Nem a legerősebb, nem a legtakarékosabb, nem a legfeltűnőbb, sőt, nem is 3-as sorozat! A 4-essé válás feltétele, hogy kupé (vagy kabrió) legyen a karosszéria. Manapság ez már négy ajtóval is megy, méghozzá nem is rosszul. Alig néhány centin és máshogy húzott vonalon múlik, mégis minden szögből látványos a különbség. Szemből is látszik, de hátulról teljesen egyértelmű, hogy aki ezt a BMW-t vezeti, többre vágyott a hagyományos szedánnál. Laposabb tetővonala csak a kezdet, a Gran Coupé négy keret nélküli ablakával rabolja el a szívünket, és cselesen, felnyíló ötödik ajtajával győzi meg praktikus énünket, hogy mindez megér 1,25 millió felárat (18d). Ugyanezt megkaphatnánk 830 ezerrel olcsóbban, ha a 3-as GT-t (18d) választjuk, de nem kérdés, hogy a két változat között zongorázni lehet a különbséget.

Hagyomány és fejlődés jól megfér a műszerfalon. Fotó: Hilbert Péter Hagyomány és fejlődés jól megfér a műszerfalon. Fotó: Hilbert Péter

Nem árt hozzá egy kis exhibicionizmus, ahogy az Individual kínálatban elérhető, fényviszonyoktól függően változó, szürkéslila fényezés és a nehezen behatárolható árnyalatú, barna bőrkárpit megrendeléséhez sem. Előbbi 648 900, utóbbi 386 000 forinttal dobja meg az árat, de nem csak a megjelenésre, a technikára is költhetünk. A 20d-vel járó 40 plusz lóerőért 1,01 milliót, a folyamatosan dolgozó xDrive összkerékhajtásért további 730 ezret hagyhatunk ott, akárcsak a 8 fokozatú váltóért (715 500 Ft). A további, kisebb-nagyobb felárat jelentő extrák hatására egy angolos eleganciájú és franciásan kifinomult BMW-be ülhetünk, amiből még az utunk végén is nehezünkre esik majd a kiszállás, és nem az alacsony üléspozíció miatt!

Az Individual huzathoz speciális ajtókárpit is jár. Nem sok a hely, de hosszú úton is kényelmes Az Individual huzathoz speciális ajtókárpit is jár. Nem sok a hely, de hosszú úton is kényelmes

Mintha a vezető köré öntötték volna, olyan frappánsan vegyíti a vezetési élményt az utazási komforttal. Sokat elárul az érzés, amikor éppen fülig ér a szánk egy szerpentinen, családunk meg a hátul is kagylós üléseknek, vagy a finom rugózásnak tapsol. Pedig utasként több kihívást is tartogat a Gran Coupé: hátul szűkös a fejtér, nehézkes a beszállás, de a nagyobb termetűek elöl ülve is hasonló élményeket szerezhetnek. Passzentos méreteinek csak a sofőr örül, akinek a régi iskola szerint rövid műszerfal, meredek A oszlopok és érzékeny kezelhetőség jutnak, kihozva a maximumot a BMW-érzésből. Az úthoz mágnesként tapadó futóműnek ugyan besegít az összkerékhajtás, de száraz úton vezetve szinte lehetetlen észrevenni a különbséget, olyan stabil a felfüggesztés és éber a menetstabilizáló elektronika. Mintha az összes gombot és kapcsolót úgy helyezték volna el, hogy akár élénk manőverezés közben is biztosan kezelhessük, ebben az elegánsan a szélvédőre vetítő kijelző is társunk.

Nagy nyílás, masszív teleszkópok Nagy nyílás, masszív teleszkópok

A nagy tudás elvileg hátrányokkal is jár, ezeket mégis képes előnyére fordítani, hiszen néhány évtizeddel ezelőtt elképzelhetetlen lett volna élményről beszélni dízelmotorral és automatikus váltóval. A 190 lóerősre izmosodott, négyhengeres 2,0 literes továbbra is etalonnak számít, 6,5 literes tesztfogyasztásánál csak kevesebbet lehet kihozni belőle. Jó, hogy akkor sem kell bűntudatot éreznünk, ha Eco Pro helyett „véletlenül” Sport állásba kapcsolva, párás szemmel élvezzük a tudását, amihez nincs feltétlenül szükség nyílt terekre és őrült száguldásra.

Kanyarban van elemében az xDrive Kanyarban van elemében az xDrive

Tetszett
• külső-belső formaterv
• harmonikus működés
• minőségi összhatás

Nem tetszett
• korlátozott helykínálat
• ormótlan radardoboz

Összegzés
Minden részletében professzionális terméket visz haza, aki a 3-as vagy éppen a 4-es sorozat mellett dönt. Sok múlik az ügyesen megválogatott extrákon, de erre a prémiumautóra nem a szomszéd kedvéért érdemes költeni.

BMW 420d xD. Gran Coupé
Összlökettérfogat: 1995 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 140 kW (190 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 1750-2500/perc

Hossz./szél./mag.: 4638/1825/1404 mm
Tengelytáv: 2810 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1544/1590 mm
Fordulókör: 11,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1690/560 kg
Csomagtér: 480/1300 l
Üzemanyagtank: 57 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,4 s
Max. sebesség: 230 km/h
Város/országút/vegyes: 5,2/4,1/4,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 118 g/km
A modell alapára: 10 845 000 Ft (418d Gran Coupé)
A tesztelt verzió ára: 12 587 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások