Hiányzik a P állás, egyébként nincs eltérés egy hagyományos automatikus váltóhoz képest. Fotó: Stefler Balázs

A piac alsó régióit különösen érzékenyen érintették az utóbbi évek változásai, a szigorodó előírások és az árfolyammozgások miatt itt volt a legnagyobb drágulás. Vegyük példának a Kia Picantót, amely 2017 végén érkezett meg hozzánk, 67 lóerős, 1,0 literes motorral és 2,8 millió Ft alatti alapárral, ma ugyanezért már legalább 3,8 milliót kérnek.

Passzentos a tér, de 3,6 méteren ez is szép eredmény

Persze változott a műszaki tartalom, a 67 lóerős, 1,0 literes háromhengeres már egy új fejlesztésű, kettős (szívócső és közvetlen) befecskendezésű egység, amely sokkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással üzemel, kicsivel nagyobb lett a központi érintőképernyő (Gold felszereltségtől jár), és a műszeregységben lévő multifunkciós kijelző képátlója, de egyik sem eget rengető változás. Az igazsághoz tartozik, hogy árban ugyan feljebb lépett egy kategóriával, de így tettek a konkurensek is, és akkor itt van még a márka aduja, a 7 év/150 000 km-es garancia is.

Alaphelyzetben egy bevásárlással, támladöntés után akár többel is megbirkózik a csomagtér

Az 1,0 literes motorral felszerelt miniautó élettere a város, de az országutakon is jól érzi magát, a sztrádatempó azonban már túl van a komfortzónán, ilyenkor megugrik a fogyasztás is. Kézi kapcsolású váltóval sem túl fürge, a robotváltó (300 000 Ft) finoman, de lassan kapcsol, az ember ennél sokkal gyorsabban engedné rá a kuplungot. Nem is ez a baj, hanem hogy az 1-es fokozatot hamar elváltja, még akkor is, ha annak indokolt a használata. Például parkolóházak meredek rámpájára fordulva az 1-esre lenne szükség, mégis inkább 2-esben, a kuplungot folyamatosan csúsztatva próbálja megoldani a helyzetet, nem hajlandó visszakapcsolni; ilyenkor kell a kézi beavatkozás. A komótos váltó miatt a tempó is visszafogott lesz, városban 6,0 liter alatti átlaggal is elmegy. Kényelmes hangolású a felfüggesztés, könnyű és egyértelmű a kezelés, az utastér a külső méretekhez képest tágas, a fogyasztás baráti.

Finoman, feltűnésmentesen teszi a dolgát a legkisebb Kia

TETSZETT
• a külső méretekhez képest tágas
• finoman dolgozó robotváltó
• kényelmes felfüggesztés
NEM TETSZETT
• az 1-es fokozat mellőzése akkor is, ha szükség van rá
• autópályán hangos és sokat fogyaszt

ÖSSZEGZÉS
Amíg nem kell meredek emelkedőkön manőverezni, városi használatra remek választás a robotváltós Picanto. Jelentősen megdrágult, de ugyanez elmondható a vetélytársakról is, tudása így még mindig versenyképes, a 7 év/150 000 km garancia pedig egyedülálló a kategóriában.

Kia Picanto 67 DPI AMT
Összlökettérfogat: 998 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12
Max. teljesítmény: 49 kW (67 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 98 Nm 3750/perc
Hossz./szél./mag.: 3595/1595/1485 mm
Tengelytáv: 2400 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1394/1403
Fordulókör: 9,4 m
Tömeg/terhelhetőség: 981/424 kg
Csomagtér: 255-1010 l
Üzemanyagtank: 35 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 17,2 s
Max. sebesség: 159 km/h
Átlagfogyasztás (WLTP): 4,7-4,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 106-101 g/km
A modell alapára: 3 849 000 Ft (1.0 MPI Silver)
A tesztelt verzió ára: 4 449 000 Ft