Mercedes-Benz A140 Classic

2004. február 26. (csütörtök) SZR, fotó: Hilbert Péter
A címet két részre bonthatjuk. Egyrészt azért, mert ez a stuttgartiak legkisebb és legolcsóbb személyautója, a paletta indító modellje, másrészt pedig azért, mert a hazai vezérképviselet ezúttal kifejezetten ügyelt a részletekre.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A hatodik születésnapját ünneplő kis egyterűt ciklusának végéhez közeledve nagy rohamra indította az importőr. A magas ára miatt eddig csak a tehetősebb vásárlóközönség számára elérhető A-osztály a hónap elejétől életbe lépett regisztrációs díj jótékony hatásának és a "vevőbarát" árképzésnek köszönhetően nem kevesebb, mint 538 ezer forinttal lett olcsóbb, ráadásul - forint alapú vásárlás esetén - további kedvezményekkel lehet számolni.

Régi ismerősök

Az A140 orrában szerénykedő 1,4 literes, hengerenként kétszelepes egység az 1998-as debütálás óta változatlan, azaz idejét múlt szerkezet. A pörgetéstől, a sebességfokozatok 4000-as fordulatszám feletti kihúzatásától idegenkedő motor normál használat mellet nyolc liter körüli átlagfogyasztást produkál, karakteréhez pedig a türelmesen és kényelmesen elért 100 km/óra körüli tempó tartása passzol leginkább. Az azonos lökettérfogatú erőforrások széles skáláján már több, a Mercedes-Benznél jóval kisebb presztízsű gyártó is korszerűbb és jobb motort kínál... A motorhoz hasonlóan a forma is érintetlen mivoltában szolgál, ami a tervezők munkáját minősíti - hangsúlyosabb ráncfelvarrás egész egyszerűen indokolatlan lett volna. Apróbb módosítások, korszerűsítések persze történtek, így az anyagválasztás és az összeszerelés minősége is előnyére változott; a hátfalajtó nyitógombját időközben emelőkilincs váltotta, a fények új lámpaburák mögött élednek, a külső visszapillantó tükör házába pedig beköltöztették az irányjelzőt - ahogy azt a nagyobb Merciktől megszokhattuk.

Valamit valamiért

A hat évvel ezelőtti piaci bevezetéskor 3 797 500 forintért (AM 1998/3) kínált A-osztály ütőkártyája, vagyis a jó helykínálat és a gazdag variálhatóság örökzöld. A magas padlószinten rögzített ülések hosszú távú utazókényelme ugyan hagy némi kívánnivalót maga után, a légtér ellenben bőséges. A csomagtérrel hasonló a helyzet, a mozgatható és kiszerelhető ülések segítségével pedig akár egy kisebb költözködéshez is partner lehet az autó. A menetteljesítmények terén erős kategóriaátlaggal számolhatunk, hiszen amit a gyengécske motor és a határozatlanul megvezetett sebességváltó kar ront az összképen, azt az igényes futómű, valamint a hatásos fékek kompenzálják. A gazdaságos üzemeltetés kérdése egyéni válaszra vár - ugyanakkor közben nem árt tudni, hogy az 1,7 literes (160 CDI, 75 LE) dízelmotorral felszerelt A-osztályért 848 ezerrel többet kérnek. Ha valaki feltétlenül egy stuttgarti csillagosra vágyik, az alig több, mint 4,6 millióért már szert is tehet egy új masinára. Hogy ez sok vagy kevés, azt döntse el a potenciális vásárlóközönség, mindenesetre aki forintban egyenlíti ki a vételárat, az most a manuális klímaberendezést, az oldallégzsákokat és a csomagtér-kalaptartót is szériatartozékként kapja.

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Mercedes-Benz A140 Classic

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/21-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: BMW 218i Active Tourer, Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 All Mode 4x4, Nissan Qashqai 1.5 dCi
  • Vezettük: ©koda Fabia, Ford Mondeo, Mercedes B-osztály
  • Bemutató: Autótechnika és Automotive Hungary szakkiállítás, Renault Espace, a Milánói Motorkiállítás újdonságai
  • Tanácsadó: téli abroncsok

Időjárás

Budapest

szitálás
1 °C
-1 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?