Már a frontális ütközést vizsgáló tesztnél is komoly hiányosságot produkált a Mustang, ugyanis mind a vezető-, mind az első utas helyén ülő bábu feje a légzsák mögötti kemény tárgynak ütközött, mert egyszerűen nem fúvódtak fel eléggé a légzsákok.

De nem szerepelt valami fényesen az oldalirányú ütközés elleni védelmet vizsgáló póznának csapódáskor sem a kupé, mert kinyílt az ajtaja, ami miatt pontlevonást kapott, ezen kívül a gyermekülésben helyet foglaló 10 éves gyermeket mintázó bábunál is túlzott terhelést jegyeztek fel az érzékelők a fejnél.

Ráadásként a Ford kihagy olyan biztonsági felszereléseket – vészféksegéd, sávelhagyás-figyelő rendszer –, ami a hazai piacon elérhető. E téren azzal próbál védekezni a Ford, hogy a nemrég bemutatott, felfrissített megjelenésű Mustangnál, ami 2018 elején érkezik majd meg Európába, már elérhetőek lesznek ezek a biztonsági segédek. Az EuroNCAP töréstesztjeit rögtön az ugyanezen tesztek alapján az autókat vizsgáló ANCAP Ausztrál törésteszt-program is átvette, tehát arrafelé is csak kétcsillagos a védelem. Ehhez képest az észak-amerikai NHTSA törésteszten a legjobb, ötcsillagos eredménnyel zárt a típus.

mustang2

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!