Nagy szám lesz?

2012. július 30. (hétfő) Tóth Zoltán Zsolt

A 205-ös szellemiségét, de még inkább a 206-os elsöprő sikerét szeretné megismételni a 207-es utódjával a Peugeot.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A Peugeot-nál nemrégiben kinyilatkoztatták, hogy a jövőben a letisztult formatervekre esküsznek, s ezt az 508-as kapcsán többé-kevésbé sikerült is megvalósítaniuk. Úgy tűnik azonban, a művészlelkű franciák nem bírnak a vérükkel, legalábbis a 208-ason egymást érik a kissé öncélú és túljátszott részletek. Ha megengedik, idézem személyes kedvencemet a sajtóanyagból: „A hűtőmaszk csak úgy lebeg! Mintha különvált volna a karosszériától és repülne a levegőben, a precízen megformált krómkeret előtt.” Azért a fényszórók metszése sem hétköznapi, ezeknél talán csak a hátsó lámpák formája kalandosabb, de még az övvonalba is csempésztek egy kis csavart. Ráadásul a kocsit különféle látványelemekkel (tetőmatricák, tükörházak, felni díszkupakok, küszöbök, spoilerek) egyedivé teheti és saját egyéniségéhez igazíthatja tulajdonosa, á la Citroën DS3-as.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Persze a 208-as sikkesen divatos, csajszis fellépése korántsem a véletlen műve, hiszen vadiúj kisautójával akkora érzelmi tornádót szeretne kavarni a Peugeot, mint annak idején a 206-ossal, amelyik Don Juan módjára, tömegével bolondította magába a hölgyeket – bár szerintem az pont a sallangmentes formája miatt volt imádnivaló.

  Sajátságos a műszerfal ergonómiája. A felhasznált anyagok igényesek, és praktikus részletekben sincs hiány Sajátságos a műszerfal ergonómiája. A felhasznált anyagok igényesek, és praktikus részletekben sincs hiány

A kiskategória aktuális trendjének megfelelően elődjéhez viszonyítva minden dimenzióban összement (hossz.: -83 mm, szél.: -9 mm, mag.: -12 mm) és átlagosan 110 kilóval karcsúbb is a kocsi, ami dinamikájára és gazdaságosságára nézve egyaránt előnyös. Ehhez képest az utastér és a csomagtartó nemhogy kisebbé, de még szellősebbé is vált! Akár négy csinos hölgy plusz egy csivava is kényelmesen elfér az autóban – mivel az első üléstámlák hátfalát alaposan kimélyítették, a hátsó utasok térdhelye 5 centivel nagyobb! A jó alakú és igényesen kárpitozott poggyásztér alaphelyzetben 295 literes, ami a 60:40 osztású támlák ledöntésével (csak a második felszereltségi szinttől) egyszerűen bővíthető ugyan, de ezután a padló erősen emelkedik.

Bizony, egészen fickós ez a nőcis kisautó

Több szempontból is érdekfeszítő, franciásan különc a vezetőhely. Először is van egy remek fogású, sportosan kicsi (35 cm-es átmérő) multifunkciós kormányunk, a műszereket azonban nem ezen keresztül, hanem felette látjuk. Az egyetlen pici probléma, hogy a vezető magasságától és az üléspozíciótól függően a volán teteje kisebb-nagyobb mértékben kitakarhatja az órákat. Pedig maga a műszeregység határozottan tetszetős, s amikor nem süt rá a nap, gyorsan le is olvasható. Egyébként az áttekinthetőséget javítja, hogy gombok helyett a legtöbb funkció a középkonzol tetején trónoló, 7 colos érintőképernyőről elérhető – igaz, ez csak a legmagasabb, Allure szinten széria. Mivel a tesztautót bőkárpitozással, panoráma-üvegtetővel, miegyébbel is felszerelték, a minőségérzet igen megnyerő, valódi kis ékszerdoboz benyomását kelti a 208-as.

  A bőrkárpit és az ülésfűtés a könyöklővel és az elektromosan behajtható tükrökkel együtt 380 000 Ft. Hátul nagyvonalú a helykínálat, de az ülőlap lehetne hosszabb A bőrkárpit és az ülésfűtés a könyöklővel és az elektromosan behajtható tükrökkel együtt 380 000 Ft. Hátul nagyvonalú a helykínálat, de az ülőlap lehetne hosszabb

Az újszerű vezetői környezet hamar megszokható, az apró kormány pedig közvetlen áttételezésű és pontos, csak visszajelzésekből adhatna többet. Fürgén reagál a kormánymozdulatokra és agilisan mozog a könnyűsúlyú Peugeot, úgy lubickol a városi forgalomban, mint hal a vízben. A remek manőverezhetőségen egyedül a nagy fordulókör (járdák között 10,6 m, falak között 11,4 m) ejt csorbát, ami megnehezíti a szűk helyen való forgolódást és a parkolást – novembertől opcióként automatikus parkolósegéd is kérhető. Meg aztán a 208-as rugózása sem éppenséggel franciásan komfortos. Ha már ezt a sportosan feszes futóműhangolást erőltetik, itt is példát vehettek volna a DS3-asról. Így az úthibák többségén sajnos botladozik a kocsi, kanyarban pedig hajlamos elpattogni róluk a hátulja.

  A 207-esnél 15/153 literrel nagyobb a csomagtér. Kicsit magas a küszöb, a döntött támlák pedig emelkednek A 207-esnél 15/153 literrel nagyobb a csomagtér. Kicsit magas a küszöb, a döntött támlák pedig emelkednek

A 114 lóerős 1.6 e-HDi a legacélosabb dízel a kínálatban, tehát nem meglepő, hogy meglehetősen virgonc vele a kisoroszlán. Mivel nyomatékos is, szerencsére nem kell minduntalan használni a hosszú úton és kissé akadósan kapcsolható hatfokozatú sebességváltót. Amúgy röpke lélegzetvétel után, már 1500-as fordulattól becsülettel húz a motor, előzéseknél számíthatunk a rugalmasságára, s még autópályatempóról is szépen gyorsít tovább. Ráadásul négyhengeres létére nagyon csendes és kulturált, akárcsak az új generációs start-stop rendszer. Üresben gurulva már 20 km/órás sebesség alatt leállítja a motort, majd a kuplung kinyomására gyorsan (0,4 s) és vibrációmentesen indítja újra. A fedélzeti számítógép által beígért 4,7 literes fogyasztással elégedettek is lettünk volna, de végeredményben az általunk mért 5,1 l/100 km-es tesztátlag sem rossz.

  Kár a sprőd rugózásért, mert egyébként jól vezethető, agilis a 208-as Kár a sprőd rugózásért, mert egyébként jól vezethető, agilis a 208-as

TETSZETT
helykihasználás
anyagválasztás
erős és kulturált dízelmotor
kifinomult start-stop rendszer

NEM TETSZETT
gördülési komfort
akadós sebességváltó
vételár

ÖSSZEGZÉS
Egy ideje már levetkőzte a jutányos francia szerepét a Peugeot, úgyhogy a 208-as árképzése is öntudatos. A látható és tapintható minőség rendben is van, de precízebb váltóval és kényelmesebb futóművel még jobban rászolgálna erre a kocsi.

Peugeot 208 1.6 e-HDi 115
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/8 turbódízel
Max. teljesítmény: 84 kW (114 LE) 3600/min
Max. nyomaték: 285 Nm 1750/min
Hosszúság/szélesség/magasság: 3962/1739/1460 mm
Tengelytáv: 2538 mm
Fordulókör: 11,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1090/575 kg
Csomagtér: 285/1076 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,7 s
Maximális sebesség: 190 km/h
Város/országút/vegyes: 4,6/3,4/3,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 99 g/km
A modell alapára (1.0 VTi Access 3 a.): 2 950 000 Ft
A tesztelt modell ára: 4 770 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Nagy szám lesz?

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
21 °C
9 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?