Aki különösebb előkészület nélkül foglal helyet a Grand C4 Picasso vezetőülésében, már-már elveszettnek érezheti magát. Nem csak hogy tágas az autó, de erre még optikailag is ráerősítenek az ívelt tetőoszlopok és a messze hátrahúzott szélvédő, amelyek miatt hirtelen nagyon kicsinek érzi magát a sofőr – a karosszéria oldalait meg nagyon távolinak.

Pedig a méreteit tekintve egy normális kompakt egyterűvel van dolgunk, a hossz 4,6 méter, a szélesség pedig alig haladja meg az 1,8 métert. A korábban már tesztelt C4 Picassóhoz képest nagyobb a tengelytáv és a hátsó túlnyúlás, parkolóházban manőverezésnél fokozottan kell figyelni a 11,4 méteres fordulókör és a vezetőülésből beláthatatlan határok miatt, az orr messze a szélvédő peremén túl lóg, hátrafelé se látható, pontosan hol végződik az autó.

Sok a tetőoszlop, de rengeteg az üveg is. Nagyobbnak érezni az autót, mint amekkora valójában Sok a tetőoszlop, de rengeteg az üveg is. Nagyobbnak érezni az autót, mint amekkora valójában

Van megoldás. Felár ellenében

Nem véletlen, hogy rögtön háromféle módon is a parkoló sofőrök segítségére sietnek, feltéve, hogy az alap Tendance szint fölé megy a kedves ügyfél, és még hajlandó további pénzt áldozni erre. A Collection felszereltségi szinten tolatóradar (a 100 000 Ft-os City csomag része) rendelhető, az Intensive és Exclusive szinten pedig parkolósegéd (130 000 Ft) és parkolósegéd körkamerával (240 000 Ft) is elérhető, utóbbi két esetben a Grand C4 Picasso be- és kimanőverezi magát a megfelelő helyről, amelyet saját maga mér fel. Aki inkább „önkiszolgáló” módban próbálkozik, annak arra kell felkészülnie, hogy a tükrök felülete kicsi, ha pedig be van állítva, hogy maguktól lebillenjenek tolatásnál tényleg csak a hátsó kereket látjuk, egyébként esélyünk sincs a padka érzékelésére.

Vagy-vagy: középen dőzsölünk, vagy a hátra ülőnek a lábát helyezzük el. A merevítő is bezavar a pótülésnél Vagy-vagy: középen dőzsölünk, vagy a hátra ülőnek a lábát helyezzük el. A merevítő is bezavar a pótülésnél

Ha ennyi vesződséggel jár a megállás, akkor miért válassza az ember mégis a nagyobb karosszériát? A válasz egyszerű, mindössze 100 000 Ft-tal kell többet fizetni a nagyobb kocsiszekrényért! Ennyi pénzért egyébként nagyobb tengelytávot is kapunk, ami azt jelenti, hogy a második sorban tágasabb a lábtér, másfelől a csomagtér is alapból (kalaptartóig pakolva) 645 literes. Itt már választható sínen tologatható második sor is, amivel úgy lehet 725 literre növelni a raktér méretét, hogy mind az öt ülőhelyet megtartjuk. Ez a funkció egyébként akkor is jár, ha valaki megveszi a csomagtér padlójába rejthető két hátsó pótülést (200 000 Ft). Égető szükség van arra, hogy előre lehessen tolni a középső sor székeit, mivel a leghátul ülőnek csak akkor fér el a térde, ha előtte bizony lemondanak a feleslegesen nagy helyről. S ilyenkor is csak kisgyerekeket szabad ide száműzni, a középső sor ülése alá ugyanis nem fér be egy felnőtt lábfeje. Ha ez még nem lenne elég, a harmadik sor üléseinek lapja elég közel van a padlóhoz – cserében a fejtér kellően nagy a megfelelő helyen kimagasított tetőkárpit alatt –, és az ülés előtti vaskos keresztmerevítő miatt nem tudja az itt utazó maga alá húzni a lábát. Felnőtt itt nem fér el kényelmesen, a gyerek meg mozdulatlanságra van kárhoztatva.

A feláras pótülések a padló alatt rejtőznek. Nagy a nyílás a hátramászáshoz A feláras pótülések a padló alatt rejtőznek. Nagy a nyílás a hátramászáshoz

Úgy jó ez, ahogy teszteltük

Felszereltségek tekintetében azért érdemes megfizetni a Collection szint 520 000 Ft-os felárát, mert ekkor kapunk csak hővisszaverő szélvédőt, automata klímát, a második sorból is szabályozható szellőzést, ködfényszórót. Az itt szereplő Intensive felszereltség (további 550 000 Ft) igazából egy jól összeválogatott extracsomag, nagyjából annyit fizetünk érte, mintha egyenként válogatnánk össze a tartalmát. Navigációt, könnyűfém felnit, tolatóradart és kamerát, tetősínt, kulcs nélküli bejutás lehetőségét és gyermekcsomagot is kapunk, mindezt megfejelve azzal, hogy már a szélvédő tövében is monitort találunk szegmenses kijelző helyett. Az Exclusive szint (még 700 000 Ft) igazából már csak fényűzés, az olyan különlegességek, mint a masszírozós első ülésekkel rendelkező Lounge csomag (5 ülés 240 000 Ft, 7 ülés 350 000 Ft) már az Intensivehez is elérhető. Ezt már csak azért is érdemes megfontolni, mert a normál vezetőülésnél nekünk egy hét alatt többször is korrigálni kellett a beállítást, mert valahogy nem sikerült megtalálni az ideális helyzetet, a kicsit más pozícióban lévő (mélyebb ülőlap) Lounge-fotelban ilyen problémával nem találkoztunk – két sofőr is így volt ezzel.

Elég a 115 lovas dízel a nagy kasztnihoz. Fotó: Hilbert Péter Elég a 115 lovas dízel a nagy kasztnihoz. Fotó: Hilbert Péter

Motorok tekintetében az 1,6 literes, 115 lóerős e-HDi tűnik ideális választásnak a nagy karosszériához, egyfelől ez a legolcsóbb manuális váltós dízel (a 92 lóerőst csak robotváltóval forgalmazzák nálunk), másfelől nem lehet rá panasz. Finom a járása, még hidegen se kelepel, nyomatékos, keveset kell kapcsolgatni a hatfokozatú váltóval, és noha a gyári fogyasztást 50%-kal túlteljesíti, az 5,9 literes tesztfogyasztás se tűnik túlzónak. Ahogy azt már megszokhattuk az új C4 Picassótól, határozott, de azért az úthibákat egészen jól kezelő felfüggesztésre, közvetlen kormányzásra és jól adagolható fékekre számíthatunk utunk során.

Feltűnő a megjelenés, de a tudása alapján nem is kell bujkálnia a Grand C4 Picassónak Feltűnő a megjelenés, de a tudása alapján nem is kell bujkálnia a Grand C4 Picassónak

TETSZETT
– kulturált motor
– öt személynek tágas utas- és csomagtér
– formabontó megjelenés
– vezethetőség

NEM TETSZETT
– beláthatatlan karosszéria
– pótülések használhatósága

ÖSSZEGZÉS
Egészen olcsón adja a tágasabb karosszériát a Citroën, úgyhogy a C4 Picasso vásárlóinak mindenképpen érdemes elgondolkodniuk az ajánlaton. A konkurenciát könnyen leiskolázza az egyedi stílusú francia családi autó.

Citroën Grand C4 Picasso 1.6 e-HDi 115
Összlökettérfogat: 1560 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 84 kW (115 LE) 3600/perc
Max. forgatónyomaték: 285 Nm 1750-2500/perc

Hossz./szél./mag.: 4597/1826/1638 mm
Tengelytáv: 2840 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1587/1590 mm
Fordulókör: 11,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1540/645 kg
Csomagtér: 170/645-725/1843 l
Üzemanyagtank: 55 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 13,9 s
Max. sebesség: 189 km/h
Város/országút/vegyes: 4,5/3,8/4,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 105 g/km
A modell alapára: 5 090 000 Ft (Tendance VTi 120)
A tesztelt verzió ára: 5 910 000

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!