Az autók mérete még nem garancia arra, hogy azokban egymás mellett három gyermekülést lehet elhelyezni a második sorban, az ÖAMTC által most vizsgált 18 autó közül csak 4 volt képes erre. A legjobb a hátul tolóajtóval rendelkező Citroën Berlingo/Opel Combo/Peugeot Rifter volt, majd a Citroën C5 Aircross következett. A többi autónál vagy egyáltalán nem lehetett gyermekülést elhelyezni a hátsó középső pozícióban, vagy csak megkötésekkel – például kis méretű ülések fértek el egymás mellett.

A következő 2019-es modellévű autókat vizsgálta az ÖAMTC:
Audi Q3, Citroën Berlingo, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Honda CR-V Hybrid, Hyundai Kona, Mercedes A180, Mercedes B200, Nissan Leaf, Opel Combo Life, Opel Grandland X, Peugeot Rifter, Peugeot 508 SW, Renault Kadjar, Seat Tarraco, Toyota Corolla Touring, Toyota RAV4, Volvo V60

A hátrafelé néző, előre beszerelt gyermekülésnél oda kell figyelni az utasoldali légzsák kikapcsolására, a tesztben szereplő autók közül csak a Mercedes A- és B-osztály rendelkezett automatikus gyermekülés-felismeréssel. Legkönnyebb a hátsó szélső ülésekre beszerelni a gyermeküléseket, 12 autó végzett „jó” minősítéssel, a többinél a szűk hely vagy a túl rövid öv miatt volt nehéz a beépítés. A Renault Kadjar kivételével mindegyik autó i-Size kompatibilis. Az ÖAMTC szakértői azt ajánlják, vásárlás előtt a meglévő gyermekülések segítségével hajtsák végre a próbautat az ügyfelek, hogy időben kiderüljenek az esetleges problémák. Az eredményeket az ÖAMTC német nyelvű weboldalán lehet megtekinteni.