Maga a gumiteszt a szokásos méréseket tartalmazta: fékút száraz és vizes aszfalton, kanyarjellemzők szintén mindkét felületen, zajmérés és kigurulás száraz úton, majd végül a kopási kép pontozása. A teszt összesen 17, vagy inkább 15+2 szett abroncsot tesztelt, ugyanis a 15 nyári szett mellé két darab téli abroncsot is tettek.

Ne kockáztassunk életeket egy rossz választással
A teszteredmények szerint a „gyenge” minősítést érdemelt új téli gumi és a diszkont áron adott Laufenn S Fit EQ meglehetősen erős kompromisszum. A már elhasznált nyári gumi, a Dayton Touring és a használt téli gumi „rossz” minősítésével egyértelmű üzenet arra, hogy azokkal nem érdemes belevágni a szezonba. Az autó jó fékezhetősége kulcskérdés a balesetek megelőzésében, vészesetben egy megfelelő abroncson múlhat, hogy meg tudunk-e állni a zebra előtt, vagy csak már azon…

Versenyfeladatok és meglepő befutók
Száraz úton fékezhetőség és kanyarjellemzők szempontjából egyaránt a Bridgestone Turanza T005 jött ki győztesnek, míg vizes aszfalton a Michelin Primacy 4 adta a legjobb adatokat – őket az összesített dobogón a Goodyear EfficientGrip Performance követi.  Meglepő módon az új téli gumi még egészen jó eredményt, nem egész 10 százalékos többlet fékutat adott a száraz fékezésnél, míg a használt, már hét esztendős, nem megfelelő körülmények között tárolt nyári gumi már több mint 40 százalékosat. Még drasztikusabb, hogy a használt, szintén sokat látott téli több mint kétszeres távon, 14 helyett 30,1 méteren állt meg.
A puha – még új – téli gumi zaj szempontjából is jónak bizonyult, az abban első Michelin CrossClimate után második lett, de harmadik helyen ott a Michelin Primacy 4 is. Kigurulás, azaz gördülési ellenállás, kapcsán elsők lettek a már jó kemény használt abroncsok, csak a velük való megállás nehéz, de nagyjából ugyanez mondható el az ebben a versenyszámban jól teljesítő többi abroncsról is.

Ne füstöljünk az utakon!
Kopás kapcsán idén a mezőny zöme nagyon jónak bizonyult, 10 abroncs nagyon jól teljesített, rajtuk gyakorlatilag nem látszott a méréssor. Az Infinity Ecosis szó szerint füstölt a száraz fékezések után, de a Taurus High Performance is a nyári abroncsok közül a legkevésbé tartósak közé tartozónak tűnt. A Michelin CrossClimate nagyon jó nyári körülmények között, ám átlagon felül kopik. A téli abroncs akkor is jelentősen amortizálódik, ha új, ha pedig már használt, néhány nyári vészfékezéssel teljesen tönkre is tehetjük, igaz, még nagyobb baj, hogy már eleve borzalmas fékutakat kapunk tőle. „Gumiabroncson nem érdemes spórolni, aki nem hiszi, nézze meg a teszt részletes eredményeit!” – javasolja Katona Mátyás, a Használtautó.hu autós tartalmi magazinjának főszerkesztője, egyben a teszt koordinátora.

A mérésről
Az eredményeket szokás szerint és a korábban megszokott súlyozással összesítették. Minden egyes kategóriában az elért legjobb eredményekhez hasonlították a többit. Az összértékeléshez a száraz aszfalton mért fékutakat 30%-os, a nedves aszfalton mérteket 20%-os, a kopást 15%-os, a száraz és nedves aszfalton mért kanyarjellemzőket és a gördülési ellenállást 10-10%-os, valamint a zajszintet 5%-os súlyozással vették alapul. A részletes eredmények a www.autonavigator.hu/cikkek/nyarigumiteszt-2018 címen láthatók.