Így kell kinéznie egy hamisítatlan sportkombinak! Persze a tökéletes hatás elérése érdekében a tesztautónál bevetett pár költséges trükköt a BMW. Már a színválasztás (esetünkben Estoril-kék) is telitalálat, a 3-as Touring dinamikus alapformáját pedig látványosabban kidomborítja az M Sportcsomag: a csinos summáért (1 416 700 Ft) cserében a külsőt marcona lökhárítók és küszöbtoldatok, kissé vézna krómozott kipufogó, 18 colos csillagküllős alufelnik (elöl 225/45-ös, hátul 255/40-es gumikkal) és M sportfutómű, míg a belsőt fekete és kék színű szövet-alcantara kárpitozás, sportülések, bőrborítású M sportkormány, alumínium és kék műszerfalbetétek, továbbá egy rakat M-es jelzésű dekorelem teszik izgalmasabbá.

Sportkombi és komfortos túrakombi egyben

A 3-as kombi azonban nemcsak sportos, hanem praktikus is! Például a hátsó szélvédő külön is nyitható, az elhúzott poggyászroló pedig a fogantyú megnyomására felcsúszik a D-oszlop mentén kialakított sínben. Nem mintha a csomagtérajtó mozgatása különösebb fáradságot jelentene, hiszen a kategóriában elsőként alapáron villanymotor nyitja-zárja. Sőt, a komfortbejutás opció (187 800 Ft) megrendelése esetén elég a lábfejünket meglendíteni a lökhárító aljába integrált érzékelő előtt, s az ötödik ajtó már lendül is a magasba.

Fekete-kék színkombináció és alumíniumbetétek hangsúlyozzák a sportosságot. Jó fogású a háromküllős sportkormány Fekete-kék színkombináció és alumíniumbetétek hangsúlyozzák a sportosságot. Jó fogású a háromküllős sportkormány


Jó alakú és igényesen kárpitozott a poggyásztér, 495/1500 literes méretével pedig a legtágasabb is a középkategóriás presztízskombik mezőnyében. A 12 V-os csatlakozó és a szatyorakasztó kampó széria, a teleszkópos, merev korlátot és rugalmas szalagokat tartalmazó rögzítőrendszer és a padló alatti pakolórekesz viszont az opciós tárolócsomag (69 200 Ft) része. A 40:20:40 arányban osztva dönthető hátsó üléstámla főleg akkor hasznos, ha négy személyen kívül hosszú tárgyakat kell szállítani. Amúgy a 93 mm-es hossznövekedés és az öt centivel nagyobb tengelytáv dacára hátul továbbra is kimért a térkínálat. Elöl sportosan mély az üléspozíció, a logikusan elrendezett és gyorsan áttekinthető műszerfal pedig a maga BMW-s módján izgalmas.

Megfelelően tartanak és kényelmesek a sportülések Megfelelően tartanak és kényelmesek a sportülések

Az ajtók záródási hangján kívül a 3-as sorozat prémiumnívójához az sem igazán méltó, hogy hidegindításkor és erőteljes gyorsításkor a kelleténél nyersebben kerreg a 2,0 literes dízelmotor. Üzemi hőmérsékleten azért javul a helyzet, ilyenkor részterhelésnél – főleg egyenletes tempóval haladva – egészen simán és csendesen jár.

Egyébként 184 lóerőjével és 380 Nm-es nyomatékával mindenért kárpótol a négyhengeres. A menetdinamika-szabályzó Sport és Sport+ programjában élesek a gázreakciók, harapós és dinamikusan pörög fel a motor, melyet a kormány mögötti fülekkel is vezérelhető, nyolcfokozatú sportautomata (800 600 Ft) alaposan meg is dolgoztat. Jó hosszan, esetenként a piros mezőig kitolja a kapcsolási pontokat, mielőtt villámgyorsan és katonásan áttételt cserél.

Külön nyitható a szélvédő, felárért láblengetésre tárul a csomagtérajtó Külön nyitható a szélvédő, felárért láblengetésre tárul a csomagtérajtó

Persze minél kanyargósabb az út, annál nagyobb élmény a vezetés! A változó áttételű kormány (148 300 Ft) rendkívül direkt és érzékletes, úgyhogy agresszíven veti rá magát az ívekre és precízen irányítható a BMW – a csökkentett szervorásegítés csak még tisztább visszajelzéseket biztosít. Bekeményítenek a 10 mm-rel ültetett, adaptív M sportfutómű (362 400 Ft) lengéscsillapítói is, úgyhogy nagyon fogja az utat, szédületes kanyarsebességekre képes a kocsi. Az elnézőbb menetstabilizáló rendszer engedi táncolni a fenekét és teljesen ki is kapcsolható, de nem egy dízel kombival fogunk látványosan, kilinccsel előre fordulni.

Alapáras a három részben dönthető támla. Bővítés után a padló sík marad Alapáras a három részben dönthető támla. Bővítés után a padló sík marad

Ugyanakkor a hétköznapi közlekedéshez inkább a szupertakarékos Eco Pro vagy a Komfort üzemmód ideális, ekkor az élvezetes sportkombiból gazdaságos és egészen kényelmes túraautó válik: nem különösebben élénk a motor, de készségesen veszi a fordulatot és megnyerően viszi a kocsit, finoman kapcsolgat az automata, kevésbé feszes a kormányzás, a futómű pedig többé-kevésbé elfogadhatóvá teszi a hazai útviszonyokat. Sztrádatempónál nyolcadikban laza 2250-et mutat a fordulatszámmérő, míg városban start-stop rendszer és fékenergia-visszanyerés mérsékli a fogyasztását. Képességeinek fényében elégedettek is voltunk a 6,5 literes tesztátlaggal, de ahogy a következő példa is mutatja, ezt nem nagy kunszt „alulmúlni”.

A praktikus kombi 577 ezer forinttal drágább a limuzinnál A praktikus kombi 577 ezer forinttal drágább a limuzinnál

TETSZETT
– látványos M Sportcsomag
– vezetési élmény
– használati érték, praktikum
– erős és gazdaságos motor

NEM TETSZETT
– dízelmotor futáskultúrája
– ajtók záródási hangja

ÖSSZEGZÉS
Amíg a limuzin tizenöt, addig a kombi még csak hatféle kivitelben kapható. A 116 lóerős 316d Touring alapmodellnél hozzávetőleg 1,3 millió forinttal drágább a közel 10 millióért vesztegetett 320d – extrákkal pedig 16 millió volt a tesztautó ára.

BMW 320d Touring
Összlökettérfogat: 1995 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 135 kW (184 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 380 Nm 1750-2750/perc

Hossz./szél./mag.: 4624/1811/1429 mm
Tengelytáv: 2810 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1543/1583 mm
Fordulókör: 11,3 m
Saját tömeg/teherbírás: 1575/550 kg
Csomagtér: 495/1500 l
Üzemanyagtank: 57 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,6 s
Maximális sebesség: 226 km/h
Város/országút/vegyes: 5,9/3,9/4,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 122 g/km
A modell alapára: 8 613 000 Ft
A tesztelt modell ára: 9 968 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!