A minőség elsőrangú, de a fizikai gombok száműzését erősen túlzásba vitték. Fotó: Stefler Balázs

Azt hiszem, nem túlzás azt állítani, hogy a kínai tulajdonban lévő svéd márkánál az utóbbi 6-8 évben több változás történt, mint az előtte lévő két évtizedben összesen. Teljesen friss formanyelvet és gyökeresen új belsőtér-koncepciót álmodtak meg, eközben megkezdődött az online értékesítés, és azt sem féltek meglépni, hogy távol maradjanak a tradicionális nemzetközi autókiállításoktól. Új korszak köszöntött be a hajtásláncok terén is, hiszen búcsúztak az öt- és hathengeres blokkok, és a plug-in hibridek térnyerésével egyértelművé vált, hogy a Volvo a tisztán elektromos hajtásra való átállásig sem szán már túl nagy szerepet a dízeleknek.
Noha a márka technológiai igazgatója, Henrik Green egyenesen azt mondta, hogy a belső égésű motoroknak nincs jövőjük, azért a legújabb 2,0 literes dízel erősen árnyalja a képet. Amikor beültem a V60 CC-be, 1040 kilométeres hatótávolságot jelzett a fedélzeti számítógép, ezt pedig a gyakorlatban is simán hozza az autó. Vajon a való életben hogy vált majd ki egy ilyen járművet az órákig kanócon lógó, optimális esetben 400 kilométeres hatótávú villanyautó? A választ alighanem mindenki tudja…

A helykínálat korrekt, az ülések átlagon felüliek. Nemcsak elöl, hanem hátul is érintőképernyővel vezérelhető a klíma

A mai középkategóriások mezőnyében óriásinak számító, 71 literes tank mellett a plusz 40 Nm-es rásegítésű, 48 voltos lágyhibrid rendszer is jót tesz a hatótávolságnak, ugyanakkor utóbbi működéséből csak annyit vesz észre a sofőr, hogy a startstop funkció működése sokkal finomabb, mint korábban. A 197 lóerős, 2,0 literes dízel hangja az egyetlen, ami nem illik az összképbe, a német konkurensek jobban becsomagolják ezeket a négyhengereseket. Miközben a 8 fokozatú váltó tökéletes harmóniában dolgozik a motorral, a dinamikára sem lehet panasz, öt személlyel, az 500 kilós terhelhetőséget kihasználva is marad annyi tartalék, ami egy ilyen kaliberű autótól elvárható. Pedig a V60 Cross Country minden, csak nem könnyű, az 1854 kg-os tömeg a kategória nehezebbjei közé sorolja. Ennek megfelelően távol áll tőle a sportos viselkedés, de azt is meg kell hagyni, hogy a szabadidő-autós köntösbe bújtatott Cross Country sokkal lágyabban rugózik a sima V60-asnál. Miközben az utastér komfortja és az ülések kialakítása is elsőrangú, a csomagtérbe sem lehet belekötni. Az 529 literes érték nem kiemelkedő, de sarkos kialakítása miatt jól pakolható – ez igazi kombi és nem shooting brake!

Igényes kárpitozású a raktér, az elektromos fedélmozgatás szériatétel

A kizárólag összkerékhajtással elérhető V60 CC 15 170 000 Ft-os ára értékarányos, hiszen amellett, hogy alapból hihetetlenül sok vezetéstámogató rendszert kap a vásárló, a modell 210 mm-es hasmagasságát sok SUV is megirigyelhetné. Aki pedig ódzkodik a dízeltől, az 15 390 000 Ft-ért 2,0 literes, 250 lóerős, benzinmotoros kivitelt is választhat.

Már nincs V60 Cross Country sem villamos rásegítés nélkül, az önindító/generátor 14 lóerőt produkál

TETSZETT
• stílus, hangulat
• komfort
• praktikum
• fogyasztás, hatótávolság
NEM TETSZETT
• kevés fizikai gomb
• dízelmotor hangja

ÖSSZEGZÉS
Igazi kilométerfaló a dízelmotoros V60 Cross Country, a baráti fogyasztás mellett az autó komfortszintje elismerésre méltó, viszont a sportosság csíráját se keressük benne. S persze arról sem szabad megfeledkezni, hogy ennek a Volvónak is egészen sajátos hangulata van.

Volvo V60 Cross Country B4 AWD
Összlökettérfogat: 1969 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 biturbó-dízel
Max. teljesítmény: 145 kW (197 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 420 Nm 1750-2750/perc
Hossz./szél./mag.: 4784/1850/1499 mm
Tengelytáv: 2875 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1649/1633 mm
Fordulókör: 11,3 m
Saját tömeg/teherbírás: 1854/556 kg
Csomagtér: 529-1441 l
Üzemanyagtank: 71 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,2 s
Max. sebesség: 180 km/h
Átlagfogyasztás: 5,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 135 g/km
A modell alapára: 15 170 000 Ft