Egyszerűen nagy benzinmotorral felszerelt A6-ossá szelídült az Audi S6-os, amelynek az orrában ugyan ott dolgozik a Győrben gyártott, 420 lóerős, V8-as biturbó motor, de valahogy hiányzik belőle a tűz.

Ránézésre csak gyakorlott Audi-fanatikusok mondják meg, hogy ez egy igazi S, nem egy S-Line csomagos A6-os, a négy kipufogón kívül más nem árulkodik. A teljesítmény több mint rendben van, az összkerékhajtás és a hétfokozatú automatikus váltó kombinációja bármely élethelyzetben képes ülésbe préselő gyorsulást előidézni – ha a vezető úgy akarja. Remekül fog és jól adagolható a fék, az irányíthatóság is kitűnő.

Jól néz ki a gyémántmintás varrás Jól néz ki a gyémántmintás varrás

Én nem iszom alkoholt, de az S6-ost hajtva a többiek úgy néztek rám, mintha részeg lennék, pedig csak a kátyúkat kerülgettem a 21 colos abroncsok épségének megőrzése érdekében. Sikerrel jártam, meg 16,8 literes átlaggal, amihez hozzátartozik, hogy országúton akár 11,0 literre is lement a fogyasztás, városban meg a 20-at közelítette. A menet közbeni hengerlekapcsolás csak országúton ér valamit, amikor a forgalom tempójában komótosan halad az ember.

Bivalyerős a győri gyártású V8-as Bivalyerős a győri gyártású V8-as

De aki alaphangon 24, a tesztelt konfiguráció esetén 30,5 millió forintot szán egy 420 lóerős autóra, az nem feltétlenül pianóban akar/fog gurulni. Nos, az ilyen vásárlónak van egy rossz hírem: autójának tudását csak versenypályán tudja kihasználni. Persze közúton is lehet észveszejtő tempóban haladni az Audi S6-ossal, csak ne feledjük, mások is vannak az utakon, és nincs bukótér!

A négy kipufogó árulja el, hogy ez nem egy felcicomázott TDI A négy kipufogó árulja el, hogy ez nem egy felcicomázott TDI

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!