Elvileg minden adott egy jó kis örömautózáshoz! No meg tulajdonképpen gyakorlatilag is. Ami talán az egyetlen kényelmetlenséget okozta, az a csehországi importőri régióközpont idegen rendszáma – sokszor volt olyan érzésem, hogy nem egy vagány autó örömittas sofőrjét, hanem a regadós és áfás bugázó vállalkozót látják bennem…

Hörög, tol és valódi izgalomba hoz

A 370Z-nél ne keressünk modernkori autós értékrendet, itt nincs CO2-leszorítás, fogyasztásoptimalizáció vagy start-stop ügyeskedés. Ez az autó a hőskort hozza magával, hiszen 3696 cm3-es, V6-os, atmoszferikus erőforrása a boldog időket eleveníti fel, amikor még nem igazán számított, hogy mennyi nafta ég el, s hogy mennyit pöfögünk magunk köré. Ma már alig akad ilyen puritán konstrukció, tehát meg kell becsülni. Van persze bökkenő, mégpedig a vászontetős Roadster bő 16 milliós ára, amiért egy kisvállalat némi alkudozással hat darab Micrát tudna venni flotta gyanánt.

Dekoratív ülések, közepes tartás Dekoratív ülések, közepes tartás

Oké, ez nem is a józan eszű autóvásárló masinája, sokkal inkább azé, aki libabőrös lesz egy-egy visszaváltásnál, ugyanis a vezérlés a fordulatszámszinkron miatt olyan gázfröccsöt ad, hogy belepirulunk. A szívó V6-os alul kissé álmatag, de 2000 felett nagy levegőt vesz, majd ordítva rántja magával a másfél tonnás kasztnit. A váltó pontosan kapcsolható, de a gyors áthúzásokat nem szereti, ezért aki az abszolút offenzív vezetési stílust erőlteti, annak a 620 000 forintos hétfokozatú automata egység kínálhat alternatívát.

Diódás skála, analóg- és kvarcóra is van, amúgy minden tuti Diódás skála, analóg- és kvarcóra is van, amúgy minden tuti

A 370Z Roadsternél a tények magukért beszélnek. A hamisítatlan cockpit-érzés, a központban trónoló fordulatszámmérő, a közvetlen irányíthatóság és a hátsó hajtás élvezetessége – a tesztelt példány fegyverszürke színe ráadásul telitalálat. Igaz ugyan, hogy a hasonlóan 328 lovas alap-Coupé jó kétmillióval olcsóbb, de itt miénk lehet a nyitott száguldás páratlan öröme, arról nem is beszélve, hogy a légkondis-szellőztetős ülések csak a Roadsterhez járnak.

A 328 paripa erre is elég, de inkább a Mátrát másszuk meg vele A 328 paripa erre is elég, de inkább a Mátrát másszuk meg vele

Tetszett
forma
nagy szívómotor
hátsókerékhajtás
fordulatszámszinkron

Nem tetszett
vételár
a műszerfali visszajelzők kuszasága

Összegzés
Egy, a még fellelhető örömautók közül, de a borsos ár töprengésre késztet. A Porsche Boxster 255 lovas alapverzióját már jóval olcsóbban hazavihetjük.

Nissan 370Z Roadster
Összlökettérfogat: 3696 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24
Max. teljesítmény: 241 kW (328 LE) 7000/min
Max. nyomaték: 363 Nm 5200/min
Hossz./szél./mag.: 4250/1845/1325 mm
Tengelytáv: 2550 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1530/355 kg
Csomagtér: 140 l
Üzemanyagtank: 72 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,5 s
Maximális sebesség: 250 km/h
Város/országút/vegyes: 16,2/8,3/11,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 262 g/km
Alapár (370Z Coupé, 328 LE): 13 999 000 Ft
A tesztelt modell ára: 16 039 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!