Minden relatív

2012. augusztus 7. (kedd) Molnár József

Erős, ugye? – kérdezte tankoláskor egy benzinkutas, amikor meglátta a BiTurbo feliratot a kocsi hátulján. A válasz nem is olyan egyszerű!

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Erőnek éppenséggel nincs híján a már jól ismert 2,0 literes CDTI, melyet a modellfrissítés során dupla feltöltéssel, módosított dugattyúkkal, hengerfejjel és vezérműtengellyel láttak el. A végeredmény 195 lóerő és 400 Nm, de van néhány porszem a gépezetben...

Alul-felül jól húz, de nem kiemelkedően fürge

A kis turbó révén 1250-es percenkénti fordulatszámtól már 320 Nm-rel gazdálkodhatunk, közepes tartományban a nagyobb feltöltő is rásegít, majd 3000-től utóbbié a főszerep. Briliáns, hogy szinte az alapjárattól jól reagál a gázadásra, nagyobb tempónál sem fogy ki a szuflából, azonban dinamikája mégsem kiemelkedő. Ennek fő oka a tetemes önsúly – a tesztautó esetében 1741 kg. A százas sprintet 8,7 másodperc alatt futja az Opel, ennél azonban a 170-180 lóerő körüli Passatok és Lagunák is fürgébbek.

  Csalódás: a külméretek alapján tágasabb helyre számítanánk Csalódás: a külméretek alapján tágasabb helyre számítanánk

A széria start-stop automatika igény szerint kikapcsolható, amit két ok miatt is javasolni tudok. Egyrészt már a legelső megálláskor leállítja a hideg motort, másrészt kissé lomha az újraindítási folyamat. A hatfokozatú manuális váltó pontos, csupán az áttételezés nem nyerte el a tetszésemet. Egy ilyen kaliberű autó alapvetően hosszú távú utazásokhoz való, a végáttétel pedig kissé rövid. A példa kedvéért a nemrégiben tesztelt 95 lovas Chevrolet Aveo 1.3 D 130 km/óránál éppúgy 2400-as fordulaton dolgozik, mint a 100 lóerővel fickósabb Insignia. A hosszabb áttétel csendesebb üzemet és szerényebb fogyasztást szavatolna, a 7,8 literes tesztátlag ugyanis nem valami lenyűgöző. A modellfrissítésnek a BiTurbo megjelenése a legsarkalatosabb pontja, a kasztnihoz nem nyúltak, de az extralistára felkerült néhány új tétel.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A 195 lovas Opel négyajtós kivitelben 9,13 milliótól vásárolható meg, kézi váltó helyett pedig automatával (9 510 000 Ft) vagy akár összkerékhajtással (9 890 00 Ft) is konfigurálható. A jóval praktikusabb ötajtós felára 130, a Sports Tourer kombié pedig 300 000 forinttal növeli a végösszeget.

  Príma a dupla turbós dízel teljesítményleadása, alacsony fordulaton (1750-től) is igen nyomatékos (400 Nm) a 2,0 literes CDTI Príma a dupla turbós dízel teljesítményleadása, alacsony fordulaton (1750-től) is igen nyomatékos (400 Nm) a 2,0 literes CDTI

TETSZETT
forma
biturbo erőleadása

NEM TETSZETT
szűkös hátsó sor
magas fogyasztás
rövid áttételezésű váltó

ÖSSZEGZÉS
A nyers erő helyett a kiegyensúlyozott viselkedés dominál a biturbó Insignia esetében, a 400 Nm jelentős részét felemészti a nagy önsúly. Utóbbi rányomja bélyegét a fogyasztásra is, a 4,9 literes gyári átlag csak álom. Az Opelnek lenne mit javítania a garanciális feltételein is, a kétéves vállalás 2012-ben már nem igazán kecsegtető.

Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI
Összlökettérfogat: 1956 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 biturbó dízel
Max. teljesítmény: 143 kW (195 LE) 4000/min
Max. nyomaték: 400 Nm 1750-2500/min
Hossz./szél./mag.: 4830/1856/1498 mm
Tengelytáv: 2737 mm
Fordulókör: 11,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1741/464 kg
Csomagtér: 530/1465 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,7 s
Maximális sebesség: 230 km/h
Város/országút/vegyes: 6,1/4,2/4,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,8 l/100 km
CO2-kibocsátás: 129 g/km
A modell alapára: 6 270 000 Ft (1.6 Ecotec, 115 LE, 4 a.)
A tesztelt verzió ára: 9 260 000 Ft

Kicsinyítő képző

 

Immáron az Insigniához is elérhető az Opel 1,4 literes, benzines turbómotorja: a 140 lóerős egység váltotta fel az azonos teljesítmény, 1,8-as szívómotort. 200 Nm-es nyomatékával jól viszi a nagy Opelt, de csak akkor, ha a főtengely 1800-as fordulat felett dolgozik, ez alatt meglehetősen erőtlen és hosszan kell csúsztatni a kuplungot az induláshoz. A 10,9 másodperces gyorsulási érték és a 205 km/órás végsebesség nem rossz, de az igazi adu a fogyasztás, hiszen a start-stop rendszer és a hosszú áttételezésű váltó jóvoltából az étvágy 8,0 liter környékén tartható, ami a méretek és a tömeg ismeretében kifejezetten jó. A 6 740 000 forintos modell esélyei azért sem rosszak, mert a 130 lóerős, 2.0 CDTI 470 ezerrel többet kóstál.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Minden relatív

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

erősen felhős
23 °C
12 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?