Fronthajtással (kérhető hátsóval is), a négyféle hosszúságból a harmadik méretben (L3), a háromféle tetőmagasságból pedig a középső verzióban (H2) konfigurálták a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű (P3) tesztjárművet. A furgon tengelytávolsága 4332 mm, a hossza 6198 mm, a magassága pedig alaphangon 2,5 méter, és akkor itt van még a professzionális tetőcsomagtartó rendszer is. Utóbbi elsőrangú kiegészítője a Masternek, a hátfalajtón masszív létra, az egész tetőt beborító csomagtartó jobb szélén alumíniumpalló, a hátsó bal oldalán pedig egy görgős egység, ami a hosszú tárgyak felpakolását könnyíti meg. Persze mindez nincs ingyen, a komplett szerkezet nettó 450 000 forintot emészt fel.

A fülke legnagyobb durranása a tolatókamera napellenzőbe épített monitorja A fülke legnagyobb durranása a tolatókamera napellenzőbe épített monitorja

A raktér 12,5 m3-es, hossza 3733 mm, szélessége 1765 mm, míg magassága 1894 mm, így nem csoda, hogy állva lehet rámolni benne. A pakolást az alacsony küszöbmagasságon kívül a 180 fokban nyitható kétszárnyas raktérajtó és a kétoldali tolóajtók is megkönnyítik – a bal oldali feláras tétel, nettó 150 ezret kóstál. A kabin tágas, az ajtózsebek nagyok, rekeszekből sincs hiány. A sofőr dolgát kényelmesebbé teszi a plafonba integrált navigátor (nettó 140 000 Ft), parkolásnál pedig a tolatókamerával kiegészített radarszett (nettó 60 000 Ft) nyújt nélkülözhetetlen segítséget. Utóbbi kijelzőjét a vezetőoldali napellenzőbe építették – nem túl elegáns megoldás, de annál praktikusabb.

A 2,3-as, 125 lovas dízel szinte alapjárattól terhelhető, már 1250-től leadja 310 Nm-es nyomatékát. A hatgangos váltó hosszú végáttétele miatt autópályán sem dolgozik magas fordulaton a motor, de az erő már fogyóban van – üresen maximum 140 km/óra elérésére képes a böhöm Master. A 110 körüli sztrádatempót ellenben vígan tartja, terhelve (max. 1530 kg), lakott területen kívül inkább a 90 esik neki jól. Ezzel az aggregáttal, L3H2P3 változatban nettó 6,27 milliótól vihető haza a típus.

Több fokozatban nyitható a hátsó ajtó Több fokozatban nyitható a hátsó ajtó

A végén további két dolog miatt is leesett az állam, az egyik a 105 literes üzemanyagtartály (örökkévalóság megtölteni, fájdalmas kifizetni), a másik pedig a monstrum fogyasztása. A 8,9 literes naftaigény smafu egy ekkora autótól, ráadásul a megtett út felét bő 1 tonnás teherrel abszolválta a Master!

Létrán felmászva vezet az út a tetőcsomagtartóhoz Létrán felmászva vezet az út a tetőcsomagtartóhoz

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!