Érzésre sokkal jobban megy, mint az 1,6-os szívóval – ez volt az első benyomásom a pöttömnyi turbómotorral ellátott modellről. Az alapjárat közelében nyilvánvalóan nem érzi magát elemében, ám ha elkapja a fonalat, tisztességesen húz a 115 lóerős TCe, amely hangjával és kulturált járásával is fejére nőtt az említett 1,6-osnak.

A viszonylag szűkre áttételezett hatfokozatú váltó jóvoltából a rugalmasságra nem lehet panaszunk akkor sem, ha előzünk, vagy ha egy autópályára kell felhajtani. Csupán akkor érezzük, hogy kis motor van az autóban, amikor be van kapcsolva a légkondicionáló (könnyen párásodik a Scénic) és álló helyzetből kell elindulni. Ami a fogyasztást illeti, nem voltam maradéktalanul elégedett, a 7,9 literes értéknél valamivel kevesebbre számítottam, pedig alapáras start-stop rendszert is felvonultat az autó, sőt – takarékos vezetésre sarkallva – a fordulatszámmérő hátlapja zöldre vált a TFT-kijelzőn, ha csak alig pörgetjük a motort.

A lábaknak jutó hely és a fejtér is szellős A lábaknak jutó hely és a fejtér is szellős

Ilyennek kell lennie a belsőnek

A Scénic természetesen nem véletlenül népszerű egész Európában: nem kell ahhoz hosszított Grand verziót venni, hogy a második sorban is bőséges legyen a hely, ráadásul az ajtók nagyon szélesen nyílnak, tehát egy gyermekülés behelyezése is könnyű. Az 522 literes raktér és az egyszerű bővíthetőség mellett azzal is jó pontokat szerez a Scénic, hogy számtalan rekeszben helyezhetünk el kisebb-nagyobb holmit – a hátsó ülések aljából kihúzható fiók nagyon ötletes. A család tehát jól érezheti magát az autóban, és a vezetőnek sincs rossz dolga, de a jelentős pedálszintkülönbség vagy az elavult grafikájú navigáció javításra érdemes, ha már a belső kifejezetten igényes.

Méretes tárgyak szállításakor előredönthetjük az üléseket Méretes tárgyak szállításakor előredönthetjük az üléseket

A turbómotoros Scénic 5 430 000 forintos árával önmagában semmi probléma sincs, mert ezért a pénzért jól összerakott és praktikus autót kapunk egy korrekt motorral, ám a 110 lovas, 1,6-os szívó benzineshez képest azonos felszereltség esetén 390 ezer forint a felára.

A szinte teljesen függőleges hátsó miatt radar nélkül is könnyű a tolatás A szinte teljesen függőleges hátsó miatt radar nélkül is könnyű a tolatás

TETSZETT
– tágas utastér
– minőségi belső
– rugalmasság

NEM TETSZETT
– pedálszintkülönbség
– túl vastag A-oszlop
– navigáció grafikája

ÖSSZEGZÉS
A Scénic mindent tud, ami egy kompakt egyterűtől elvárható. Noha kisebb hibái vannak és a turbómotor felára is lehetne kisebb, a tágas és számos praktikus részletet rejtő modell meggyőzően teljesít a hétköznapokban.

Renault Scénic 1.2 TCe
Összlökettérfogat: 1198
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 85 kW (115 LE) 4500/perc
Max. forgatónyomaték: 190 Nm 2000/perc

Hossz./szél./mag.: 4366/1845/1640 mm
Tengelytáv: 2702 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1540/1540 mm
Fordulókör: 11,0 m
Saját tömeg/teherbírás: 1485/545 kg
Csomagtér: 522-1837 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,7 s
Max. sebesség: 180 km/h
Város/országút/vegyes: 7,6/4,7/5,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 135 g/km
A modell alapára: 4 640 000 Ft (1.6 16V)
A tesztelt verzió ára: 5 430 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!