Hatalmas kő esett le a BMW-rajongók szívéről, miután megtapasztalták: a márka fronthajtású egyterűje nem is szentségtörés, ahogy azt elsőre gondolták. Sőt! A család változó szállítási igényeihez sokoldalúan alakítható utastér kifejezetten tágas, és ha nem nagyon erőltetik, bizony nem is érezni, hol hajt a motor. Ha meg igen, akkor a bolondbiztos alulkormányzottsággal szembesülnek – már ha kikapcsolják a menetstabilizálót. Én rögtön egy béemvés ismerősömhöz hajtottam vele, aki ezt állapította meg róla: úgy néz ki, mint egy BMW, olyan a tapintása és a szaga, mint egy BMW-nek. Épp csak a rugózást hiányolta belőle. Milyen igaza volt!

Ismerősek a formák és anyagok a többi BMW-ből, az üléspozíció itt is kényelmes. Fotó: Hilbert Péter Ismerősek a formák és anyagok a többi BMW-ből, az üléspozíció itt is kényelmes. Fotó: Hilbert Péter

A Luxury Line (nagyjából 1,4 millió Ft felár az alapmodellhez képest) belseje prémiumszinten is jó minőségű anyagokból áll össze. A 2,0 literes, 150 lóerős dízel finoman, igaz, hallhatóan dízelesen üzemel, a nyolcfokozatú automatikus váltó is gyorsan pakolja a fokozatokat. Minden szép és jó egészen addig, amíg nem találkozunk egy úthibával – márpedig ilyen van bőven kis hazánkban, például az új utakon a csatornafedelet se tudják szintbe hozni. Ilyenkor érezhetően üt a felfüggesztés. A sportosnál feszesebb a felfüggesztés hangolása, talán a nagy dízel miatt? Az elsőként tesztelt 218i sokkal használhatóbb volt, igaz, annak a saját tömege is alacsonyabb vagy 150 kg-mal.

A padló alatti fiókkal lesz teljes méretű a csomagtér A padló alatti fiókkal lesz teljes méretű a csomagtér

A négyhengeres dízel felára kb. félmillió Ft a háromhengereshez képest (14d: 95 LE/220 Nm, 16d: 116 LE/270 Nm), aki netán automatikus váltót akar (691 900 Ft) a gázolajoshoz, annak muszáj erre befizetnie. A prémiumfelárat némileg árnyalja, hogy az első 5 év, vagy 100 000 km alatt ingyen karbantartás is jár a BMW kompakt egyterűjéhez.

Keresztmotoros beépítés, finoman dolgozó Aisin váltóval Keresztmotoros beépítés, finoman dolgozó Aisin váltóval

Tetszett
• vezethetőség
• erős dízel, finom automata
• tágas és jól alakítható utastér

Nem tetszett
• feszes felfüggesztés
• vastag A-oszlop

Összegzés
Tágas, városban kezes méretű, és a 2,0 literes dízellel akár autópályán is megállja a helyét a BMW egyterűje. Már csak a katonás rugózási komforttal kell megbarátoznia a vásárlónak.

BMW 218d Active Tourer
Összlökettérfogat: 1995 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 110 kW (150 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 330 Nm 1750-2250/perc

Hossz./szél./mag.: 4342/1800/1586 mm
Tengelytáv: 2670 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1561/1562 mm
Fordulókör: 11,3 m
Saját tömeg/teherbírás: 1485/515 kg
Csomagtér: 468/1510 l
Üzemanyagtank: 51 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,9 s
Max. sebesség: 210 km/h
Város/országút/vegyes: 4,7/3,8/4,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,5 l/100km
CO2-kibocsátás: 109 g/km
A modell alapára: 7 514 000 Ft (218i Active Tourer)
A tesztautó ára: 8 819 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!