Miből lesz a cserebogár!

2011. október 28. (péntek) Molnár József

Itt az új Hyundai Elantra, mely kizárólag 1,6-os benzinmotorral és négyajtós kasztnival kapható. Vajon milyenek így az esélyei?
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Képzeljék, én azon kevesek közé tartozom hazánkban, akiknek már volt Elantrájuk! No, azt mondanom sem kell, hogy a vásárlásnál a forma volt az utolsó, ami számított, a tágas fülke, a megbízható üzem és az akkor hároméves modell 50% feletti értékvesztése nyomott sokat a latban. Utóbbit mára a Hyundai kinőtte, hála a márka jó hírnevének, az egyedülálló, ötéves garanciavállalásnak és a tetszetős, minőségi kialakításnak. Némi privát szösszenet után jogosan merül fel a kérdés, vajon miben hasonlít egymásra a mostani és a leváltott modell?

  Mozgalmas és tetszetős a középkonzol, a kvarcóra nem hiányozhat Mozgalmas és tetszetős a középkonzol, a kvarcóra nem hiányozhat

Semmiben, pardon, valamiben mégis, ez pedig a típusnév. Az új Elantra egészen egyszerűen szép! Odajöttek érdeklődni a benzinkúton, az autócserén morfondírozó egyik ismerősöm is komolyan vizslatta, a piros lámpáknál pedig többször is elkaptam a kíváncsi tekinteteket. Nem véletlen, hiszen az Elantra a márka új európai zászlóshajójának, az i40-esnek a designmutációja.


Az Elantra tetszési indexe beülve sem csökken. Nyerő a világos/sötét színű belső, az anyagok a fontosabb helyeken puhák, az illesztési hézagok egyenletesek, s szerencsére a sötét grafitszürke és fényes fekete kiegészítő panelek még a jó ízlés határán belül maradnak.

  A lábtér bőséges, de a fejnek már nem sok hely jutott A lábtér bőséges, de a fejnek már nem sok hely jutott

Az első ülések kényelmesek, az állítható deréktámasz és a szabályozható könyöklő is jó szolgálatot tesz. Hab a tortán, hogy a Style szintnél a hátsó szélső helyekhez is dukál ülésfűtés – ilyet az ellenfelek nemigen adnak. A hifi gyakorlatilag az összes használt fájlformátummal megbirkózik, a csatlakozási lehetőségek tárháza is teljes. Okos ötlet, hogy egy-egy mobilméretű rekeszt alakítottak ki a középkonzol oldalában, a sofőr jobb térde mellett és a kesztyűtartó alatt is – utóbbihoz még külön 12 voltos aljzat is tartozik. A napellenzőben kártyatartó, tükör és kihúzható, oldalsó árnyékoló panel is található.

Tágas utaskabin, szűkös fejtér, 420 l-es hátsó

A tengelytávolság óriási, 2700 mm-es – a VW Jettáé például csak 2651 –, így nem csoda, hogy hátul fejedelmi méretű a lábtér. A közel sík padló könnyebbé teszi a középen történő utazást, de a komfort még így sem tökéletes. A fő gondot az erősen ereszkedő tető jelenti, mely jócskán megkurtítja a fejteret, a másik pedig, hogy hátra nem jutott szellőzőrostély, emiatt gyenge a levegőcsere. Meglepő, hogy a napfénytető (300 000 Ft) az első fejtérből milyen sokat rabol el, teljesen leengedett üléssel, egyenes háttal egy 180 cm magas sofőr feje már hozzáérhet a kárpithoz. A raktér sem eget verő, mondjuk a 420 literes érték azért még elfogadható. A fedél csak távirányítóval vagy a vezetőülésnél elhelyezett karral nyitható, az ülésdöntés pedig kizárólag a csomagtérből hajtható végre. Utóbbi sajnos kétlépcsős, meghúzzuk a kart, ami a reteszelést oldja, majd előre kell sétálni a kabinhoz, a támlák csak onnan hajthatók le.

Meglepően jó az 1.6i és az automata duója

A relatíve kicsi szívó benzines és az automata kettőse az esetek többségében lomha és szomjas kombináció. Nos, a 132 lóerős aggregát erejével nincs is gond, egyedül a rugalmassága bizonyul kissé haloványnak. A hatfokozatú automata ügyesen dolgozik, de előzés előtt érdemes a kart manuális síkba áthúzni, s kézzel visszakapcsolni. A váltások nagyon finoman és kellő gyorsasággal mennek végbe, a nyugodt ritmusú haladás szinte megtorpanás nélküli. A megtett kilométerek zömét három fővel, végig bekapcsolt klímaberendezéssel abszolváltam, ennek tükrében a 7,1 l/100 km-es átlagfogyasztás példás. Fájó pont viszont az apró üzemanyagtartály (48,5 l) és a sportos formához képest sótlan vezetési élmény. A kormányzásban enyhe, de állandóan jelen lévő szintetikusság érezhető, a felfüggesztések pedig nem szeretik a tempós kanyarokat. A Hyundai már viszonylag korán elkezdi tolni a fenekét a külső ív felé, az ESP pedig meglehetősen „aluszékony” fajta.

  Stílus és elegancia jellemzi az Elantra hátsóját Stílus és elegancia jellemzi az Elantra hátsóját

TETSZETT
stílusos megjelenés
ízléses kabin
csendes motor
automatikus váltó

NEM TETSZETT
egyféle karosszéria és motor
szűkös fejtér
oldaldőlés kanyarban
bővíthetőség

ÖSSZEGZÉS
Igen szép az új Elantra, a kupés oldalvonal miatt azonban a fejtér elöl-hátul soványka. Takarékos az 1.6i és az automata kombinációja.

Hyundai Elantra 1.6i A/T
Összlökettérfogat: 1591 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 97 kW (132 LE) 6300/min
Max. forgatónyomaték: 158 Nm 4850/min
Hossz./szél./mag.: 4530/1775/1445 mm
Tengelytáv: 2700 mm
Fordulókör: 10,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 1192/608 kg
Csomagtér: 420/485 l
Üzemanyagtank: 48,5 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,6 s
Maximális sebesség: 195 km/h
Város/országút/vegyes: 9,0/5,3/6,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 162 g/km
A modell alapára: 4 540 000 Ft (1.6i)
A tesztelt verzió ára: 4 890 000 Ft (1.6i A/T)

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Miből lesz a cserebogár!

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér