Sikeresnek bizonyult a harmadik generációs C-osztálynál bevezetett kettős koncepció – amíg a Classic és Elegance kivitel a tradicionális vásárlóközönséget szólítja meg, addig az Avantgarde a fiatalokat veszi célba. 2007 márciusa óta legalábbis több mint egymillió példány talált gazdára a W204-es típusból, s a limuzin piacvezetőnek számít a szegmensben.

A Mercedesnél azonban nem ültek a babérjaikon, hanem átfogó fiatalító kúrának vetették alá a C-osztályt: bár a változás korántsem szembeötlő, a tervezők 2000 ponton módosították az autót!

Apró változások, igényesebb környezet

Megjelenését tekintve elsősorban a LED-es nappali menetfény és az átrajzolt fényszórók különböztetik meg a „régitől” az újat, de a hűtőmaszk és a lökhárítók is formásabbak, a súlycsökkentés érdekében pedig a motorházfedél – az első sárvédőkkel és az ajtókkal együtt – alumíniumból készül. Az opciós intelligens bi-xenon lámpatestekben (506 250 Ft), mintegy játékos utalásként az osztálybesorolásra, C betűt formáz a helyzetjelző, amire hátul az irányjelzők fénydiódái rímelnek.

Sportosan alacsony a vezetési pozíció, a minőségérzet sokat javult Sportosan alacsony a vezetési pozíció, a minőségérzet sokat javult

Elsőre beülve sem drámai a változás, pedig a vezetési környezet számos ponton megújult és nívósabbá vált. A C-osztályhoz ezentúl alapáron jár a központi kijelző az „egeres” kezelőszervvel, a korábbinál sokkal dekoratívabb és rendezettebb képet mutat a középkonzol, míg a műszereket látványosan csőbe húzták, a lendületes hatást pedig az Avantgarde verziók háromküllős sportkormánya fokozhatja tovább. Ahogy a jellegzetesen mercis ergonómia, úgy a térkínálat is maradt a régiben, hátul még mindig passzentos az autó. A felszereltség megfelel a középkategóriás presztízsautóktól elvárhatónak, egyedül az tűnik kicsinyesnek, hogy az osztottan dönthető hátsó üléstámlákért 95 000 forintos felárat kérnek.

Acélos a dízel, de nem a legkulturáltabb

Ha már fiatalosan Avantgarde, akkor szerencsésebb lett volna a turbós benzines vagy éppen bármelyik V6-os motorral konfigurálni a tesztautót. Félreértés ne essék, ez a 170 lovas dízel egészen határozottan reagál a gázpedálon leadott utasításokra, élénken pörög fel és erélyesen gyorsítja az 1,6 tonnás limuzint, s az előzési rugalmassága ugyancsak megnyerő. Csakhogy engem inkább a laza, kényelmes vezetési stílusra ösztökélt. Annál is inkább, mert hosszan kihúzatva kissé nyers a négyhengeres hanghordozása, akárcsak hidegindításkor és alapjáraton. Távol áll attól, hogy tolakodó legyen, de egy Mercedestől még több kifinomultságot várnék. Ez a széria start-stop rendszerről is elmondható, néha „beleremeg” az autó, amikor a piros lámpánál várakozva leállítja a motort.

A könyöklőbe pohártartót és pakolórekeszt integráltak A könyöklőbe pohártartót és pakolórekeszt integráltak

A hajtáslánc másik újdonsága, hogy az idejétmúlt ötfokozatú automatikus sebességváltó végre átadta helyét a korszerű 7G-Tronic Plus (762 500 Ft) szerkezetnek a C-osztály kínálatában. Remek párost alkotnak a motorral, az erőátviteli egység jó ritmusban, viszonylag gyorsan és finoman cserélgeti az áttételeket, kellemes utazóautóvá avatva a Mercedest. Habár a fedélzeti számítógép folyamatosan kedvezőbb értékekkel kecsegtetett, azért a 6,5 literes tesztfogyasztással elégedettek voltunk, hiszen a hatótávolság még ezzel számolva is mintegy ezer kilométer. Vezetni pedig továbbra is élmény a C-osztályt! Kormányzása közvetlen és informatív, pontosan manőverezhető az autó, miközben a feszes hangolású futóművel határozottan fogja az utat és stabilan fordul, a fék nyomáspontja pedig könnyen kitapintható, erejét érzéssel lehet adagolni.

Kellően tágas a csomagtartó, de a rakodónyílás szűk, a támla pedig csak felárért dönthető. A lengőzsanér nem vesz el sok helyet Kellően tágas a csomagtartó, de a rakodónyílás szűk, a támla pedig csak felárért dönthető. A lengőzsanér nem vesz el sok helyet

A 156 lóerős C 180 benzines alapmodellbe 8 817 000 forinttól ülhetünk be, míg a C 200 CDI (136 LE/360 Nm) dízeles belépő 9 563 750 forinttól indul. A tesztelt C 220 CDI ennél közel 820 ezer forinttal drágább, az extrákkal felszerelt tesztautó ára pedig már 13 millió felett járt.

A szelektív lengéscsillapítás az útviszonyokhoz és a terheléshez alkalmazkodik, de az úthibákkal így sincs kibékülve a Mercedes A szelektív lengéscsillapítás az útviszonyokhoz és a terheléshez alkalmazkodik, de az úthibákkal így sincs kibékülve a Mercedes

TETSZETT
tetszetősebb külső/belső
példás minőségérzet
jó vezethetőség
stresszmentes vezetési környezet

NEM TETSZETT
nem elég kifinomult motor/start-stop
magas vételár
drága extrák

ÖSSZEGZÉS
A modellfrissítés során a mérnökök olyannyira elvesztek a részletekben, hogy elfelejtettek a lényegre koncentrálni: az új C-osztály szebb és jobb a korábbinál, de a négyhengeres dízelmotor futáskultúráján van még mit csiszolni.

Mercedes C 220 CDI
Összlökettérfogat: 2143 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 125 kW (170 LE) 3000-4200/min
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 1400-2800/min
Hossz./szél./mag.: 4591/1770/1447 mm
Tengelytáv: 2760 mm
Fordulókör: 10,84 m
Saját tömeg/teherbírás: 1600/515 kg
Csomagtér: 475 l
Üzemanyagtank: 59+8 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,1 s
Maximális sebesség: 231 km/h
Fogy. város/országút/vegyes: 6,0/4,1/4,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 125 g/km
A modell alapára (C 180 BE): 8 817 000 Ft
A tesztelt modell ára: 10 382 500 Ft