Az új i30-as kombit több szempontból sem lehet egy lapon emlegetni elődjével. Természetesen az ötajtóshoz hasonlóan ez is levetkőzte keleties vonásait, és az európai szemnek tetszetősebb, kifinomultabb stílust öltött magára, valamint a minőségérzet is ugrásszerűen javult. Időközben a Hyundainál azt is belátták, hogy az alsó-középkategóriás kombikat mindenekelőtt a csomagtartó méretével lehet eladni, ezért a második generációs i30 wagon már hagyományosabb felfogásban készült. Felmenője a tengelytávolság ötcentis megtoldásával tekintélyes lábteret kínált ugyan a hátsó utasoknak, 415/1395 literes poggyásztere azonban átlagon alulinak számított a szegmensben.

Jó anyagválasztás és precíz összeszerelés jellemzi a könnyen áttekinthető műszerfalat Jó anyagválasztás és precíz összeszerelés jellemzi a könnyen áttekinthető műszerfalat

Ezúttal a tengelyek közötti távolsággal nem variáltak, ami most éppen annyival rövidebb, amennyivel korábban megnyújtották. Csakhogy a normál ötajtóshoz képest 185 milliméterrel hosszabb az autó, s mindezt a csomagtér számlájára írták. Így aztán alaphelyzetben 378 helyett 528 literrel gazdálkodhatunk, míg a maximális befogadóképesség 1316-ról 1642 literre nőtt. Mondjuk ebbe valószínűleg a padló alatti rekeszeket és minden egyéb zegzugot is beleszámoltak, legalábbis a csomagtérajtót feltárva nem látszik ekkorának – a gyakorlatban azonban temérdek holmit képes elnyelni a bendője. Az alacsony küszöbnek és a méretes nyílásnak köszönhetően kényelmesen pakolhatunk, legfeljebb a bővítés lehetne egyszerűbb. Sík raktérpadlót ugyanis csak akkor kapunk, ha a 60:40 osztású háttámlák ledöntése előtt felhajtjuk az ülőlapokat. Ötletes megoldás, hogy a támlák hátfalát könnyen tisztítható műanyaggal burkolták, viszont könnyen is karcolódnak.

Az összes i30-ashoz széria a kormányról, gombnyomásra állítható Flex Steering rendszer Az összes i30-ashoz széria a kormányról, gombnyomásra állítható Flex Steering rendszer

Mivel ezúttal a csomagtér játssza a főszerepet, a hátsó utasok lábtere immár átlagos, de négy felnőtt kényelmesen elfér a Hyundaiban. Már a második felszereltségi szint (Life) is minden fontosabb kényelmi és biztonsági tételt tartalmaz, legfeljebb a 215 ezer forintos Life Plus csomagot (riasztó és távirányító, bőrkormány, ülésfűtés, első kartámasz, tetősín) érdemes pluszba megrendelni. Csakhogy hátsó elektromos ablakemelők ezen a szinten felárért sem kérhetők, s kizárólag a vezetőoldali egyérintéses automata, az is csak lefelé. Egyébként a műszerfal szemrevaló, a minőségérzet és a kidolgozás európai színvonalú, az ergonómia pedig példás.

Tényleg az arany középút az ideális

A 120 lóerős 1.6 MPi szívócső-befecskendezéses motor a háromtagú benzines kínálat középső tagja. Jól tűri az alacsony fordulatot, ekkor sem kelletlen a négyhengeres, s egészen 2500-3000-ig rendkívül csendes és kifinomult. Meg aztán takarékos is, amit 6,9 literes tesztfogyasztásunk is jelez. A lendületes haladáshoz persze pörgetni kell, főleg a magabiztos előzésekhez vagy nagyobb emelkedőnél ajánlatos visszakapcsolni. Hosszan kihúzatva azonban egyre inkább felerősödik a hangja – szerencsére a pontosan megvezetett, hatfokozatú sebességváltó áttételezését úgy lőtték be, hogy autópálya-sebességnél (130 km/óránál utolsó fokozatban 3500/perc) még nem tolakodó a motorzaj, így a hosszú távú utazások sem fárasztók.

Amúgy is a kényelmes vezetési stílushoz passzol leginkább az i30-as. Már csak azért is, mert a kormányzása közvetlen és pontos ugyan, de meglehetősen steril. Hiába széria a Flex Steering állítható kormánykarakterisztika (komfort, normál és sport), csak a szervórásegítés mértéke változik, míg a visszajelzésből így is, úgy is vajmi keveset kapunk. Természetesen a nagyobb terhelhetőség miatt az i30-as kombi feszesebb rugókat kapott, ám a futómű alapvetően komfortos hangolású. A kisebb úthibákat ügyesen lépi át, egyedül akkor válik idegessé az autó, amikor sűrű keresztbordákkal, úthullámokkal találkozik: terhelve javul a helyzet, sokkal nyugodtabban veszi az akadályokat.

A betüremkedő kerékdoboktól eltekintve jó formájú és szépen kárpitozott a csomagtér, a takaróroló kezelése egyszerű A betüremkedő kerékdoboktól eltekintve jó formájú és szépen kárpitozott a csomagtér, a takaróroló kezelése egyszerű

A Hyundai most akciósan kínálja az i30-asokat: az ötajtóshoz képest a kombi felára 200-250 ezer forint, így utóbbiba 3,8 millió forinttól ülhetünk bele.

A B-oszloptól hátrafelé eltér az ötajtós ferdehátú és a kombi változat, a „terebélyes” farrész harmonikusan illeszkedik a formatervbe A B-oszloptól hátrafelé eltér az ötajtós ferdehátú és a kombi változat, a „terebélyes” farrész harmonikusan illeszkedik a formatervbe

TETSZETT
tágas csomagtér, praktikum
harmonikus formaterv
minőségérzet
utazási komfort

NEM TETSZETT
érzéketlen kormány
első két szinten nem rendelhető hátsó elektromos ablakemelő

ÖSSZEGZÉS
Az Entry belépőmodell az árlistán jól mutat, de a gyakorlatban Life szinten kezdődik az „élet”. Azonos felszereltség esetén a 100 lóerős 1.4 MPi és a tesztelt 120 lovas 1.6 MPi között 450 ezer forint az árkülönbség.

Hyundai i30 wagon 1.6 MPi
Összlökettérfogat: 1591 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 88 kW (120 LE) 6300/min
Max. forgatónyomaték: 156 Nm 4600/min

Hossz./szél./mag.: 4485/1780/1500 mm
Tengelytáv: 2650 mm
Fordulókör: 10,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 1219/600 kg
Csomagtér: 528/1642 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,9 s
Max. sebesség: 192 km/h
Város/országút/vegyes: 8,3/5,3/6,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 144 g/km
A modell alapára (1.4i Entry): 3 799 000 Ft
A tesztelt modell ára: 4 599 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért