Vérpezsdítő hangon szól a motor, a nyomaték a leszabályozásig préselő erővel tol Vérpezsdítő hangon szól a motor, a nyomaték a leszabályozásig préselő erővel tol

Hosszú idő óta az Insignia OPC az első Opel, amely mélyen megérintheti a teljesítményért és a sportos autókért rajongókat. A 20 mm-rel leültetett karosszérián tigrisfogakra emlékeztető légbeömlőkkel díszített orrkötény és szögletes kipufogóvégek árulkodnak arról, hogy nem egy átlagos teljesítményű motor lapul a járműben. Az Insignia OPC-ben a márka 2,8 literes V6-os erőforrása tombol, ám a 0,9 baros turbónyomással 325 lóerőre bőszítették fel a motort.
Meg is lett az eredménye, az autó 6,0 másodperc alatt már 100 km/órával száguld, s minden helyzetben kirobbanó dinamikával rendelkezik, amire csak a sebességváltó túl hosszú harmadik fokozata vet némi árnyékot. A fölényes nyomatékrugalmasságú OPC elvileg 275 km/órás végsebességre képes, az autóba épített elektronikus korlátozás azonban 250 km/óránál megzabolázza.

Az utasteret nem hatja át annyira a sportos atmoszféra Az utasteret nem hatja át annyira a sportos atmoszféra

Nehézbombázó létére könnyed jelenség
Az Insignia kizárólag hatfokozatú, manuális sebességváltóval érkező csúcsváltozata nehezebb 1,8 tonnánál, ennek ellenére a vezető egyáltalán nem érzi át a „dolog súlyát”. Az OPC-modellek között elsőként Haldex-rendszerű összkerékhajtás szállítja a nyomatékot a kerekekhez, s ha kell, oldalanként is képes azt elosztani. Az Opel gyári tesztpályáján a Formula–1-et is megjárt, Le Mans-győztes Joachim Winkelhock felvezetésével jöhettünk rá, utcán aligha lehet feszegetni a sperrdifferenciállal ellátott autó határait, mert hihetetlenül semlegesen fordul, kegyetlenül tapad az ívre, s csak extrém esetben kezdi tolni az orrát. Az első futóművet a hajtási befolyások csökkentése érdekében alakították át (a Ford Focus RS függőcsapszeges megoldásához hasonlóan), a kerékagyat a gólyalábhoz rögzített elem tartja. A HiPerStrut fantázianevű megoldás tényleg briliáns és „bolondbiztos”. A tomboló lóerők nagy gázadáskor sem akarják kicsavarni kezünkből a kormányt, így – azt leszámítva, hogy az OPC farát szinte lehetetlen játékba vinni – közel olyan érzésünk van, mintha egy hátsókerék-hajtású modellt vezetnénk. Kevésbé meggyőző, hogy a sebességváltó karja hosszú úton jár, és nem lehet olyan gyorsan kapcsolgatni, mint ahogy egy ilyen kaliberű modelltől elvárható lenne.
Az Insignia OPC nemcsak a jelenleg kapható legerősebb Opel, hanem egyben a legdrágább is. A modellért karosszériaváltozattól függően 13,2, illetve 13,5 millió forintot kell leszurkolni, ami bármennyire furcsa, de nem sok érte. A hasonló teljesítményű 333 lóerős S4-es Audit 16,6 millió forintért mérik, míg a 306 lovas BMW 335i xDrive 15,4 millió forintba kerül. A közvetlen ellenfélnek tartott 299 lóerős VW Passat R36 4Motionért 16,3 milliót kérnek, tehát ha így nézzük, igen vonzó az Opel ajánlata.

Miklós-Illés Kálmán

Digitális a turbó- és olajnyomásmérő Digitális a turbó- és olajnyomásmérő

Négydugattyúsak a Brembo fékek Négydugattyúsak a Brembo fékek