Igen, kérem, ez a bajnokok ligája! S6-os Audival, M5-ös BMW-vel és persze az E 63 AMG-vel. A tálalás attól szép, hogy egyik nehézbombázó sem akar ficsúr tuningjárgány lenni, nincsenek külön elemként magasodó szárnyak, földig nyújtott spoilerezés – a német gyártók az erő diszkrét tálalását választották. 500 lóerő körüli erősávban persze már nem lenne nevetséges a kissé vadabb tálalás sem, de elégedjünk meg a nagyobb átmérőjű felnik, az öblösebb levegőbelépő nyílások és a 2×2 kipufogó optikai hatásával. A lényeg úgyis a lemezek alatt van!

A Mercedes-Benz E 63 AMG-ben minden más, mint a többi E-osztályban. Más érzéssel ül be az ember, másképpen számozott műszereket lát maga előtt, no és persze másféle energiát szabadít fel a gázpedállal. A vezető tudatmódosító “szer” hatása alá kerül, az ülésben nem fészkelődik, menet közben nem bámészkodik, s nem kapcsolgatja a rádiót. Nincs rá szüksége, hiszen kis túlzással egy utcai versenyautót terelgethet, potom 27,3 millióért.

Udvari szállító

Az AMG a stuttgarti csillagos márka gyári tuningműhelyeként már eddig is számos nagyszerű masinát alkotott, így van ez most az E 63-as típussal is. A számozás ellenére 6,2 literes, V8-as szívómotor hengerenként három

szelep közreműködésével dolgozik, készségesen, mélyről emelkedő és egyre teltebbé váló hanggal veszi a fordulatot. A hosszában beépített egység kulccsal és a sebességváltó kar tetején található gombbal is életre kelthető – kétségkívül az utóbbi a hatásosabb, olyan érzés, mint amikor a vadászpilóta elsüti a fegyverzetet.

A V8-as motorhoz AMG Speedshift 7G-Tronic automata sebességváltó kapcsolódik, van programválasztó menü (komfort, manuális vagy sport) és szekvenciális mód is, utóbbihoz volánbillentyűk tartoznak. A Formula-1-es autókból ismerős váltófülek segítségével abszolválhatunk ugyan egy-két élvezetes menetet, de a hétfokozatú váltómű kapcsolásvezérlése olyan profi, hogy a legjobb arra hagyatkozni.

Mercedes-Benz E 63 AMG

Összlökettérfogat: 6208 cm3 Hengerek/szelepek száma: V8/24 Max. teljesítmény: 378 kW (514 LE) 6800/min Max. forgatónyomaték: 630 Nm 5200/min Hosszúság/szélesség/magasság: 4881/1822/1465 mm Tengelytáv: 2855 mm Formdulókör: 11,4 m Gumiméret elöl/hátul: 245/40-R18 / 265/35-R18 Saját tömeg: 1840 kg Max. össztömeg: 2365 kg Csomagtartó: 530 l Üzemanyagtank: 80 l Gyorsulás 0-100 km/h: 4,5 s Max. sebesség: 250 km/h* Fogyasztás városban/országúton: 22,3/9,8 l/100 km Tesztfogyasztás: 17,9 l/100 km A modell alapára: 27 376 000 Ft A tesztelt változat ára: 29 384 000 Ft

Okos pankrátor

Mint már említettem, kontrasztos személyiség az E 63 AMG, hiszen brutális erejét talán túlságosan is visszafogott csomagolásban viszi utcára, sokkal fontosabb azonban, hogy a technikai oldalon példás a harmónia. A teljesítményét kegyetlen lendülettel felépítő motor képességeinek kiaknázásához több minden kell, megfelelő útszakasz, bátorság és a rendszer ismerete, így ahogy szorosabb ismeretséget köt az ember a géppel, egyre kevésbé a gázpedál és az 514 lóerő lesz a fétise.

A modell felvonultat minden műszaki vívmányt, amit az E-osztályhoz konfigurálhatunk: utasbiztonsági Pre-Safe rendszer, intelligens világítás, Airmatic DC légrugózás, nagyteljesítményű fékberendezés, masszírozós sportülések. A fedélzeti arzenál ismeretében vicsorgó, alkalomra leső sofőrből cinikusan mosolygó pilótát farag az E 63 AMG, aki tudja, hogy exkluzív masinájával nem gyorsulási versenyre igyekszik. Pedig megtehetné…