Kezdem azzal, ami a Cascada rákfenéje, ez pedig az irgalmatlanul nagy, 1733 kilogrammos önsúly. Hiába az új fejlesztésű, szikragyújtású, közvetlen befecskendezésű (Spark Ignition Direct Injection), 200 lóerős 1,6-os Performance Turbo, még ezzel is komótosan halad az Opel.

Még mindig túl sok az apró gomb, kapcsoló, nehéz eligazodni a pulton Még mindig túl sok az apró gomb, kapcsoló, nehéz eligazodni a pulton

Átlagos dinamika, átlag feletti férőhely

A 0-100-as sprintet 9,2 másodperc alatt futja meg, ötödik fokozatban 80-ról 120-ra pedig szintén 9,2 másodpercre van szüksége. Csak az összehasonlítás kedvéért, az 1533 kilós (-200 kg!) Golf Cabriolet GTI (210 LE, 280 Nm) a százas futamot 7,3, a megegyező rugalmassági próbát pedig 8,5 másodperc alatt letudja. Volt szerencsém némi örömautózásra a Mátra szerpentinjein is, de az óriási felniken, peres gumikon egészen egyszerűen elpattog a kijelölt ívről az autó, az ideiglenes túltöltéskor jelentkező 280 helyett 300 Nm-es nyomaték pedig állandóan ki akarja csavarni a sofőr kezéből a kormányt.

Szép vonalak, eltalált arányok jellemzik a Cascadát, mely majdnem 4,7 méteres hosszával egy kategóriával feljebb is megállná a helyét Szép vonalak, eltalált arányok jellemzik a Cascadát, mely majdnem 4,7 méteres hosszával egy kategóriával feljebb is megállná a helyét

A hajtási befolyás jelentős, szerencsére a hatgangos váltó precíz darab, a fékek pedig jól fognak. Nyitott tetővel, szélterelő hálóval a megengedett legnagyobb sztrádatempóig egészen huzatmentes az első sor. 130 km/óránál 3000-es percenkénti fordulatszámon dolgozik a SIDI blokk, de a végáttétel lehetne hosszabb is. A benzines sima járásáról kiegyensúlyozó tengely gondoskodik, kifejezetten szerény a zaj- és vibrációs szint.

Az első ülések személyre szabhatók, bőrkárpit esetén jól jön az ülőlap/derékhűtés. A hátsó sor alkalomadtán felnőtteknek is megjárja Az első ülések személyre szabhatók, bőrkárpit esetén jól jön az ülőlap/derékhűtés. A hátsó sor alkalomadtán felnőtteknek is megjárja

Az első ülések eszményiek: állítható comb- és deréktámasz, fűtés-hűtés is dukál hozzájuk. A hátsó sor megközelítése – kabrió állapotban – nem ördöngösség, a hely pedig meglepően korrekt, rövidebb távon nem panaszkodtak az itt ülő felnőttek. A csomagtér zárt tetővel 380, míg nyitott állapotban 280 literes, egy-egy nagybevásárlás sem jelenthet kihívást, ráadásul a támlák fele-fele osztásban dönthetők. Ha nincsenek túlzott elvárásaink, a szép vonalú, 7,94 milliós Cascada remek „krúzolós” kabrió, de a 200 lóerő dacára sem a sportos habitusú sofőrök autója.

A szélfogó háló jelentősen csökkenti a kabinba bejutó légörvényeket A szélfogó háló jelentősen csökkenti a kabinba bejutó légörvényeket

TETSZETT
– gyönyörű forma
– komfortos első ülések
– tágas kabin

NEM TETSZETT
– tetemes önsúly
– fogyasztás
– átlagos dinamika

ÖSSZEGZÉS
A Cascada egy bájos, tágas, alapvetően túrázásra való kabrió, amin a 200 lóerős benzinmotor sem változtat. Egészen egyszerűen a legvérmesebb SIDI Turbo sem képes arra, hogy könnyedén mozgassa az Opelt, ahhoz túl nehéz az autó, ráadásul a fogyasztása még kímélő üzemben sem éppen baráti.

Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 147 kW (200 LE) 5500/min
Max. forgatónyomaték: 280 (túltöltéssel 300) Nm 1650-3500/min
Hossz./szél./mag.: 4696/1839/1443 mm
Tengelytáv: 2695 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1587/1587 mm
Fordulókör: 12,2 m
Saját tömeg/teherbírás: 1733/482 kg
Csomagtér: 280-650/380-750 l
Üzemanyagtank: 56 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,2 s
Maximális sebesség: 235 km/h
Város/országú/vegyes: 8,6/5,7/6,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 158 g/km
A modell alapára: 7 140 000 Ft (1.4 Turbo 120 LE)
A tesztelt verzió ára: 7 940 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!