Őnagysága - Audi Q7 3.0 TDI Quattro teszt

2016. február 29. (hétfő) Balogh Bence

A túlzások teszik igazi luxusautóvá az Audi Q7-es szabadidő-autó második generációját.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Hogyan lehet felülmúlni mindazt, amit az első Q7-es képviselt? Ezen törték a fejüket az Audi mérnökei, akik nem kapkodták el a választ, a folytatásra 10 évet kellett várni.

A szellőzőrács végigfut a műszerfalon, a képernyő elsüllyeszthető. Fotó: Hilbert Péter A szellőzőrács végigfut a műszerfalon, a képernyő elsüllyeszthető. Fotó: Hilbert Péter

Sajnos a formát csak elrontani lehetett. Bár a márkánál mostanában menő, szögletes vonalvezetés illik hozzá, mégis jellegtelenebb az összhatás, új arányai miatt kissé farnehéz is lett. Önmagában nem is tűnik olyan drabálisnak, de bármilyen tereptárgy közelében ijesztővé válnak impozáns méretei. Nem csak a parkolóhelyekről lóg ki, igazi kihívás karcolások nélkül megúszni a mélygarázsos manőverezést. Ebben körkörös radar és könnyen koszolódó tolatókamera is segít, de a fizikai kiterjedését mindenképpen szokni kell.


Motorosan megtoldható az első ülőlap hossza, hátul is bőséges a hely Motorosan megtoldható az első ülőlap hossza, hátul is bőséges a hely
Odabent bőségesen szórt centik és centek határozzák meg a közérzetünket. Mindenkit azonnal megcsap a hűvös, technokrata szemlélet, jó érzékkel, kiváló minőségben rendezték be a feltűnően tágas teret. Elrendezése, üléspozíciója közelebb áll a luxuslimuzinokhoz, mint a szabadidő-autókhoz. Nem csak hiteles, minden igényt kielégítő a minimalista, mégis high-tech világ. Üdítő, hogy még hisznek a gombokban, érintőképernyőre nincs is szükség. A rendszer egyetlen bosszantó tulajdonsága, hogy a menüpontok nem érnek körbe. Ha az opciók végére érünk, cammoghatunk vissza a fordított logika szerint tekerendő tárcsával, amit kezünket a virtuális váltókaron pihentetve használhatunk. Gombjai és kapcsolói audis kattanással mutatják, miért fizettünk. Este LED-ek lopják el a show-t, mindenhova jutott egy vékony fénycsík, még az érintésre bekapcsolódó olvasólámpa köré is.
A raktér 2075 literesre bővíthető A raktér 2075 literesre bővíthető

Tesztautónk alapárát közel tízmillió forintnyi extrával növelte az importőr, mégis kimaradtak az új generáció legnagyobb újdonságai, mint a mátrix-LED fényszóró, az éjjellátó berendezés, az 1920 W összteljesítményű Bang&Olufsen hifi, vagy a vetített műszeregység. Kemények, de jól tartanak a sportülések, széles és magas a váltókonzol, a nagy távolság miatt randizásra nem való az első sor. Az ajtóbehúzó panel is távol esik, nem kényelmes rajta könyökölni. Cserében javult a kilátás, alacsony és rövid a műszerfal, meredekek az oszlopok, magasak az oldalablakok, ami jót tesz a vezetési élménynek.

Gombnyomásra kihajtható vonóhorog is kérhető 494 030 forintért. Vontatáshoz ideális a teljesítménye Gombnyomásra kihajtható vonóhorog is kérhető 494 030 forintért. Vontatáshoz ideális a teljesítménye

Ilyen annak ellenére van a Q7-esben, hogy a vezetőnek a több száz kilós súlycsökkentés után is majdnem kéttonnás cetet kell terelgetnie. A 3,0 literes, V6-os dízel teljesítménye, nyomatéka tengernyi. Hangból éppen annyi szűrődik be, hogy halljuk, milyen csendes. Általában részterhelésen dolgozik, 9,8 literes tesztfogyasztása is több mint korrekt. Be kell látnunk, sosem lenne ilyen megkapó a gyorsulásélmény a 272 lóerő és a feltűnésmentesen kapcsoló, nyolcfokozatú ZF automatikus váltó nélkül, ahogy légrugózás hiányában elbúcsúzhatnánk a normál acélrugókkal elérhetetlen gördülési komforttól is. Bordák és gödrök néha kifognak rajta, de a bukkanókon csak úgy átlibben, mintha dróton mozgatnák. Sima aszfalton talán akkor sem lenne légiesebb a mozgása, ha lebegne. Ez a könnyedség és a négykerékkormányzás teszi olyan felszabadulttá a vezetését, kormányának érzéketlensége is illik hozzá. Nem a torpedórombolós karakter, hanem a tökéletest közelítő összecsiszoltság benne a pláne. Ebben fejlődött a legnagyobbat a Q7-es. Bár valójában nincs szükség hasonló autóra, nem vitás, hogy igény van rá, és nem is okoz csalódást.

Futófényként villog a hátsó index Futófényként villog a hátsó index

Tetszett
• minőségérzet
• kidolgozott részletek
• kezes viselkedés

Nem tetszett
• eltúlzott méretek
• oldalszél-érzékenység

Összegzés
Kiforrott és összeszedett, bár kissé öncélú konstrukció az új Q7-es. Nem csak annyiba kerül, akkora is, mint egy családi ház. Méreteiből és tömegéből adódó nehézkességét luxusautós technikával leplezi, és megdolgozik a pénzéért.

Audi Q7 3.0 TDI Quattro
Összlökettérfogat: 2967 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24 turbódízel
Max. teljesítmény: 200 kW (272 LE) 3250-4250/perc
Max. forgatónyomaték: 600 Nm 1500-3000/perc

Hossz./szél./mag.: 5052/1968/1741 mm
Tengelytáv: 2994 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1679/1691 mm
Fordulókör: 12,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 2070/695 kg
Csomagtér: 890/2075 l
Üzemanyagtank: 75 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,3 s
Max. sebesség: 234 km/h
Város/országút/vegyes: 6,2/5,4/5,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,8 l/100 km
CO2-kibocsátás: 159 g/km
A modell alapára: 16 599 740 Ft (3.0 TDI 218 LE)
A tesztelt verzió ára: 17 900 220 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Őnagysága - Audi Q7 3.0 TDI Quattro teszt

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér