Amennyire nagy durranás volt a Golf IV-es kidolgozási minőségével és remekbe szabott köntösével, az utána következő nemzedék valahogy nem tudta megismételni az előd által kiváltott elismertséget. A hatodik generáció szándékosan hajaz a negyedikre, Walter da Silva főtervező szerint ugyanis a mai napig az a legjobban sikerült Golf. Amikor a VW kiszivárogtatta az első képeket az újdonságról, többen mondták, hogy kissé unalmas, túl konzervatív, és semmi forradalmit nem hordoz magában. Élőben azért más a helyzet, a fotókról ugyanis nem jönnek át azok az élek és ívek, amik a Golfot igazán mutatós autóvá varázsolják. A visszafogottság kifejezetten jól áll a modellnek, s ezzel is inkább a belső értékekre helyezi a hangsúlyt. A hatodik generáció vonásai szigorúbbak, ezáltal főleg a frontrész kelti komolyabb, felnőttesebb autó benyomását. A hátsó traktus meglepetésektől mentes, leginkább a Touareg masszív stílusából merítettek ihletet a tervezők.

Elsőrangú kvalitások, remek minőség

Az állandó méretnövekedések és a fellazuló kategóriahatárok idejében említésre méltó, hogy a Golf csupán 5 mm-rel nagyobb elődjénél, ezzel az értékkel a teljes hossz 4199 mm-re rúg. A 2578 mm-es tengelytávolság és a 350 literes csomagtér is maradt a régiben, hiszen egy kompakt autó mégse legyen drabális méretű. A volán mögött nagyon kellemes atmoszféra fogadja a vezetőt, az egész beltér kialakítása letisztult és igényes. A kormánykerék, a műszerek, a klímakapcsolók mind-mind a Passat CC-t idézik, így aztán tényleg nem meglepő, hogy kompaktoktól eddig szokatlan, részletgazdag utastérrel szembesülünk. Jól döntöttek amikor elhagyták a hosszú úton idegesítő, szemet bántó kék műszerfal-világítást, helyette kellemes, fehér fény ragyogja be az órákat. Igen sok autógyártó nagy hangsúlyt helyez arra, hogy a beltérben felhasznált anyagok ne csak látványra legyenek üdítőek, hanem még tapintásra is jó érzéssel töltsék el az embert. Nos, a legtöbb műanyag itt puha, rideg, kemény borítással csak elvétve találkozunk. Az illesztési hézagok is pontosak, ami a finoman működő kapcsolókkal együtt nagyban hozzájárul ahhoz, hogy egy nagy gondossággal összeszerelt prémiumautóban érezzük magunkat.

A helykínálatot nem érheti kritika, ha négyen utazunk a Golfban, öt felnőttel már más a helyzet a hátsó sor vállszélessége miatt. A fejtér elöl és hátul is nagyszerű, még 180 cm feletti utasnak nem súrolja a fejét a tetőkárpit, miközben a lábtér az ötajtós kompaktok átlagánál bőségesebb. Az ülőlapok határozottan hosszabbak, az ülések hosszú távon is kellően tartják a combot és a derekat. A csomagtartó 350 literes méretével kiemelkedőnek ugyan nem mondható, de a rakodóperem magassága miatt könnyedén pakolhatunk bele.

Modern motorok, harmonikus teljesítmények

A Volkswagen sokáig nem tartozott a technikai forradalmárok közé, de a pár éve beindult fejlesztési lavina bizony meghozta eredményt. Gondoljunk csak a turbófeltöltés és kompresszor együttes alkalmazására vagy a hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóra, ezek alapvető trendeket indítottak el az autógyártásban. Menetpróbánk során az 1,4 literes TSI egységeket és a 2,0 literes közös nyomócsöves dízelt fogtuk vallatóra.

A kis lökettérfogatú benzines 122 lóerővel ideális erőtartalékot biztosít a Golfnak, a hétfokozatú DSG-sebességváltó pedig minden helyzetben gyorsan és rángatás nélkül vált. A kompresszorral is megerősített 160 lóerős TSI csak pörgetve érződik fickósabbnak, de erre nem sokszor van szükség, mert az előzéseket alacsony fordulatról abszolválja. A zseniális automata sebességváltónak köszönhetően sztrádatempónál is alig forog 2000-nél többet a főtengely, de még 160 km/óránál sem éri el a háromezret. A korábbi PD TDI-n szocializálódott Golfosok nagyra értékelik majd a halk és nyomatékos 2,0 literes, 140 lóerős közös nyomócsöves dízelt, amely 4,9 literes átlagfogyasztással kápráztat. A gázolajos motor egyébként is visszafogott zajszinten dolgozik, de a hangtompító szélvédő és a korábbinál hatékonyabb zajszigetelés miatt alig szűrődik be valami belőle az utastérbe. A motorkínálatban megtalálhatók az 1,4-es és 1,6-os (80 és 102 LE) szívóüzemű benzinmotorok, valamint a 110 lóerős 2,0 literes dízel-fivér is. A 170 lovas 2.0 TDI később csatlakozik a palettához.

Ha nagyon kritikus szemmel nézzük a Golfot, igazi hibát akkor sem találunk benne. Nincsenek suta részletek, oktondi megoldások, így a valódi prémium minőség és a fejlett technika egészen biztosan a kategória élvonalába repíti az újdonságot. A VW Golf VI-os hazai értékesítése még idén kezdetét veszi.