Mivel ügyes az xDrive hajtás, bütykösebb gumikon akár keményebb dagonyázásba is belevághatnánk, de az X3-as igazából nem erre való Mivel ügyes az xDrive hajtás, bütykösebb gumikon akár keményebb dagonyázásba is belevághatnánk, de az X3-as igazából nem erre való

A Bangle-korszak utáni BMW modellek formavilága ma már nyugodtan nevezhető megszokottnak, hiszen tudjuk: az új 5-ös szinte olyan, mint egy kisebb 7-es, az X1-es pedig mint egy mini X5-ös, arany középútnak pedig itt van a vadonatúj X3-as. Leginkább persze ezt is az X5-öshöz lehetne igazítani – stílusát tekintve az aktuális generációhoz, méretét illetően azonban az első kiadású nagytestvérrel veszi fel a versenyt.

A motorleállító kiiktatható, de minden újraindításnál aktiválja magát A motorleállító kiiktatható, de minden újraindításnál aktiválja magát

Hurrá, itt már van hátsó szellőző!

Az ember hajlamos elmerengeni, ha egy-egy új modellt először próbál. Velem is ez történt az X3-as esetében, különös tekintettel arra, hogy a típuselőd 3.0sd verzióját volt szerencsém 50 000 kilométeren keresztül tesztelni. Nos, az újdonság tényleg betartja ígéretét, valóban más dimenzióban kínálja szolgáltatásait, mint tette azt felmenője. A legegyszerűbb példa erre talán a hátsó ülések felé levegőáramlást biztosító szellőző, amely ugyan abszolút magától értetődő részlet, de az első generációban mégsem volt ilyen…

A padló alatt még akad hely ennek-annak A padló alatt még akad hely ennek-annak

A gyakorlatiasság nívóját természetesen a dolgok összességében érdemes vizsgálni. Az X3-as tágas utaskabinja, makulátlan kényelmet nyújtó ülései és remek általános minősége gyorsan eloszlatja az amerikai gyártás miatti aggodalmakat – itt minden legalább annyira flott, mint a grazi Magna Steyr-üzemben készült ősnél. A szerkezeti működés a megismert standard szerinti: valamennyi funkció egyértelműen és precízen működtethető, az iDrive menürendszer pedig már olyannyira kiforrott, hogy igazából észrevétlenségével hívja fel magára a figyelmet.

Alapmotor, nem csak bázisfeladatokra

Az X3-as motorpalettáján a frissítőkúrán átesett 20d egység a belépő erőforrás. A soros  négyhengeres turbódízel 184 lóerője és 380 Nm-es nyomatéka elméletileg nem túl combos erőkészlet az 1,8 tonnás masina mozgatásához, a gyakorlat azonban nem ezt igazolja. A tesztpéldányba konfigurált nyolcfokozatú sebességváltó (671 300 Ft) harmonikus működésének köszönhetően izzasztó padlózás és kínos többletfogyasztás nélkül produkálja az X3-as a kívánt tempót, legyen az gyors országúti előzési manőver, szapora hegymenet a Mátra szerpentinjein, vagy éppen egy-egy sprint az autópályán.

A bővítés egyszerű mozdulatokkal elvégezhető A bővítés egyszerű mozdulatokkal elvégezhető

Az új 3,0 literes turbódízel nyilván jobban kifeszíti majd az X3-as izomzatát, azonban véleményem szerint a 20d motor is tökéletesen elegendő választás. Járáskultúrája kifinomult, s ugyan a hangja lehetne diszkrétebb is, de ez mit sem von le bizonyítványának jó érdemjegyéből. A teszt során 7,5 literes átlagfogyasztást mértünk, ami ugyancsak piros pontos adat, mint ahogy az ebből adódó nagy hatótáv is dicséretet érdemel.

11 798 000 forintos árával nem éppen olcsó az X3 xDrive20d: az Audi Q5 2.0 TDI húszezer forinttal olcsóbb és 14 lóerővel gyengébb nála (a hétfokozatú S tronic ára 572 500 Ft), míg az ugyancsak 170 lovas Mercedes GLK 220 CDI 4Matic már 12 176 000 Ft-ba kerül – igaz, ebben az árban már a 7G-Tronic automata sebességváltó is benne foglaltatik.

A radikális designváltás ellenére az új X3-as sikeresen viszi tovább az első sajátos karakterét A radikális designváltás ellenére az új X3-as sikeresen viszi tovább az első sajátos karakterét

TETSZETT
design
minőség
hajtáslánc

NEM TETSZETT
vételár
start/stop rendszer

ÖSSZEGZÉS
Nem „kivagyi” terepjáró, viszont elegáns és finoman működő szerkezet. Az xDrive alapból nagyobb hajtási nyomatékot juttat hátra, ami örvendetes, hiszen mégiscsak egy BMW-ről van szó.

MŰSZAKI ADATOK
BMW X3 xDrive20d
Összlökettérfogat: 1995 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 135 kW (184 LE) 4000/min
Max. nyomaték: 380 Nm (1750-2750/min)
Hossz./szél./mag.: 4648/1881/1661 mm
Tengelytáv: 2810 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1616/1632 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1790 (1800)/575 kg
Csomagtér: 550/1600 liter
Üzemanyagtank: 67 liter
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,5 s
Max. sebesség: 210 km/h
Fogyasztás város/országút: 6,7 (6,1)/5,0 (5,3) l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 149 (147) g/km
A modell alapára: 11 798 000 Ft