A legnagyobb durranásnak magától értetődően a TTS csúcsmodell számít a maga 272 lóerejével! A jól ismert 2,0 literes, közvetlen benzinbefecskendezésű turbómotor teljesítménye mind a négy keréken keresztül jut a talajra. Mivel a kasztni javarészt (68%) alumíniumból készül, a TTS tömege 1,4 tonna alatt marad, így minden egyes paripának csupán 5,1 kilót kell mozgatnia. Ennek megfelelően tüzesen sprintel az Audi kompakt sportkocsija: 5,4 másodperc alatt katapultál százra, a száguldásnak pedig 250 km/óránál szab határt az elektronika – az S-tronic duplakuplungos automata váltóval (+608 ezer Ft) további két tized faragható a gyorsuláson.

Minél kanyargósabb az út, annál nagyobb élményt jelent a TTS vezetése. Precízen irányítható, élénken viselkedik, no és roppant stabilan fordul. Persze az összkerékhajtáson kívül szerepet játszik ebben az is, hogy a 18 colos keréktárcsákon és 245/40-es abroncsokon gördülő kocsit 10 mm-rel alacsonyabbra ültették, a sportfutóművet pedig a gombnyomásra „bekeményítő” mágneses lengéscsillapítóval látták el. Coupé és Roadster (+714 ezer Ft) változatban készül, s hazánkban máris rendelhető az Audi TTS. Ráadásul a csúcsmodell nemcsak harciasabb megjelenésű és lendületesebb, hanem 1,2 millió forinttal még olcsóbb is, mint a 3.2 V6 (250 LE) kivitel.

Jól muzsikál a dízelmotor a TT-ben

Lassan meg sem lepődünk már azon, ha egy sportkocsiba gázolajat tankolnak. Most például a TT kapta meg a konszern 170 lóerős dízelmotorját – a tekintélyes nyomatékot ezúttal is a quattro hajtás osztja el a tengelyek között. Betyárosan húz és erőteljesen gyorsít a kocsi, de az igazi meglepetés nem is ez: elképesztően csendes és kifinomult a közös nyomócsöves befecskendezésű TDI! Még a Roadsterben, nyitott tetőnél sem tűnt kellemetlennek, tolakodónak a dízel hangja.

Audi TT 1.8 TFSI: belépő a klubba

Hamarosan elérhetőbb áron is kínálja sportkocsiját az Audi, érkezik ugyanis a TT 160 lovas alapmodellje. Az 1.8 TFSI benzines turbómotor hatfokozatú sebességváltó közbeiktatásával hajtja az első kerekeket. Egyáltalán nem érezni tompának, ez a változat sincs híján a sportosságnak, és a menetteljesítmények (0-100 km/h: 7,2 s, max: 226 km/h) is imponálóak. Pontos árat egyelőre nem tudunk, de 9,3-9,4 millió forint körül saccoljuk a kupé és roadster kivitelben is kapható modellt. Végül pedig a ráadás: a 200 lóerős 2.0 TFSI a jövőben quattro hajtással is kérhető, ez esetben a 9 822 000 forintos vételárat nagyjából 650 ezerrel kell megtoldani.

Bár a futóműve puhább, a kerekei csak 16 colosak, s extra a Magnetic Ride csillapítás, azért ezzel is öröm a kanyargás. Rugalmasságának köszönhetően persze kevés sebességváltással, kényelmesen is vezethetünk. Kellően rövid utakon és pontosan kapcsolható a szerkezet, ezért bizonyára nem fáj majd sokaknak, hogy a TDI-hez nem lehet S-tronic váltót rendelni. Mégis kérdéses a dízel TT sikere, merthogy várhatóan drágább lesz a fronthajtású 2.0 TFSI-nél (200 LE), az árcédulán tízmilliónál valamivel kövérebb összeg szerepel majd.