Ez a belső nem ad fel rejtvényeket, a funkcionalitás hibátlan. Fotó: Stefler Balázs

Az Insignia hivatalosan középkategóriás modell, de a Sports Tourer kombi a méretei alapján már inkább a nagyautók közé sorolható, az aktuális nemzedék 4986 mm-ével hosszabb az Audi A6 Avantnál és a BMW 5-ös Touringnál. Ezek után nem meglepő az sem, hogy a helykínálat terén nincs szégyenkeznivalója, a hátsó sorban langaléták is kényelmesen elférnek, és az első ülésekhez hasonlóan a hátsók is nagyon jól formázottak.

Bőséges a hely a második sorban, a két szélső hely jól formázott

Mivel hátra is jutottak szellőzőrostélyok és akár ülésfűtés is rendelhető, a második sorban két felnőtt a kihajtható könyöklővel tényleg komfortosan utazhat. Igen ám, de középen hátul más a helyzet! Bosszantó, hogy egy elsőkerékhajtású autónál a kardánbox mennyi helyet rabol, emiatt a jókora méretek ellenére középen inkább csak gyerekek utazhatnak. A csomagoknak természetesen bőven jut hely, az alaphelyzetben 560 literes raktér akár 1,6 m3 fölé is bővíthető, az ülések lehajtásával pedig 1,9 méter hosszú tárgyakat nyelhet el a bendő.

Jól látszik, hogy bővítés nélkül is milyen mély a raktér, alaphelyzetben 560 liternyi csomag utazhat benne

Az 593 kg-os hasznos terhelhetőséget viszont nem kell kihasználni ahhoz, hogy világos legyen, az 1,6-os, 136 lóerős alapdízel inkább a megfontolt haladást részesíti előnyben. Indulásnál nagyobb gázt kell adni, mint gondolnánk, aztán ha lendületbe jön a nagy test, már tisztességesen megy, de a korábban tesztre fogott 2,0 literes, 170 lovas kombi azért egy másik világ. Főleg, hogy az 1,6-oshoz nem nyolc-, hanem hatfokozatú automatikus váltót társít az Opel, ez a régi vágású szerkezet pedig finoman, de kissé komótosan kapcsolgat. A fogyasztásra nem lehet panaszunk, a vegyes használatban mért 6,4 literes átlag barátságos, a 62 literes tankkal városon kívül az 1000 kilométeres hatótávolság könnyedén elérhető. A kellemes rugózás is abszolút illik a nagy kombi karakteréhez, de a hangszigetelés terén lenne hova fejlődni, az 1,6-os karcossága jól kivehető. Azért becsüljük meg a négyhengeres motort, hamarosan már 1,5-ös, háromhengeres erőforrás lesz az alap.

Suttogó dízelként hivatkozik az Opel az 1,6-osra, ami ugyan erős túlzás, de az tény, hogy még az Insigniában is nagyon takarékos

Az Insignia egyébként karosszériaváltozattól függetlenül a korrekt ár-érték arányú modellek közé sorolható, az 1,5-ös, 140 lovas, turbós benzines 9 080 000 Ft-tól indul, a tesztelt 1,6-os dízel automatikus váltóval pedig 10 120 000 Ft-ot kóstál. Utóbbi konfigurációban még a legdrágább Ultimate kivitel is elvihető 12 millióért.

TETSZETT
• kényelem
• praktikum, csomagtér
• nagy hatótávolság
NEM TETSZETT
• visszafogott dinamika
• motorhang

ÖSSZEGZÉS
Nem kelt csalódást a belépő dízel, de alapvetően azoknak ajánlható, akik a megfontolt közlekedési stílust preferálják, cserében a fogyasztás és a hatótáv is remek. A 170 lovas, 2,0 literes gázolajos felára 510 000 Ft, ami ebben az ár- és méretkategóriában megfontolandó.

Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo D aut.
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 100 kW (136 LE) 3500-4000/perc
Max. forgatónyomaték: 320 Nm 2000-2500/perc
Hossz./szél./mag.: 4986/1863/1500 mm
Tengelytáv: 2829 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1607/1605 mm
Fordulókör: 11,7 m
Saját tömeg: 1633 kg
Csomagtér: 560-1665 l
Üzemanyagtank: 62 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,0 s
Max. sebesség: 202 km/h
Átlagfogyasztás: 4,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 123 g/km
A modell alapára: 8 780 000 Ft (Insignia Grand Sport 1.5 Turbo, 140 LE)
A tesztelt verzió ára: 10 120 000 Ft