A tavalyelőtti MPV-eresztés szolid stílusigazítását a 2,3-as benzines és a kétliteres, 136 lóerős turbódízel motor bevezetése hangsúlyozta, míg az óesztendő hajrájában debütált utód a megjelenés, a belső tartalom, a variálhatóság, valamint a biztonság és a tökéletesített menetdinamika terén fejezi ki előrelépését. A Zoom-Zoom “fílinghez” felzárkóztatott MPV-külső változásait az orr-részen az új első lökhárító és a karakteresebb, krómkeretes hűtőmaszk, a korábbinál nagyobb üvegfelületű, a márkafivérekével (Mazda2, 3, 6) jobban harmonizáló fényszórók, illetve az átrajzolt gépháztető és a módosított sárvédők jelzik. Oldalnézetben a védőelemek új formái és az ugyancsak új stílusú könnyűfém keréktárcsák, a hátsó traktuson pedig a sima, vörös burájú lámpatest tekinthető nóvumnak, míg a megjelenés naprakészségét hét teljesen új szín teszi teljessé.

Lakáskultúra

Az utastér felfrissülését a nyílászárók kárpitozott felületének gyarapodása, új üléshuzatok és konzolborítások, krómhatású dekorelemek, illetve a négy helyett immár háromküllős, multifunkciós kormánykerék testesíti meg. A ráncfelvarrás egyik legjelentősebb tétele a felszereltség kibővítése. Az eddigi öt- és hétszemélyes verzió “közé” ékelődve megjelent ugyanis a hatüléses, úgynevezett Karakuri változat, amely 3×2-es férőhelyképletet ad; a jobb oldali középső ülés a könnyebb hátrajutás érdekében előre és oldalra is mozdítható, a hátsó pad pedig – néhány valóban könnyed mozdulattal – a padló síkjába süllyeszthető. A hatalmas utastérben új továbbá a hátsó fűtéssel is felszerelt változatoknál alkalmazott új levegőkeringető rendszer és az első ajtózsebekben kialakított 0,5 literes palacktartók megjelenése.

Hazavisz

Bár a motorpalettát nem szélesítették (a V6-os háromezres, automata sebességváltós MPV továbbra is csak az USA-ban és Japánban kapható), a bevezetett műszaki finomságokkal kiegészülve ettől függetlenül sokat javult a biztonság és az utazási komfort. A nemzetközi menetpróbán a már bizonyított közös nyomócsöves dízelt volt alkalmam kipróbálni, de remélem, nem köveznek meg érte, ha a hatszemélyes változatban egy utassal és csomagok nélkül abszolvált kilométerek alapján nem állítok ki mesterbizonyítványt az új modellben színre lépő újításokról. Az mindenesetre roppant megnyugtató, hogy az elavult hátsó dobfékek helyén már 286 mm átmérőjű, belső szellőzésű tárcsafékek dolgoznak, s hogy a maximális utaskényelmet előtérbe helyező Karakuri MPV többrétegű szelepekkel ellátott lengéscsillapítókat kapott. A dízelmotoros típusnál megjelent továbbá a kipörgésgátló, azt azonban már kevésbé értem, hogy a fedélzeti komputer miért csak az egyébként meglehetősen népszerűtlen benzines modell kiváltsága…