZÉS
Egészen biztosan állíthatom, hogy jó munkát végeztek Kecskeméten. Az összeszerelési minőség mellett a helykínálattal is elégedettek lehetünk, viszont az alapfelszereltségben kicsinyes a Mercedes.

Mercedes B 180 CDI 7G-DCT
Összlökettérfogat: 1796 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 80 kW (109 LE) 3200-4600/min
Max. nyomaték: 250 Nm 1400-2800/min

Hossz./szél./mag.: 4359/1786/1557 mm
Tengelytáv: 2699 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1475/555 kg
Csomagtér: 486-1545 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,7 s
Maximális sebesség: 190 km/h
Város/országút/vegyes: 5,4/3,8/4,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 114 g/km
Alapár (B 180, 122 LE): 6 993 800 Ft
A tesztelt modell ára: 8 419 210 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért